Strona 1 z 1

[B4 2.0E ABK] Naprawy silnika

: 07 sty 2020, 20:54
autor: Sn1ckers
Czołem, zabieram się do częściowego remontu silnika i moje pytanie czy ktoś pomoże w doborze części tj. panewki wałka rozrządu,przewody gumowe odmy i wody, sprzęgło, uszczelniacz wału od strony skrzyni, chłodnicę wody i jeszcze parę rzeczy. Jeśli ktoś by miał faktycznie czas i chęci to z góry dzięki.

: 11 sty 2020, 18:55
autor: Pieterb
Sn1ckers pisze:panewki wałka rozrządu,
a co to za remont ;-)
Co do części to hmm, nie wiem o co Ci biega bo jeśli o nr to masz etkę https://ifinterface.com/page/page3.php?langid=1 i możesz sobie sam poszukać a jeśli chodzi o firmę to na forum jest parę tematów, proszę topics8/all-niezbednik-posiadacza-a80-t50207.html

A ja dodam że najlepiej tych najtańszych części należy unikać!

: 14 sty 2020, 10:46
autor: h/k
A ja dodam że najlepiej tych najtańszych części należy unikać!
Ja od siebie jeszcze napiszę, by wkładać części wyłącznie z wysokiej półki. Chociaż z wężami możesz mieć problem i zostanie pewnie ASO (duże ceny), ładne org używane (niestety mimo pozorów nie zawsze nadają się już do założenia) lub Topran. Jeśli chodzi o chłodnicę i nagrzewnicę to osobiście zdecydowałem się na Nissensa i może być, ale na drugi raz chyba bym dopłacił i wziął jednak Behr Hella.

: 15 sty 2020, 01:13
autor: xRead
Wałek rozrządu nie posiada panewek :)

: 27 sty 2020, 22:49
autor: elektronic
Sn1ckers pisze:chłodnicę wody
Ja kupiłem nowy zamiennik na allegro ponad 10 lat temu za 80 czy 90 zł i wszystko było ok. Używałbym do tej pory, ale niedawno ułamałem sobie króciec od przelewu przy dokręcaniu wężyka; zestarzały plastik, naprężyło się przy dokręcaniu i chrupło. Tak więc tanizna a jednak tyle wytrzymała.

: 20 lut 2020, 12:40
autor: Sn1ckers
Chłodnica wymieniona , z nierówną pracą silnika jest nowy trop po wypięciu wtyczki z przepływomierza silnik zaczyna wzorowo pracować. Na kompie wywala błąd czujnika spalania stylowego i ze sondy lambda na gazie nie wyskakują te błędy.

: 20 lut 2020, 15:53
autor: h/k
Zacząłbym od sprawdzenia elementów, które generuja te błędy. Sonda i czujnik stukowy najlepiej Boscha, choć zamiennik nieco tańszy też może się trafić. Sondę po wymianie sprawdzić odczytami na VAGu, stukowy lampą stroboskopową na test młoteczkowy.

Co do przepływomierza to odpiąć klipsy i be uruchamiania silnika na stacyjce "ZAPŁON" sprawdzić multimetrem. Na razie pokrywki potencjometru nie ruszaj, kabli absolutnie nie nakłuwaj! Lepiej delikatnie rozebrać korpus wtyczki i wtedy mierzyć.

Opisy pomiarów dostępne na forum. Jak coś to pytaj.

Jak wszystko zrobisz to warto sprawdzić ustawienie zapłonu na zablokowanym sterowniku.

: 31 mar 2020, 23:27
autor: Sn1ckers
Sprawdzałem niebieski czujnik, opór jest prawidłowy ale będę go próbować wyciągnąć bo wydaje mi się że będzie brudny bo jak go trochę rozruszałem i wyczyściłem regulator biegu jałowego to zaczął lepiej chodzić ale dalej chodzi na 3 gary na benzie. Na wtryskiwacz idzie prąd sprawdzałem multimetrem więc albo wtryskiwacz będzie kaput albo regulator biegu jałowego ewentualnie niebieski czujnik. Będę jutro dalej grzebać.

: 01 kwie 2020, 07:17
autor: h/k
A kable, świece, kompresja? Sonda szybko pracuje od rozruchu na zimnym, nie świruje, oscyluje prawidłowo? Co z czujnikiem stuku?
Styki wtyczki i czujnika temp. możesz wyczyscić Kontaktem 60 i przemyć izopropanolem.

: 01 kwie 2020, 15:31
autor: Pieterb
Sn1ckers pisze:dalej chodzi na 3 gary na benzie.
trochę dziwne podejście masz ;-) bo skoro jeden cyl nie pracuje to żadna część którą tu wymieniłeś nie ma na to wpływu więc nie wiem po co tam grzebać i szukać przyczyny.
Pomijam już fakt że temat zacząłeś od naprawa silnika i nie opisałeś żadnego w sumie problemu z silnikiem. Dopiero teraz coś wspominasz że coś tam nie halo jest.