Niedawno zakupiłem audi 80 ABT z 93 roku.
Silnik benzynowy 2.0 z pięcioletnią instalacją gazową stag. Samochód ma nabite ponad 330 000 km przebiegu.
Zastanawia mnie czy praca silnika waszym zdaniem jest w porządku.
Proszę o ocenę.
Drugie pytanie, mierzyłem ciśnienie na cylindrach, wyszło po 10 barów na cylinder. Co myślicie o tych wartościach ?
: 18 mar 2019, 08:23
autor: Norton9988
Ładnie pracuje, być może cykają szklanki, ale może to tylko złudzenie przez zbyt czuły mikrofon w telefonie. Na pewno wyje jakieś łożysko, sprawdź rolkę rozrządu, pompę wody. Zdrowe ABT ma ciśnienie 9 - 12 bar., więc u Ciebie jest w normie.
: 18 mar 2019, 10:15
autor: maciek889
Trayp pisze: instalacją gazową stag
Ze staga to tam masz co najwyżej sterownik, bo firma AC (produkująca staga) nie produkowała własnych parowników do instalacji na mikserze.
: 18 mar 2019, 13:31
autor: Ven0n
Norton9988 pisze:Ładnie pracuje, być może cykają szklanki
Możliwe że pracował na benzynie i to wtryskiwacz tak słychać takie jednostajne "RRRRRRR"
Znowu ja słyszę mega głośny syk i albo to jakiś dziurawy wężyk podciśnienia, albo reduktor.
No i rzeczywiście wyje rolka i bardzo możliwe że to ta napinająca rozrząd
: 18 mar 2019, 14:04
autor: Trayp
Zgadza się, silnik pracował na benzynie w chwili nagrywania 🙂
Zwrócę uwagę na łożyska jak znajdę chwilę czasu.
Z instalacją gazową mam problem w momencie gdy jadę z prędkością powyżej 110 km/h, zdarzyło mi się że pedał gazu nie wraca na swoje miejsce i silnik nie schodził z obrotów. Gdy przełączę na benzynę i wrócę z powrotem na LPG problem znika. Miał ktoś taki przypadek i znalazł rozwiązanie ?
Co do przebiegu, zastanawia mnie z jakim największym przebiegiem spotkaliście się w silnikach benzynowych audi 80? 🤔
: 18 mar 2019, 15:07
autor: Ven0n
Zwróć uwagę tylko na napięcie paska rozrządu na zimnym silniku, powinno się dać go obrócić o 90 stopni bez używania siły i ogólnie powinien sprawiać wrażenie luźnego(Przynajmniej ja tak mam, bo jak był minimalnie mocniej napięty to wyło na 1100obr/min)
U mnie silnik robi sobie tylko przegazówki do 3 tyś obr/min ale odpuszcza po chwili, też jest efekt że pedał gazu ucieka spod nogi, bo tak zaprojektowany jest silnik krokowy.
: 18 mar 2019, 17:41
autor: maciek889
Trayp pisze:Miał ktoś taki przypadek i znalazł rozwiązanie ?
Bo pewnie masz ABT z nastawnikiem 6 pinowym. On ma funkcje przewietrzania katalizatora polegającą na zostawieniu uchylonej przepustnicy i odcięciu wtrysku. Na gazie nie odcina ci paliwa i przez to trzyma obroty. Można próbować zubażać mieszankę regulując lpg, aby nie wystarczającej ilości paliwa na utrzymanie obrotów albo odłączyć jeden z kabli od nastawnika przepustnicy aby ta funkcja się nie aktywowała. Jeszcze jeśli sterownik lpg to obsługuje można próbować ustawić cut-off.
: 18 mar 2019, 18:59
autor: Trayp
Sprawdziłem napięcie paska rozrządu i jest dość sztywno napięty, ale to chyba mój najmniejszy problem...
Przy sprawdzaniu paska rozrządu odkryłem że praktycznie cała lewa strona bloku silnika od strony kolektora jest tłusta...
Na razie zrobiłem zbyt mało kilometrów aby wyciągać pochopne wnioski.
Mam nadzieję że nie wpakowałem się na minę która rozwali mój i tak już pusty portfel.
Kupić samochód i nie jeździć nim, świetnie zainwestowane pieniądze. Do pracy mam 20 km w sumie wiosna idzie może czas wyciągnąć rower z piwnicy 🤔😂
: 18 mar 2019, 19:08
autor: Krzysiek 84
Trayp,
_powitania
_uwaga
: 18 mar 2019, 19:08
autor: Ven0n
Spróbuj dokręcić śrubki pokrywy zaworów z lewej strony, u mnie lało jak z wodospadu, każde hamowanie kończyło się dymem spod maski a potem okazało się że te śrubki palcem dało się odkręcić.
Co do paska, to jak wyżej pisałem - ma dać się obrócić o 90 stopni bez używania siły, czyli po takim ustawieniu u mnie ma mniej więcej 1cm(może i więcej) luzu góra dół, dopiero wtedy rolka przestała wyć Po rozgrzaniu jest napięty dość mocno
: 18 mar 2019, 22:38
autor: BLUE 80B4
umnie tak samo chodzi warto czasmi pojezdzic dłuzsze kawałki na benzynce b umnie silnik chodził na gazie przez poprzedniego własciciela i teraz jak uruchomie na benie to ma nierowna prace na ok 10 s wczoraj zrobiłem ok 150 km i dzis przy odpalaniu niebyło problemu z nierowna praca oraz falowaniem