Strona 1 z 1

[80 B3 1.8] Problem z Silnikiem

: 11 gru 2007, 16:16
autor: janoosik
Witam, od jakiegoś czasu mam problem z Audii B3 1.8 bez LPG rocznik 1991r.
Otóż przy odpalaniu na zimnym silniku i jedzie aż do nagrzania silnika szarpie, kopci na czarno, a po nagrzaniu jeździ bez problemu i odpala na dotyk. Wymieniłem już świece, przewody, kopułke od zapłonu, wskaznik temperatury wody pokazuje zawyżony wzrost temp. zamiast 90 pokazuje 120.

Proszę o Pilny Kontakt!

Lub Polecenie dobrego warsztatu we Wrocławiu lub Okolicach.

: 11 gru 2007, 16:22
autor: dzanks
temat z czujnikami temperatury jest tak stary jak to forum chyba :evil: za wskazania temp na liczniku odpowiada szary czujnik 3-pinowy

Z twojego postu wynika ze wymieniles wskaznik temp w liczniku tak?

Wymień jeszcze czujnik niebieski 2-pinowy z którego ECU czerpie info o temp cieczy sie zobaczy jaki bedzie efekt (nie polecam czujników firmy TOPRAN:-) ) lepiej dolozyc troche i kupic cos bardziej firmowego

: 11 gru 2007, 18:14
autor: Danek
Po pierwsze popraw proszę temat zgodnie ze wskazówkami zawartymi tu: viewtopic.php?t=9608 . Po drugie popraw profil wpisując kod silnika, a nie ilość cylindrów. Po trzecie napisz co to za silnik, monowtrysk czy gaźnik, a może jakiś wielopunkt? To dość mocno determinuje dalsze poszukiwania usterki.

: 12 gru 2007, 09:19
autor: janoosik
No więc tak jeżeli chodzi o czujnik to zostal on wymieniony w środku w silniku a nie na pulpicie, a silnik jest to monowtrysk.

: 12 gru 2007, 10:53
autor: Danek
Jeżeli to jest silnik RU tak jak wpisałeś w profilu to jest to gaźnik Keihin I, a nie monowtrysk. Monowtrysk to silnik PM. Zdecyduj się co tam masz :roll: . Zakładam, że to silnik PM na monowtrysku jak to napisałeś w poście.
Czujniki temperatury znajdują się w krućcu przy silniku pod maską i są dwa. dzanks, już Ci napisał, który odpowiada za wskazania na deskę. I pisząc:
dzanks pisze:Z twojego postu wynika ze wymieniles wskaznik temp w liczniku tak?
miał na myśli właśnie ten czujnik pod maską. Wewnątrz auta ("na pulpicie") nie ma żadnego czujnika temperatury. Te czujniki (zwłaszcza zamienniki) lubią kłamać.
Natomiast za podanie temperatury do ECU odpowiada drugi z czujników, niebieski dwupinowy. I to ten czujnik odpowiada za "ssanie" przy rozruchu. Sprawdź lub wymień ten czujnik. Sprawdź ciśnienie paliwa na wejściu do wtrysku, może padł regulator ciśnienia. Do sprawdzenia również sonda lambda.
O resecie ECU nie nie będę pisał bo zaraz posypią się na mnie gromy :-) . Jak chcesz to poszukaj w archiwum pisałem o tym wielokrotnie. Jednak zanim zrobisz reset musisz mieć 100% pewność, że wszystkie czujniki i elementy wykonawcze są sprawne.
Jeśli to jest jednak silnik RU to niepotrzebnie się produkowałem :-( . Bo przy gaźniku sprawa wygląda trochę inaczej. W każdym razie czujniki temperatury są takie same i spełniają podobne role.