Strona 1 z 2

[B3 1.8 PM] Specyficzne wypadanie zapłonów

: 02 sty 2020, 20:06
autor: Snusmaster
Witajcie! Jestem Adam, b3 mam od niedługiego czasu. Wszystko już ogarnąłem, ale od samego początku mam jeden problem, z którym nie umiem sobie poradzić. Czytałem tematy na forum, ale z reguły dotyczyły one problemów na zimnym silniku, a ja mam z goła inaczej. Do rzeczy.
Auto odpala bardzo ładnie czy -10 czy w pełni zagrzany motor - Odpalanie książkowe, zawsze takie samo. Jak rano go odpalam i jadę do pracy to przez pierwsze powiedzmy 2/3 minuty jest idealnie, silniczek idzie do przodu, nie ma mowy o żadnej przerwie. Problem zaczyna się od momentu powiedzmy drgnięcia wskaźnika temperatury silnika. w Audiku wypadają zapłony.

W czasie jazdy jak się dogrzewa objawia się to tym, że przyśpieszenie nie jest takie samo jak na zimnym, z perspektywy kierowcy odczuwam to jak sinusoide w miarę regularną. tzn auto ma przez sekunde 100% mocy przez następną 85, potem znowu 100 potem dajmy na to 80 i tak to się zapętla. Jak już się zagrzeje do maximum to objawy takie same, czasem większe i raz na czas szarpie tak, że nie ma w ogóle reakcji na gaz. trwa to sekundę a potem znowu sinusoida.

Na wolnych obrotach czuć, że wypada zapłon w miarę regularnie.

Motor zdrowy, kable, palec i kopułkę zmieniłem, masy wyczyściłem. Dziś odpiałem niebieski czujnik temperatury i dokładnie to samo. Na pracującym silniku podłączyłem go i auto zwiększyło obroty więc sądze, że jest sprawny. Lambde wypiąłem i absolutnie bez różnicy. To samo. Sądzicie, że powinna być zmiana pracy? Jeszcze dodam, że jak na wolych obrotach przygazuje to przy schodzeniu z obrotów przy lekko powyżej 1000 lekki strzał w wydech się pojawia z reguły.

Nie wiem na co pierwsze rzucić podejrzenia. Nie chciałbym wszystkiego rozbierać szczególnie, że na zimnym jest idealnie, zdarza się też, że na ciepłym jest dobrze, ale wyjątkowo sporadycznie. Zauważyłem też ze jak odpale auto i coś mu nie gra to tak będzie aż do zgaszenia go (dotyczy ciepłego motoru). Jak odpale go i ma dobry humor jeździ się prawie tak samo dobrze jak na zimnym, ale z reguły jest nierówna praca. Nie znam dokładnego spalania, ale nie straszy. Czy ktoś spotkał się z czymś podobnym?

Pozdrawiam,
Adam

: 02 sty 2020, 21:02
autor: Jarewa
Skoro niebieski czujnik to rocznik 90-91. Wiec PM diagnozowany vag-em nie wiem na co czekasz choć sprawdź czy nie masz błędów.

Tak pięć razy oko przydało by się wykluczyć "serwo" jest jeden sposób ale jazda jest niebezpieczna bo liche hamulce są ale bez wspomagania, trzeba było by odłączyć przewód podciśnieniowy od kolektora i zaślepić po stronie kolektora..

: 02 sty 2020, 23:45
autor: Krzysiek 84
Snusmaster, _powitania

: 03 sty 2020, 10:54
autor: Snusmaster
Zrobilem tak jak mowiles i auto nie chodzi na wszystkich cylindrach, rzuca nim. Szukam wtyczki ale nic nie umiem znalezc. Jakie powinny byc objawy po odkreceniu wezyka podciśnienia serwa?

: 03 sty 2020, 11:46
autor: Jarewa
Miałeś zaslepic po stronie kolektora

: 03 sty 2020, 22:03
autor: xRead
Snusmaster pisze:Motor zdrowy
Sprawdzałeś mu ciśnienie sprężania ? Jak tak jakie ma wartości na poszczególnych cylindrach ?

: 04 sty 2020, 14:22
autor: Snusmaster
Jeszcze nie sprawdzałem. Sądząc po ogólnej kondycji motoru, aż mi się nie chce wierzyć, że coś w środku jest spaprane. Zaślepiłem kolektor przy wypiętym serwie. Nie ma różnicy.

Czy ten 2 pinowy wtyk jest wtykiem do kompa? nic innego nigdzie nie znalazłem. Ani w skrzynce bezpiecznikow ani pod nogami kierowcy.

https://photos.google.com/share/AF1QipP ... JYaW1XbU1R

: 04 sty 2020, 15:13
autor: Jarewa
Wtyczkę szukaj w skrzynce bezpiecznikowej 2 pinowa czarna i biała.

Bez diagnozy bedzie lipa.. A ile masz spalanie paliwa?? bo po opisie sądzę że silnik podlewa.

Najprawdopodobniej to bedzie uszkodzony tps albo czujnik niebieski dlatego diagnostyka to priorytet.

: 04 sty 2020, 15:22
autor: Snusmaster
Zaraz lece do auta. Ostatnio wyszło mi około 10 litrow na 100 ale polowa z tego to byla trasa 90km/h. Jak stoje za autem to wydaje mi się ze czuje za mocno benzyne. Co ciekawe dziś zauważyłem, że największy spadek mocy jest zaraz pod granicą 2 tyś obrotów. Zawsze w tych granicach jest największy.

https://photos.google.com/share/AF1QipP ... JYaW1XbU1R

Nie mam tych wtyczek. Coś było modzone tutaj, jak sądzicie?

: 04 sty 2020, 16:52
autor: Pieterb
Snusmaster pisze:Coś było modzone tutaj, jak sądzicie?
oznacza to pewnie tylko tyle że masz starszy model nie diagnozowalny - znaczy jest ale to tylko kody migowe zresztą widać przekaźnik do tego celu.
A krócieć pewnie ktoś przełożył z nowszej wersji ;-)

: 04 sty 2020, 19:34
autor: Jarewa
Nie piotrku b3 miały jeszcze wtyczki pod kierownica nie pisałem o tym bo myślałem ze sa jak u nas były rożne wersje...

Chyba ze jest tak jak piszesz i mnie to zmyliło... Ale trzymajmy sie narazie ze ten czujnik ori i króciec jak nie znajdzie wtyczek to wredy mozna rozmyslac...

Bezpiecznik 21 10A jest wiec jest szansa....

: 05 sty 2020, 10:10
autor: Pieterb
Jarku masz rację zapomniałem o tym że były też dawane pod kierownicą - mój błąd.

: 05 sty 2020, 12:57
autor: Snusmaster
Czyli szukam tych dwoch wtyczek pod nogami kierownika? Pod wieczor napisze co tam sie dzieje ;)

https://photos.app.goo.gl/8fDJf5zbdBWWH9qK6

Ja tych wtyczek nie widze.

: 06 sty 2020, 20:49
autor: Jarewa
rzuć kilka zdjęć od spodu skrzynki dojdź tam...

: 07 sty 2020, 17:44
autor: Pieterb
Snusmaster, a Ty na pewno masz PM? wtyczki mają być czarna i biała ale powinny być umiejscowione w tej półce pod spodem tak że je widać bez ściągania półki - tak bywało najczęściej.