Strona 1 z 1

[B4 2.0 ABK] Problem z układem chłodzenia i nie tylko

: 06 kwie 2019, 09:30
autor: markom
Witam wszystkich. Mam bardzo nietypowy problem. Jadąc w trasie moją Audi zginął mi płyn chłodniczy i co ciekawe cały uciekł przez korek zbiorniczka. Musiałem dojechać do celu więc resztki płynu plus później dolewana woda czerpana ze stacji i się udało. Na drugi dzień wracając wszystko było wporzadku ale podejrzenie padło na termostat. Wymienilismy go i problem pojawił się znowu. Temperatura na wskaźniku 90 i rośnie, wentylatory się nie włączają mimo że chłodnica gorąca a zimny płyn robi ogromne ciśnienie i ucieka przez korek. Termostat był sprawdzony w garnku z gorącą wodą, otwiera się prawidłowo. Nie mam co mogło się stać, teraz jeżdżąc do pracy 10 km nic się nie dzieje chyba że silnik pochodzi dłużej, wtedy dzieje się to samo, kałuża pod spodem, płyn uciekł korkiem. Dziwne też bo od tej pory od prędkości powyżej 70 świeci się kontrolka smarowania czego wcześniej nie było. Ktoś ma jakiś pomysł?

: 06 kwie 2019, 16:06
autor: Kostek9626
Uszczelka pod glowica jezeli weze puchna a plyn jest zimny jeszcze...

: 06 kwie 2019, 17:19
autor: Pieterb
moim zdanie problem dość typowy ;-) dobrze by było dla pewności wykonać test na zawartość spalin.
markom pisze:Dziwne też bo od tej pory od prędkości powyżej 70 świeci się kontrolka smarowania czego wcześniej nie było. Ktoś ma jakiś pomysł?
a to od kiedy tak jest?, pomijam już fakt że to raczej od obrotów będzie zależało a nie od prędkości.

: 06 kwie 2019, 22:34
autor: h/k
markom pisze:Dziwne też bo od tej pory od prędkości powyżej 70 świeci się kontrolka smarowania czego wcześniej nie było.
Żebyś nie zajeździł tego silnika... Oprócz powyższych sugestii sprawdź też jak najszybciej czy nie masz już masełka na bagnecie.

: 07 kwie 2019, 00:06
autor: Kostek9626
Albo wgl sprawdz czy masz olej w silniku okok

: 07 kwie 2019, 00:33
autor: markom
Panowie dlatego pisałem że dziwny objaw bo poziom oleju jest wporzadku. I żadnego masełka nie ma na bagnecie, wszystko jak być powinno.

: 07 kwie 2019, 07:35
autor: Kostek9626
No a jak ta kontrolka zapala sie przy 70 km/h to ona sie swieci na stale czy tylko zazy sie i jak zwolnisz do np 60 km/h to gasnie??
A morze zaczyna mrygac kontrolka od stanu plynu chodniczego a nie lampa alladyna??

: 07 kwie 2019, 12:18
autor: Jarewa
Tak czy siak nie ma takiej kontrolki zależnej od prędkości... Chyba że instalacja i licznik dziubnięty prze fantazje elektryka.

: 07 kwie 2019, 12:38
autor: Kostek9626
Jak to pewnie kontrolka poziomu plynu sie zapala

: 07 kwie 2019, 15:16
autor: Jarewa
Kontrolka poziomu płynu nie jest zależna od prędkości ba nawet ta od obrotów

: 07 kwie 2019, 18:59
autor: Kostek9626
Zadna z kontrolek niejest zalezna od predkosci. Morze akurat tak mu sie udalo ale niechaj sie wlasciciel wypowie

: 07 kwie 2019, 22:58
autor: markom
Na pewno świeci się alladyn a nie poziom płynu. Świeci pełnym blaskiem. Licznik nie był dłubany ani żadna elektryka. Zauważyłem to przy prędkości fakt ale bardziej tak jak koledzy mówią będzie to od obrotów silnika. No i nigdy wcześniej czegoś takiego nie było aż do owej pierwszej ucieczki płynu, od tej pory zapala się w trakcie jazdy no a na wolnych gaśnie. A temperatura na wskaźniku powyżej 90 stopni.

: 08 kwie 2019, 07:46
autor: Kostek9626
Odkrec korek oleju w misce i zobacz czy napoczatek nie poleci plyn chodniczy.
Troche musi minac zanim sie zchomonizuje olej
Ale jezeli plyn sie dostaje do oleju powinien rosnac stan na bagnecie

: 09 kwie 2019, 00:30
autor: markom
Brak płynu w oleju, stan oleju w normie i nie przybywa.

: 09 kwie 2019, 07:47
autor: Kostek9626
Niema rady trzeba spr manometrem cisnienie oleju