Strona 1 z 2

[B4 2.0 ABT] Jaki olej do 2.0 ABT

: 27 mar 2019, 20:50
autor: BLUE 80B4
Witam jaki olej lac do silnika z gazem 2.0 instalacja STAG 2 303 tys KKm silnik w dobrym stanie bez zadnych wyciekow cisnienie na cylindrach 8,5/8,4/8,5/8,6 olej jaki był zalany to 15w40 czy 10w40 moge wlewać nie bierze oleju jak narazie .

: 27 mar 2019, 21:24
autor: Krzysiek 84
Możesz , tylko niech to będzie coś dobrego np:


Obrazek

: 27 mar 2019, 21:27
autor: Leo
silnik z takim cisnieniem to trup przeciez... obojetnie co wlejesz.

: 27 mar 2019, 22:05
autor: BLUE 80B4
Jutro jeszcze raz sprawdze cisnienie bo moje do sprawdzania ma wejscie uszkoczone i byc moze oszukuje jutro napisze co i jak bo niemozliwe zeby trup byl bo zbiera sie jak głupi a wiem ze silnik jest po remoncie bo auto kupione bo nawet faktury ma

: 27 mar 2019, 22:14
autor: Leo
no, dobrze zmierz, bo takie ciśnienie to...
A po drugie... remont remontowi nierówny... wymiana pierścieni to nie remont.

: 27 mar 2019, 22:59
autor: Jarewa
Trup trupem ale przy takich ciśnieniach jeszcze normalnie będzie chodził to tylko oznaka że jego życie się kończy...

: 28 mar 2019, 12:22
autor: xRead
Zalej jakimś 5W40, po co męczyć ten silnik dodatkowo półsyntetykiem ... bez sensu.

: 28 mar 2019, 12:24
autor: Leo
aha...

: 28 mar 2019, 12:35
autor: Ven0n
Ciśnienia mogę zgadywać że to jakaś pomyłka przy pomiarze - to średnio możliwe że wszystkie naraz mają 8 barów z dokładnością +-0.2 bara, tym bardziej że samochód konkretnie przyśpiesza jak deklaruje kolega.

Mój ABT chodzi na 5W40, myślę że nawet lepiej niż na 10w40 ale to może też kwestia firmy.
Na upalne lato możesz nawet się pokusić 10w50 też będzie działać.
Fabryka i producenci olei dopuszczają stosowanie nawet od 5W30 przez 0W40 aż po 15W50, wystarczy wejść w dowolną stronę producenta oleju i zakładka "Dobierz olej"

: 28 mar 2019, 15:05
autor: h/k
Jak dla mnie trochę dziwne ciśnienia, skoro oleju nie bierze. Przy zużytych pierścieniach spala olej i od razu jednocześnie kompresja jest podwyższona lub idzie w dół względem nominału. Ponowić pomiar.

Druga sprawa z tym remontem jak ktoś wspomniał - jaki był zakres prac? A czemu wymiana pierścieni to nie remont, jak choćby np. same szklanki i uszczelniacze zaworowe wymienił to przecież w pewnym sensie to też jest remont, potrafi znacznie uzdrowić działanie silnika. Ja już kilka razy pisałem jak w Golfie przy okazji wymiany uszczelki głowicy docierałem zawory pastą (myślę, że jak kompresja OK to można akurat pominąć) i tatko wymienił uszczelniacze, dosłownie przestał kopcic i chlać olej - ubywały potem bardzo minimalne ilości.

: 28 mar 2019, 17:19
autor: Krzysiek 84
xRead pisze:Zalej jakimś 5W40, po co męczyć ten silnik dodatkowo półsyntetykiem ... bez sensu.
Jak juz przechodzic na lepszy jakościowo olej , to należy to robić stopniowo , a nie z 15w na 5w wskakiwać od razu.

: 28 mar 2019, 23:41
autor: xRead
Totalna bzdura.. I co ci ma dać te stopniowe przechodzenie ? Chętnie bym usłyszał jakąś konkretną odpowiedź. Moje ABK jeździ na Motul 8100 0W40 i mruczy aż miło :)

: 29 mar 2019, 00:17
autor: BLUE 80B4
Oki podjechalem do mechanika i za darmo mi zmierzyl i wyszlo ze ma
1.11.8
2.11.6
3.11,6
4.11,6
Poprzednie wartosci były spowodowanie nietyle ze bylo zle wkrecone ale tez tym ze miernik oszukiwal bo wezyk byl dziurawy i niemogł nabic odpowiedniego cisnienia. Mechanik stwierdzil ze mam sb kupic porzadny a nie jakis chiński badziew ... A visnienie podrecznikowo i według niego moze byc 10w40 ale 15w40 tez niezaszkodzi tak wiec juz sam nwm jaki olej

[ Dodano: 2019-03-29, 00:17 ]
Remont silnika byl kompletny (szlif bloku wal nominal aby spolerowany ,nowe panewki glowne ,korbowodowe ,wszystkie uszczelki i uszczelniacze ,nowe tloki i korbowody +pierscienie , glowica bo remoncie tez kapitalnym nowe uszczelniacze zawory ,planowanie i do tego dobrana odpowiednia uszczelka bo blok tez planowany w sumie silnik poprzedniego własciciela pochlonoł wiecej niz jest warte to auto

: 29 mar 2019, 00:20
autor: Ven0n
Taki jaki zaleca producent adekwatnie do warunków Europejskich(Polska) jak i też adekwatnie do stylu jazdy. Jak używasz go normalnie po prostu przemieszczasz się z punktu A do punktu B to zalej 5w40(Syntetyk) i zmień za 12mc/10,000km.

: 29 mar 2019, 01:00
autor: xRead
Ven0n dobrze prawi :) 5W40 i można kłaść ogień na tłoki :)
PS: 15W40 powoli zabije ten silnik.