Strona 1 z 1

[B4 2.0 16V ACE] Zerowe ciśnienie oleju

: 03 lis 2019, 18:25
autor: biziom
Witam, proszę o poradę. Niskie Ciśnienie oleju na biegu jalowym przy rozgrzanym silniku do 90° plus czerwona kontrolka oleju. Na zimnym ciśnienie 4.5 , 5 na gorącym praktycznie 0. Filtr wymieniony na nowy poziom oleju ok. Żadnych dziwnych odgłosów z silnika..

: 03 lis 2019, 19:05
autor: Aezmo
Ciśnienie mierzone przy pomocy manometru czy po prostu sugerujesz się wskazaniami dodatkowego zegara VDO?
Olej jest nowy, czy "trochę już pojeździł"?
Jaki olej? Jakiej firmy filtr?
Czy ciśnienie oleju wzrasta zwiększając obroty do np. 2500?

: 03 lis 2019, 19:30
autor: biziom
Sugeruje się wskaźnikiem VDO i kontrolka oleju.. ogólnie to silnik tracił ciśnienie powoli przez ostatni rok..
Olej valvoline 10w60 trochę już pojezdzil..
Na gorącym silniku jak dodam gazu to kontrolka gaśnie a ciśnienie się normalnie podnosi.

: 03 lis 2019, 19:35
autor: Aezmo
Skoro olej już trochę przejeździł, to może w nim tkwić problem - stracił swoje właściwości.
Zmień olej na nowy, śmiało możesz ponownie zalać Valvoline 10w60. Wrzuć do tego nowy filtr, i daj znać.

Najbardziej wiarygodny jest pomiar manometrem.

: 04 lis 2019, 07:31
autor: Leo
nie, zbieraj kasę na wymianę panewek.

: 04 lis 2019, 10:51
autor: Aezmo
Osobiście zacząłbym od zmiany oleju. Zatarte panewki to najczarniejszy scenariusz, ale to można łatwo zweryfikować poprzez pomiar sprężania - bo wtedy również i ono się zmniejsza. Jest też druga opcja, "na słuch" czyli stetoskop.

: 04 lis 2019, 10:54
autor: Leo
panewki i sprężanie? A jakim cudem ? poza tym, jeśli nie ma ciśnienia oleju, to i nic nie będize uszczelniać pierścieni, też cuda wyjdą.

: 04 lis 2019, 11:17
autor: drumilehu
Po wymianie filtra oleju spróbuj otworzyć stary i rozwiń wkład zobacz czy nie ma "brokatu".
Z drugiej strony ,skoro od roku obserwowałeś spadek ciśnienia to tak jak Leo pisał - razem z olejem wymień panewki główne i korbowodowe koszt +- 500 co przy koszcie naprawy zatarego silnika jest niczym.

: 04 lis 2019, 11:49
autor: Leo
szczególnie, że ten silnik MA problem z panewkami.

: 04 lis 2019, 20:21
autor: kamil199x
Leo, dobrze prawi, , panewki to pierwsza istotna rzecz do zmiany w ACE, drugi problem to nie tyle pompa oleju, co zawrór przelewowy, najlepiej rozebrac dól silnika i zająć sie rewizją, o ile nie jest za późno, Bo sam sobie odpowiadasz w kwestii użytkowania, skoro motor tracił kompresję, Swieźszą pompe możesz dać z ADR/AEB z początku produkcji. albo na starej sprawdź luz między zębny , gdzies w książce było opisane jakie max ma byc zużycie na kołach zębatych. Micha w dół , i oby nie było za późno okok

: 04 lis 2019, 22:17
autor: Jarewa
Jak na 10w60 takie cyrki to i na panewki moze byc za pózno...

: 04 lis 2019, 22:18
autor: biziom
Dzięki wszystkim za zainteresowanie okok. AEB już czeka w garażu ale nie ma czasu przerzucić... Jedanak chyba trzeba będzie znalesc czas..
Myślałem że na starym ace jeszcze posmigam..ale już nie chce mi się do niego dokładać..

: 05 lis 2019, 12:28
autor: kamil199x
Jarewa, nie koniecznie , Może po pomiarach okazać sie że jeszcze po żyje trochę, biziom, Aeb to bazowa konstrukcja ACE bo silniki mają bardzo dużo cech wspólnych mechanicznie poza układem wtryskowym, Miałemoba silniki na stole, :)

: 21 gru 2019, 19:59
autor: HeavenQueen
Trzeba obejrzeć pompę oleju i panewki.

: 21 gru 2019, 23:19
autor: h/k
HeavenQueen pisze:Trzeba obejrzeć pompę oleju i panewki.
... w tym panewki wałka pośredniego.