Strona 1 z 1

[B3 2.0 3A] Co to mam pod maską?

: 16 wrz 2019, 18:08
autor: Gumipoliku
Ogólnie zastanawiam się o co chodzi, bo nie widzę sensu tego co tutaj jest. A mianowicie tam gdzie mam żółte strzałki idzie wąż, na którym osadzony jest jakiś czujnik z zaworem, do niczego nie podłączony (niebieska strzałka). Nie wiem co to za czujnik, naklejka z numerem jest zdarta. Dodatkowo ten wąż jest w pewnym momencie załamany (niebieski okrąg), przez co zmniejsza się prześwit. Nie wiem co to jest tutaj porobione, ale troche partacko to wygląda. Osobiście bym to zrobiłw bardziej uproszczony sposób - w sensie zwykły wąż 1 częściowy, bez żadnych czujników.



Na drugim zdjęciu znajduje się taki sam drugi czujnik z zaworem, tylko ten jest podłączony do jakiegoś kontrolera sondy lambda (niebieski okrąg).


I trzecie zdjęcie przedstawiające 2 wtyczki do niczego nie podłączone. (zaznaczone skąd idą)



p.s. nazwa tematu z sufitu, bo nie wiem jak te częsci mam nazwac :D

: 16 wrz 2019, 19:30
autor: Pieterb
Gumipoliku, na pierwszym zdjęciu powinien być zawór biegu jałowego ale ktoś tam jakiś bajpas na śrubkę zrobił a po zaworze została ci jeno opaska którą widać na zdjęciu
a na 2 zdjęciu masz attuator czyli krokowy od lpg

Kostki te na 3 nie wiem na pewno od czego ale wyglądają jak od sondy a druga właśnie od tego zaworu biegu jałowego

: 16 wrz 2019, 19:40
autor: Jarewa
Pomarańczowa strzałka ta duża, czarna wtyczka powinna być podłączona pod zbiornik płynu hamulcowego widać czujnik pod spodem nie podłaczony..

Wtyczka siwa powinna być podłaczona pod zawór biegu jałowego. No ale niestety ponowie gazownicy go wy...ali i dali coś od siebie to co się pytasz że nie podłaczone niebieska lewa wtyczka pewnie silnik miał trudności w stabilnym biegu jałowym....

Niebieski okrąg to sterownik LPG bo masz 2gen....


edit..

O piotrek był szybszy ;-)

: 16 wrz 2019, 19:44
autor: Pieterb
Jarewa, to nic ale zauważyłeś coś co ja przeoczyłem ;-)

: 17 wrz 2019, 07:52
autor: Gumipoliku
Dzięki, czyli te wszystkie majsterkowania to są od lpg :D Będę musiał coś podziałać, bo nawet po tych modyfikacjach, które tutaj są, to auto po odpaleniu ma 800-900 obrotów, po zmianie benzyna/lpg i na odwrót też ma 800-900 obrotów, ale jak trochę przejadę, to potrafi (czasami jest normalnie) nawet dojść do 1500obr/m na postoju i dalej oscylować w granicach 1200-1500 :)

Jedna kostka wpięta już do zbiornika, a druga rzeczywiście może być od tego krokowego, bo po przeanalizowaniu jak on wygląda, pasowałaby idealnie.

Dzięki.