Strona 1 z 2

[B4 2.0 ABT] Czujniki sterownia wtryskiem jednopunktowym

: 18 kwie 2019, 17:15
autor: napoleon1111
Witam potrzebuję informacji jakie czujniki odpowiadają za sterowanie układem jednopunktowym ten z okrągłym filtrem (talerz) u góry wtrysku które mogą odpowiadać za falowanie i brak mocy. Czujniki o których wiem
-czujnik temperatury od kompa (wymieniony)
-czujnik przepustnicy
-sonda lambda
-silnik krokowy

Zastanawiam się też czy czujnik prędkości może mieć coś z tym wspólnego gdyż licznik nie pokazuje ile jadę. Jest jeszcze czujnik obrotowy silnika czy wału korbowego ale nawet nie wiem czy u mnie występuje.
Obecnie wymieniłem czujnik temperatury bez rezultatów i czekam na czujnik przepustnicy.

Krótki opis co się dzieje: samochód faluje na obrotach ale delikatnienie, lubi się wieszać czasami na 100 przy czym gaśnie czasami na 2000 (w ustabilizowaniu obrotów pomaga odpięcie czuj. położenia przepustnicy i ponowne podpięcie gdy auto zapalone). Brak mocy i delikatne szarpnięcia podczas przyśpieszania, trudności z odpaleniem.
Sprawdzianem i nie wdaje mi aby brał lewe powietrze
Z góry dzięki

: 18 kwie 2019, 18:57
autor: Pieterb
napoleon1111, _uwaga

Popraw temat dodając tag bo to już twój któryś taki post a następny grozi banem.

: 20 kwie 2019, 10:21
autor: napoleon1111
Widzę że nikt nie chce pomóc ale napiszę. Wymieniłem czujnik położenia przepustnicy wraz z przepustnicą (komplet) , praktycznie wszystkie bolączki zniknęły ale wydaje mi się że ma delikatnie za niskie obroty ale nie jestem w stanie dokładnie ich określić gdyż licznik jest uszkodzony i nie pokazuje ile jadę, temperatury, paliwo pokazuje jak chce a obroty stoją na ok 200 a silnik pracuje równo tylko że trzęsie karoserią ale delikatnie. Stawiam na uszkodzony licznik.
Co według was jeszcze może odpowiadać za obroty i jakie one powolny być na nagrzanym silniku ?.

: 20 kwie 2019, 11:20
autor: Pieterb
napoleon1111, bo nie chciało Ci się szukać a temat nie raz omawiany z podobnymi problemami.
Dodam jeszcze że trochę źle pytanie zdałeś ;-)

A temat z licznikiem też wałowany nie raz.

Wychodzi na to że już ludziom się nie chce po raz milionowy tego opisywać. \


A masz w ogóle obrotomierz?

: 23 kwie 2019, 13:58
autor: napoleon1111
Przeglądałem wiele tematów jednak nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na mój problem. Jedni piszą że to czujnik temperatury lub przepływomierz a inni wskazywali na kopułkę, paluch lub coś innego. W tym samochodzie wszystko jest wymienione jednak jeszcze coś jest nie tak, ale mogłem również coś pominąć.

I tak mam obrotomierz

: 23 kwie 2019, 17:37
autor: Pieterb
napoleon1111, raczej nie wieżę że nie znalazłeś albo czuję że nie to czytałeś jak trzeba bo skoro piszesz coś o przepływce.

: 23 kwie 2019, 19:30
autor: Jarewa
dziwne gdyby ja wymienił ;)

Typowa usterka nie w jednym temacie poruszana, za duzo przekombinowane i przegrzebane przeprowadź standardowe dla abt procedury....

: 14 maja 2019, 09:51
autor: ORMO_PL
Jeśli chodzi o czujniki w Mono motronicu:

- TPS - czujnik położenia przepustnicy
- Czujnik temperatury powietrza zasysanego - w podstawie wtrysku
- Czujnik biegu jałowego (w nastawniku)
- Lambda
- Czujnik temperatury cieczy chłodzącej (szary czujnik)
- Czujnik położenia wału korbowego


Z tego co pamiętam to Mono Jetronic miał podciśnieniową regulację kąta wyprzedzenia zapłonu. W Mono Motronicu zapłon jest mechanicznie na sztywno, a o kącie decyduje ECU.

W podstawie filtra jest jeszcze 'czujnik' który decyduje o podaniu ciepłego powietrza znad wydechu/zimnego z chwytu. Idzie tam kostka, jednak nie wiem czy ECU się jakkolwiek się tym sugeruje.


Na twoim miejscu pokręciłbym zderzakiem na dźwigni przepustnicy i/lub wymienił nastawnik. Adaptacja w kanale 000. Jak nie spracuje wyłącznik biegu jałowego (w nastawniku) to obetnie Ci wtrysk powyżej 2000rpm.

: 14 maja 2019, 12:14
autor: Pieterb
ORMO_PL pisze:Z tego co pamiętam to Mono Jetronic miał podciśnieniową regulację kąta wyprzedzenia zapłonu. W Mono Motronicu zapłon jest mechanicznie na sztywno, a o kącie decyduje ECU.
mechaniczna regulacja jest w obydwu przypadkach ;-)

: 14 maja 2019, 17:00
autor: ORMO_PL
PieterB pisze:
ORMO_PL pisze:Z tego co pamiętam to Mono Jetronic miał podciśnieniową regulację kąta wyprzedzenia zapłonu. W Mono Motronicu zapłon jest mechanicznie na sztywno, a o kącie decyduje ECU.
mechaniczna regulacja jest w obydwu przypadkach ;-)
Bez siłownika?

: 14 maja 2019, 17:26
autor: Pieterb
ORMO_PL pisze:
PieterB pisze:
ORMO_PL pisze:Z tego co pamiętam to Mono Jetronic miał podciśnieniową regulację kąta wyprzedzenia zapłonu. W Mono Motronicu zapłon jest mechanicznie na sztywno, a o kącie decyduje ECU.
mechaniczna regulacja jest w obydwu przypadkach ;-)
Bez siłownika?
a co ma siłownik do tego?

: 15 maja 2019, 09:29
autor: ORMO_PL
Zazwyczaj stosowany jest siłownik podciśnieniowy, by wraz ze wzrostem obrotów (podciśnienia w dolocie) zacząć wyprzedzać zapłon.
Ja go w ABT nie widziałem w okolicach kopułki/aparatu. Dlatego pytam, żeby się rozeznać.

Według mnie Jetronic miał zaworek sterowany ECU, Motronic nie miał, zatem podejrzewam że to ECU na podstawie położenia przepustnicy i obrotów silnika dostosowywał zapłon.

Wiem, że to odkrywanie Ameryki...

: 15 maja 2019, 11:18
autor: Pieterb
ORMO_PL, to co piszesz wszystko się zgadza. Natomiast regulacje mechaniczna masz i w jednym i w drugim. Bo ustawia się 6 stopni a od tego położenia jest regulowany albo podciśnieniowo przy jetronicu albo elektronicznie przy Motronicu.

: 15 maja 2019, 16:43
autor: ORMO_PL
Nie no, to jest oczywiste! Tośmy się nie dogadali!
Regulację kąta wyprzedzenia zapłonu mamy w każdym silniku z aparatem zapłonowym, to jest jasne.
Miałem na myśli to, co się dzieje gdy silnik już pracuje.

: 15 maja 2019, 16:46
autor: Pieterb
ORMO_PL pisze:Tośmy się nie dogadali!
noo, na to wychodzi ;-)