Strona 1 z 5
[B4 2.0 ABK] Sam dodaje sobie gazu
: 26 lut 2019, 08:32
autor: mateo1992
Witam,
Mam problem ze swoim ABK, silnik sam dodaje sobie często obroty, często na ciepłym-rozgrzanym silniku.
Wszystkie możliwe dziury w dolocie są pozatykane, dodam że auto także na zimnym potrafi trzymać 2000 obr. i nie zejść z nich przez pare minut.
Sytuacja jest drażniąca, tym bardziej że na progach zwalniających też lubi sobie dodać gazu.
: 26 lut 2019, 14:15
autor: toto1989
Być może winna przepływka. U mnie było podobnie. Odpiąłem regulator biegu jałowego i obroty się ustabilizowały i narazie tak jeżdzę, dopoki nie upoluje sprawnego przepływomierza. Innych błędów Vag mi nie wywala.
: 26 lut 2019, 15:12
autor: h/k
To tak można zgadywać i zgadywać. Podstawa to diagnostyka. Inaczej szkoda na to czasu.
Dodatkowo odczyty przepływomierza czy czujnika przepustnicy musisz zrobić manualnie, na zgaszonym silniku i włączonym zapłonie, by sprawdzić stan ścieżek ww. czujników.
Odczyty sondy też zrób manualne, nie licz że jak nie ma błędu to na pewno dobrze działa.
: 26 lut 2019, 18:42
autor: Pieterb
h/k pisze:To tak można zgadywać i zgadywać. Podstawa to diagnostyka. Inaczej szkoda na to czasu.
zgadza się
A ja dodam że to wcale nie musi być przepływka
: 26 lut 2019, 21:34
autor: mateo1992
Powiem Wam tak:
Przepływka była kiedyś uszkodzona bo było jeżdżone niegdyś na podciśnieniowym gazie i klapka była pogięta ale jest już wyprostowana.
Diagnostyke bym zrobił, najlepiej najtańszym sposobem laptopa mam, kabel na obd 2 też (używany docelowo do inpa bmw), ale to audi to jeszcze jakaś inna generacja i nie ma tam raczej obd 2.
Jest jakaś przelotka w rozsądnej cenie żeby podpiąć się komputerem pod to audi?
: 26 lut 2019, 22:01
autor: Krzysiek 84
mateo1992 pisze:Jest jakaś przelotka w rozsądnej cenie żeby podpiąć się komputerem pod to audi?
Interfejs
Adapter z gniazda OBD2 na wtyk OBD1
: 03 kwie 2019, 12:39
autor: mateo1992
Dzięki Krzysiek, zamówiłem tą przelotke.
Mam jeszcze pytanie odnośnie oprogramowania, macie jakieś sprawdzone oprogramowanie które działa i łączy się z tym audi? bo w przypadku Polskiego Vaga zawsze mam problem i nigdy mi się to nie udaje.
: 03 kwie 2019, 17:38
autor: Kostek9626
A VCDS?? U mnie do zetora na boschu tylko to podchodzi...
: 03 kwie 2019, 19:37
autor: Norton9988
Vag-Com 311 ja używam
: 04 kwie 2019, 00:39
autor: Krzysiek 84
Vag 3.11 połączy się bezproblemowo.
: 08 kwie 2019, 21:50
autor: mateo1992
Kod: Zaznacz cały
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Chassis Type: 8C - Audi 80 B4
Scan: 01,02,03,08,15,26
Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 039 906 024 A
Component: DIGIFANT 1.75 1583
No fault code found.
Address 03 -------------------------------------------------------
Controller: 4A0 907 379 A
Component: Bremsen-Elektronik
Coding: 0265100056
Shop #: BB 33837
No fault code found.
Address 08 -------------------------------------------------------
Controller: 8A0 820 043 D
Component: Klima-Vollautomat D51
Coding: 00040
Shop #: WSC 06319
No fault code found.
Skipping Address 15-Airbags
End -------------------------------------------------------
[ Dodano: 2019-04-08, 20:29 ]
Kod: Zaznacz cały
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Chassis Type: 8C - Audi 80/S2 B4
Scan: 01,02,03,08,15,25
Address 03 -------------------------------------------------------
Controller: 4A0 907 379 A
Component: Bremsen-Elektronik
Coding: 0265100056
Shop #: BB 33837
Nie ma błędów :) .
Address 08 -------------------------------------------------------
Controller: 8A0 820 043 D
Component: Klima-Vollautomat D51
Coding: 00040
Shop #: WSC 06319
Nie ma błędów :) .
Skipping Address 15-Airbags
End -------------------------------------------------------
[ Dodano: 2019-04-08, 21:50 ]
Również po wejściu w zakładke "silnik" i po kliknięciu w przycisk "kody błędów" wyświetla się komunikat "nie ma błędów".
: 08 kwie 2019, 22:41
autor: h/k
Błędy to tylko błędy. Jak komputer źle interpretuje odczyty z jakiegokolwiek czujnika to i tak będzie fiksować. Musisz robić odczyty wszystkich grup bloków pomiarowych tzw. log) - nie wiesz jak wrzucać logi to poszukaj w moim temacie o dziurze w obrotach (mimo że tę kwestię na razie po zostawiłem w spokoju) tam dwóch uprzejmych Panów mi wyczerpująco wyjaśnili, jak też na samym włączonym zapłonie (zgaszony silnik) sprawdzić odczyty z TPSa przy delikatnie rosnącym naciskaniu gazu, tak samo ręką sprawdź przepływomierz.
: 09 kwie 2019, 09:41
autor: mateo1992
Mam prośbę, mógłbyś podesłać link do tematu? Bo gdy chce wejść na Twoje posty wyświetla się błąd:
Kod: Zaznacz cały
Not Found
The requested URL /search.htm/authors/h/k,0 was not found on this server.
To forum jest rozsypane jak audi 80 po użytkowaniu 15 lat w Polsce
: 09 kwie 2019, 10:19
autor: h/k
: 09 kwie 2019, 10:39
autor: Pieterb
mateo1992, pierwsze słyszę