Strona 1 z 2

[2.0 ABK] Przyśpieszenie 0-100km/h

: 25 kwie 2019, 01:17
autor: Adute
Siema!
Zastanawiam się, jak wasze ABK przyśpiesza do 100km/h?
Jestem właśnie po regulacji zapłonu i mam wrażenie, że mogłoby być lepiej/było lepiej. :/ Wiadomo - każdy ma co innego.
U mnie:
1.Opony zimowe 195/65 R15
2.sedan 94r.
3.190tys. na liczniku
4.Obciążenie pół baku, pół butli LPG, +100kg
5.Wszystko w oryginale
Na benzynie 12.3 sek do 100km/h. (myślę, że dałoby się zejść do 12 sekund)
Na gazie 2gen 12.7 sek. (zejście do 12.4 sekundy wykonalne)
Pomiary za pomocą aplikacji "Drag Racer". U mnie działa precyzyjnie. No i pomija przekłamanie licznika.
Co sądzicie?
Jak u was?

Pozdro

: 25 kwie 2019, 07:48
autor: Norton9988
U Ciebie wąskim gardłem jest zapewne mikser, dlatego też osiągi na benzynie i gazie będą słabsze, poza tym ABK służy do normalnej jazdy, a nie ścigania się :)

: 25 kwie 2019, 10:24
autor: h/k
Norton9988 pisze:ABK służy do normalnej jazdy, a nie ścigania się :)
I tak ABK dość sprawnie napędza to auto.
Adute pisze:Na gazie 2gen 12.7 sek. (zejście do 12.4 sekundy wykonalne)
Druga sprawa to instalacja - do tego auta nadaje się wyłącznie IV generacja, o czym zresztą pewnie już wiesz.

: 25 kwie 2019, 10:44
autor: Adute
Wiadomo, za wolne ba jakiekolwiek wyścigi. ;) Jednak to dobry sposób na sprawdzenie, czy trzyma moc. A mocy nigdy za mało.
Tak, w planach jest sekwencja. Auto kupiłem z 2gen. Przejezdzilo tak 120kkm i musi jeszcze trochę pojeździć. :)

: 25 kwie 2019, 12:58
autor: beast
nie to zebym sie czepaił , ale jak wogóle mówisz o jakimkolwiek sprawdzaniu przyspieszenia , i piszesz o zimowych oponach w warunkach gdzie jest powyzej 15 stopni to powodzenia ;)

: 25 kwie 2019, 13:12
autor: Adute
No cóż, nie wszystko na raz. Auto dopiero kupilem, zostawiłem już 1,5kzl w serwisie, na opony przyjdzie czas... ;)

: 25 kwie 2019, 15:50
autor: Pieterb
Adute, to jeszcze do tego trzeba by wziąć rodzaj skrzyni (symbol) ;-)
Trochę mnie dziwią te pomiary że takie dobre w sumie przy II gen lpg i nie jestem przekonany czy to wszystko odbyło się dokładnie.
Będę miał kiedyś okazję to sprawdzę swoją bo nigdy tego nie robiłem.

: 25 kwie 2019, 16:11
autor: beast
teoretycznie w wikipedi pokazuje 11,8 sek.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Audi_80#B4_(1991-1996)

wiec obstawiam ,że kolo 12+ to może być realny pomiar, wiadomo pewnie na różnych skrzyniach wyjdzie deczko inaczej , no i pytanie jak sprawnie ktos zmienia biegi.

: 25 kwie 2019, 16:17
autor: Adute
Hm, sprawdzę jeszcze dzisiaj. Najśmieszniejsze jest to, że mam wrażenie iż przed "regulacją" (a chyba raczej deregulacją) zapłonu był bardziej dynamiczny. Dlatego szukam kogoś w Poznaniu kto potrafi w regulację ABK.

: 25 kwie 2019, 16:56
autor: Norton9988
A jak był ustawiany zapłon? Komputer był blokowany? Na jakich obrotach pracował silnik? Jeśli robił to "mechanik" to jestem przekonany, że źle to zrobił.

: 25 kwie 2019, 18:53
autor: Pieterb
Panowie tylko mi tu po raz enty nie poruszajcie tematu zapłonu bo na jego temat na forum jest tyle info że książkę by napisał. Bo zaraz temat zejdzie na ustawianie zapłonu i rozrządu i sam nie wiem co jeszcze.
A temat ma dotyczyć przyspieszania.

: 26 kwie 2019, 07:30
autor: Leo
12 s to nie taki zły wynik ;) To jednak ciężkie krowy ;)

: 26 kwie 2019, 10:03
autor: Jarewa
Podejrzewam że zły wynik bo tyle to zdrowe abt pocisnie a abk to jednak 25kucy więcej więc powinno być w okolicach 10s.

: 26 kwie 2019, 10:16
autor: Leo
Nieee, te pomiary fabryczne były zawsze zbyt optymistyczne. W 12 sekund jestem w stanie uwierzyć. ABT ma 14 jak mnie pamięć nie myli.

: 26 kwie 2019, 14:21
autor: Jarewa
Fabryczne pomiary nie uwzględniają skrzyń. I to jest właśnie błąd bo Abk nigdy seryjnie nie wychodziły z długimi skrzyniami a abt tak. A jeden bieg to już strata sekund. W długich na 2 jest 100.