Strona 1 z 1

[B3 1.8 PM] Nie pali na benzynie (na LPG igła)

: 16 kwie 2019, 22:07
autor: Krzysztof1991
Witam. Jestem tu nowy i jeśli umieszczam to w niewłaściwym miejscu z góry przepraszam.
Piszę z prośbą o pomoc, bo zaczyna brakować mi pomysłów.

Auto jeździ i odpala na LPG, ale nie mogę rozwiązać problemu poprzedniego właściciela, auto od 10 lat nie jeździ na benzynie.

Sprawy które sprawdziłem i wykluczyłem:
- monowtrysk sprawny podmieniany z działającego auta,
- czujnik temperatury ECU wymieniony,
- nie jest to wina instalacji LPG, została wypięta,
- komputer silnika również podmieniony,
- pompa paliwa nowa,
- filtr paliwa nowy,
- zbiornik paliwa wyczyszczony,
- świece, kopułka, palec, rozrząd wymienione

Pomysły jakie jeszcze mam:
- moduł zapłonowy,
- przekaźnik 215,
- lub coś na wiązce elektrycznej.

Problem wyglada tak, że podczas krecenia rozrusznikiem wtrysk chwilke puści paliwo a zaraz tak jakby sygnał znikał i przestaje wtryskiwac a czasami nawet strzela. Patrząc na miernik napiecie pojawia się i znika. Przy kablach ktoś grzebał ze stacyjki puszczone są kable na dodatkowy przekaźnik a z niego jeden kabelek do plusa wtrysku.

Prosze o pomoc już sam nie wiem, wychodzi chyba na to, że to wina elektryki.

Jeśli slabo opisałem problem to chetnie odpowiem na pytani i będe wdzięczny za pomysły.

Pozdrawiam
-

: 17 kwie 2019, 18:00
autor: maciek889
To podpięte pod wtryskiwacz to może być odcięcie benzyny do pracy na lpg. Najlepiej jakbyś połączył rozłączony obwód poza wtryskiwaczem.

A iskra nie znika przy próbie odpalania? Może ktoś podłączył coś z układu pod maską pod zasilanie elektrozaworów lpg.

Sprawdzałeś czy pompa paliwa daje ciśnienie? Jak nie masz sprzętu to zobacz czy z wyjścia powrotu paliw z wtrysku (strzałka na zewnątrz) leci paliwo.

: 17 kwie 2019, 18:16
autor: Krzysztof1991
Jest osobny przekaźnik do instalacji LPG i tam jest odcięcie wtrysku (rozłączyłem już to) ten pod stacyjką nie ma z nią związku, to chyba jakaś próba oszukania Ecu i próba puszczenia stałego plusa na wtrysk, aby nie przerywal i miał ciągłe napięcie.

Puszczałem plus od akumulatora do plusa wtryski i ładnie pracuje.

Pompa daje ciśnienie przewód odłączany i do buteleczki paliwo się lało i to sporo.

Brak mi pomysłów, możliwe, że przekaźnik 215 od pompy i wtrysku daje za małe lub przerywane napiecie?

Lub jakieś zwarcie na kablach od ECU i szaleje?

Przy wtyczce od komputera wyprowadzona jest kostka na przekaźnik którego tam nie ma, nie wiecie czy on tam powinien byc czy nie?

Moduł zapłonowy ma jakiś związek z sygnałem do wtrysku?

Dzięki za odpowiedź maciek889

: 17 kwie 2019, 19:00
autor: maciek889
Oglądałeś bezpieczniki? Tam pod czerwoną pokrywką z napisem Motor masz chyba ze dwa ukryte. Później spojrzę na schematy jak zasilanie idzie z przekaźnika pompy do tego wtryskiwacza. Z tego co pamiętam to oryginalnie przewód zasilający albo sygnały jest jakoś dobrany aby stawiał opór bo pewnie cewka we wtryskiwaczu nie lubi jak się ją razi dużą ilością amperów.

: 17 kwie 2019, 20:18
autor: Krzysztof1991
Sprawdzałem wszystkie bezpieczniki w skrzynce w podszybiu, może jeszcze popatrze czy coś jest pod nogami kierowcy. Wartość napiecia zmienia się, przy odłączonej wtyczne od wtrysku jest prąd o wartości 7-8 V ( u kolegi w golfie jest równe 10 V) a gdy ją wepnę to sygnał pojawia się i znika a wartość oscyluje miedzy 0.12 a 0.7 V.
Elektryka to niestety dla mnie czarna magia, bedę wdzieczny za każdą wskazówke, dzięki.

[ Dodano: 2019-04-17, 20:18 ]
Zerknę jeszcze czy u mnie jest ta czerwona pokrywka o której piszesz, bo nie rzuciła mi się w oczy.

: 17 kwie 2019, 21:06
autor: Kogutiru
W komorze silnika podciągnij przewody od wtrysku bo może jednak sie gdzieś złamał. Jeszcze pozostaje ci sprawdzić pinologie sterownik, a koniec wtrysku potem potem po nitce do kłębka

: 17 kwie 2019, 21:35
autor: Jarewa
Krzysztof1991 pisze:Puszczałem plus od akumulatora do plusa wtryski i ładnie pracuje.
Ciekawe czy wtrysku nie uwaliłeś... Instalacja do wtrysku ma specjalistyczne przewody..... W przypadku ABT 1Ohm na 1m..

