Strona 1 z 1

[B4 2.0 ABK] Remont góry silnika

: 30 gru 2018, 21:19
autor: radeckis
Witam.
Po dokładnych oględzinach, nasłuchiwaniu i sprawdzaniu sinika stwierdziłem że przydał by mu się remont góry. Objawy mam następujące: W wodzie śladowe ilości oleju, delikatne branie oleju, jak zdejmę korek od oleju dmucha, na 2 cylindrze 8 bar, poci się w koło głowicy. W ramach remontu chcę wymienić wszystkie uszczelki na górze, planować głowicę oraz szlifować gniazda zaworowe i zawory, wymienić króciec z tyłu głowicy, wyczyścić kolektor dolotowy i przepustnicę. Czy mając zdjętą głowice powinienem zrobić coś jeszcze ? Czy zakładać stary rozrząd jeśli ma najechane ok 10-15 tyś km ? Ile może kosztować planowanie głowicy, szlifowanie zaworów i wymiana uszczelniaczy i gdzie mi to dobrze zrobią w Łodzi ? Uszczelki elringa czy jakaś inna firma ?
Z góry dziękuje za odpowiedz
Pozdrawiam S

: 30 gru 2018, 22:23
autor: bc547b
radeckis pisze:jak zdejmę korek od oleju dmucha
Może poprostu odma zatkana?
radeckis pisze:na 2 cylindrze 8 bar
Robiłeś próbę olejową?
radeckis pisze:Czy zakładać stary rozrząd jeśli ma najechane ok 10-15 tyś km ?
Osobiście bym wymienił - szkoda by było gdyby "pierdoła" za ok 100zł zepsuła efekt pracy za ok 500zł
radeckis pisze:Ile może kosztować planowanie głowicy, szlifowanie zaworów i wymiana uszczelniaczy
Nie wiem jak w Łodzi ale widziałem krajowe oferty gdzie planowanie głowicy kosztowało 70-90zł, szlifowanie zaworów 10-15zł/szt
Jak szlifowanie zaworów to jeszcze ich docieranie(polerowanie) oraz frezowanie gniazd by się przydało. Nie jestem pewien ale rozbiórka głowicy (demontaż/montaż zaworów) przez fachowca też jest płatna. Przy okazji warto sprawdzić szczelność głowicy (ok 50-70zł). Aha, no i cena drastycznie ulega zmianie w zależności czy głowicę będziesz demontował i montował osobiście

Pozdrawiam!

: 31 gru 2018, 09:54
autor: radeckis
Robiłem próbę, poprawiło się o 0.5 bara więc zakładam że to nie pierścienie, a jeszcze pytanie o klekotanie zaworów przy starcie silnika, czego to może być wina?

: 31 gru 2018, 11:01
autor: Zib3l
bc547b pisze:
radeckis pisze:jak zdejmę korek od oleju dmucha
Może poprostu odma zatkana?
Oj widać, że na forum coraz więcej znawców ABK. Przykro mi to czytać jak się ludzi w błąd wprowadza. W ABK dmucha zawsze i bez korka silnik będzie źle chodził bo to jest układ zamknięty.

: 31 gru 2018, 11:22
autor: bc547b
Zib3l pisze:Oj widać, że na forum coraz więcej znawców ABK. Przykro mi to czytać jak się ludzi w błąd wprowadza. W ABK dmucha zawsze i bez korka silnik będzie źle chodził bo to jest układ zamknięty.
Wybacz, mój błąd :)
Errata human est ;)