[B4 2.0 ABK] Silnik krokowy?
: 24 lut 2019, 15:35
Witam, może zacznę od opisu problemu.
Auto generalnie jeździ z tym, że mam często duże problemy z odpaleniem go. Często jest tak, że gdy chcę go nagrzac na benzynie by przełączył się na LPG to on chodzi kilka minut po czym pada.
Potem trzeba poświęcic 30 minut na kręcenie rozrusznikiem by on w końcu odpalił. Odpalam go naciskajac jednoczesnie pedał gazu, silnik zaskakuje po czym gdy obroty spadają to znów się wyłącza. I tak w kółko. Gdy już zaskoczy jakoś to podczas jazdy na benzynie czuc, że przy małych obrotach auto chce zgasnac. Problem zazwyczaj ustępuje gdy samochód się nagrzeje. Taki spadek mocy następuje przy hamowaniu i ogólnym szybkim spadku obrotów. Generalnie wygląda to tak jakby nie chciał trzymac tych minimalnych obrotow.
I tu moje pytanie, czy może byc temu winny silnik krokowy ? Kiedyś miałem Passata b3 i bardzo podobny problem, wystarczyło wyczyścic silnik krokowy i problem ustępował.
Kolejne moje pytanie - Jak to cholerstwo wymontowac? O ile dobrze się orientuje, silnik krokowy w audiku mieści się pod filtrem powietrza. Tylko jak zdjąc tą całą obudowe w której jest filtr? Kompletnie nie mam pojęcia na czym się to trzyma, a na siłe nic raczej wole nie robic ^^.
Pozdrawiam
Auto generalnie jeździ z tym, że mam często duże problemy z odpaleniem go. Często jest tak, że gdy chcę go nagrzac na benzynie by przełączył się na LPG to on chodzi kilka minut po czym pada.
Potem trzeba poświęcic 30 minut na kręcenie rozrusznikiem by on w końcu odpalił. Odpalam go naciskajac jednoczesnie pedał gazu, silnik zaskakuje po czym gdy obroty spadają to znów się wyłącza. I tak w kółko. Gdy już zaskoczy jakoś to podczas jazdy na benzynie czuc, że przy małych obrotach auto chce zgasnac. Problem zazwyczaj ustępuje gdy samochód się nagrzeje. Taki spadek mocy następuje przy hamowaniu i ogólnym szybkim spadku obrotów. Generalnie wygląda to tak jakby nie chciał trzymac tych minimalnych obrotow.
I tu moje pytanie, czy może byc temu winny silnik krokowy ? Kiedyś miałem Passata b3 i bardzo podobny problem, wystarczyło wyczyścic silnik krokowy i problem ustępował.
Kolejne moje pytanie - Jak to cholerstwo wymontowac? O ile dobrze się orientuje, silnik krokowy w audiku mieści się pod filtrem powietrza. Tylko jak zdjąc tą całą obudowe w której jest filtr? Kompletnie nie mam pojęcia na czym się to trzyma, a na siłe nic raczej wole nie robic ^^.
Pozdrawiam