: 19 kwie 2019, 01:30
autor: Krzysztof1991
Wtrysk podpiąłem może na 20 sekund, wiem to ryzykowne, ale myśle, że wtryskowi nic się nie stało, ewentualnie mam jeszcze dwa na podmianke :D
Przeglądne te wszystkie kable, zmienie jeszcze skrzynke bezpieczników, bo jedno gniazdo od grzania szyby jest stopione, może jakimś cudem znajde usterke a jak nie to trzeba szukac jakiegoś elektryka :)

Może ktoś zna w Rzeszowie jakiegoś dobrego elektryka samochodowego?

: 20 kwie 2019, 10:05
autor: maciek889
Tak patrzę że w PM zasilanie wtryskiwacza wychodzie z pinu B87F zielono-żółty (idzie przez bezpiecznik pompy paliwa 13 i tego samego styku przekaźnika).
W ABT wychodzi już z 87a biało-zielony (tylko tutaj na schemacie jest zaznaczone, że to przewód 3ohm)

Tutaj opis kostek spodniej części skrzynki bezpieczników: https://www.fotosik.pl/zdjecie/ba99e9a4202bbd9c

: 23 kwie 2019, 11:38
autor: Krzysztof1991
Powoli się poddaje, na każdym praktycznie kablu jest izolacja i majstrowane. Rozebrałem kostke od ECU i nawet tam ktoś dolutował kabelki. Macie może rozpiskę pinów ECU?
Nr. ECU: 0 280 000 711
443 907 403

Jutro napiszę dokładnie do czego dolutowane są te kabelki i gdzie idą.

Nie wiem czy sobie z tym dam radę, myślicie, że najzwyklejszy elektromechanik sobie z tym szybko poradzi czy próbować jeszcze samemu? :)

Podsyłam link do filmiku jak dokładnie wygląda odpalanie na Pb.



Filmik krótki, ale troche myśle, że pokaże o co mi chodzi.

[ Dodano: 2019-04-23, 11:38 ]
Przy kostce od kompa z pinu 9 poprowadzono drugi kabel prosto do kostki w skrzynce bezpieczników (czarno-niebieski kabel, żółta mała kostka, złącze 75al) w jakim celu? Zaznaczyłem na zdjęciu niżej.

https://www.fotosik.pl/zdjecie/cb6e46f59339de32

Pytanie co to za kostka na zdjęciu?

https://www.fotosik.pl/zdjecie/5163ba7a986eb67d

Jeden kabel od niej poprowadzony do pinu 10 ECU a drugi idzie gdzies do gór z całą wiązką, nie moge zlokalizować gdzie.

: 23 kwie 2019, 15:08
autor: maciek889
9 to plus po zapłonie na sterowniku: https://audi80.pl/topics80/b4-abt-l ... htm#440161

A chyba wszystko z oznaczeniem 75 to plus, który ginie przy pracy rozrusznika (sprawdź żarówką). Więc możliwe że nie odpala dlatego, bo ECU traci zasilanie, gdy pracuje rozrusznik. Chyba w PM z 25 pinowym ECU zapłon jest osobno zasilany i do ECU idzie tylko z niego sygnał obrotów.

: 24 kwie 2019, 01:13
autor: Krzysztof1991
Chyba widzę śwatełko w tunelu. Czyli z tego co wnioskuję muszę spróbować do pinu 9 puścić kabelek z plusem który bedzie po zapłonie. Czy stały plus mógłby być?

Naprawde doceniam pomoc, może coś z tego będzie :)

: 24 kwie 2019, 09:49
autor: maciek889
Jak dasz pod stały to będzie rozładowywać akumulator. W PM po 90 roku szło to pod B15 (po drodze z bezpiecznikiem). Możesz nawet dać na 15 kostki stacyjki bo to jest to samo.

: 25 kwie 2019, 12:36
autor: Krzysztof1991
Będę próbować czy coś z tego wyjdzie.

Dodam jeszcze, że gdy odpinam kostke od wtrysku i przyłoże miernik do takiej wypiętej podczas kręcenia rozrusznikiem mam ciągle prawie 10 V a gdy ja podepnę do wtrysku to wartość nie dochodzi do 1 V i spada do zera podczas kręcenia.

[ Dodano: 2019-04-25, 12:36 ]
Problem rozwiązany! :D

Wymieniłem moduł zapłonowy i odpalił na benzynie. Chyba z 7 pinu modułu wychodzi zasilanie na wtrysk i po jego wymianie działa jak trzeba :)

Tylko troche za wysokie wolne obroty mam 1200, wydaje mi się, że to czujnik położenia przepustnicy TPS. Chyba da się go jakoś ustawic, bo widze są filmiki w internecie. Ktoś już to robił?

Dziękuje za każdy post i pomoc ;)

: 25 kwie 2019, 15:52
autor: Pieterb
Krzysztof1991 pisze: Ktoś już to robił?
wystarczy poszukać bo temat opisywany!