Strona 1 z 1

[AUDI 2.0 ABT] maź pod korkiem oleju i na bagnecie.

: 10 sty 2020, 14:48
autor: Neptyk
Witojcie,sprowadza mnie tu problem jak w temacie,mazi na korki i bagnecie. Jakiś czas temu wymieniłem termostat bo miałem zepsuty (wahania temperatury zależne od prędkości) mechanik kupił firmy Mahle(behr) po wymianie termostat po odpaleniu złapał 90° na chwilę po czym spadło do 80° i się utrzymuję. Niby miał się otwierać przy 87° jednak nie dobilem nigdy do 90° czy na postoju czy szybka jazdą bez zmian. Wracając do meritum maź spowodowana niedogrzanym silnikiem?? Jakie temperatury mają wasze ABT?? Czy może problem leży w odmie?? Jak tak to jak się za to zabrać? Jakieś instrukcję?? Dodam, że tej mazi na bagnecie jest sporo.... Z góry dziękuję za pomoc, pozdrawiam

: 10 sty 2020, 15:44
autor: MUNIOR
Na 99,9 % wina czestej jazdy na krótkich odcinkach z niedogrzanym silnikiem ,takze się nie przejmuj i nie daj sobie wmówić ze to wina "uszczelki pod glowicą " Poczekaj do wiosny i wyższych temperatur i problem powinien zniknać .Mialem identyczny problem kiedyś w fordzie gdzie mimo malutkiego 1 litrowego silniczka benzynowego kótry w miarę szybko się grzal ,ale jezdzone było na krótkich odcinkach ,jak tylko robilo się zimno to na korku pojawiała się "maż ".Przychodziła wiosna maż znikała

: 10 sty 2020, 15:55
autor: Krzysiek 84
Wyskocz sobie w weekend na jazde bez celu i zrób z 50 kilometrów poza miastem , to się trochę wygrzeje to.

: 10 sty 2020, 18:32
autor: Pieterb
Neptyk, poczytaj na forum bo temat nie raz omawiany!

A masło pod korkiem to czasem gówniany za przeproszeniem olej ;-)
A temperatura którą widzisz a to co osiąga silnik to są czasem różne historie i na to też trzeba wziąć poprawkę.

: 10 sty 2020, 19:25
autor: Neptyk
Codziennie do pracy pokonuję 15 km większość trasa,olej valvoline 10w40 max life. Ostatnio trasę zrobiłem jakoś z 70 km i potem dalej to samo. Czyszczenie odmy coś pomoże??

: 10 sty 2020, 19:34
autor: Pieterb
Neptyk pisze:Codziennie do pracy pokonuję 15 km większość trasa,olej valvoline 10w40 max life.
a no widzisz od razu tak trzeba było ;-) obstawiam więc że to nie olej ani nie termostat tylko coś się dzieje już motorem
Ja na tym samym oleju pokonuję 2 km do pracy i nie mam nic - dosłownie szczotkowe ilości.
Albo są to jeszcze jakieś stare zaszłości, więc dobrze wymyć i obserwować.

: 10 sty 2020, 20:49
autor: h/k
Jakiś czas temu wymieniłem termostat bo miałem zepsuty (wahania temperatury zależne od prędkości) mechanik kupił firmy Mahle(behr) po wymianie termostat po odpaleniu złapał 90° na chwilę po czym spadło do 80° i się utrzymuję. Niby miał się otwierać przy 87° jednak nie dobilem nigdy do 90° czy na postoju czy szybka jazdą bez zmian.
To raczej problem ze wskaźnikiem temperatury lub czujnikiem.

Co do mazi to na krótkich odcinkach po ok. 2-4 km to także u mnie się zdarza, ale wyłącznie w zimne pory troszkę na korku oleju.
Odma myta regularnie co jesień od momentu kiedy mi zimą zamarzła. Olej mam Motul 10W40.

: 10 sty 2020, 22:02
autor: Neptyk
Dzięki za rady, więc jak zabrać się za wyczyszczenie odmy?? Ktoś podpowie krok po kroku??

: 11 sty 2020, 12:45
autor: Pieterb
Neptyk pisze: więc jak zabrać się za wyczyszczenie odmy?? Ktoś podpowie krok po kroku??
normalnie rozebrać i wyczyścić, nie ma raczej żadnych poradników do tego typu w sumie prostych zabiegów ;-)

: 12 sty 2020, 22:47
autor: h/k
PieterB, sam przewód? Pytam, bo w swoim tylko myję tę rurę (przepłukuję benzyną ekstrakcyjną) i w zasadzie nie widzę sensu więcej robić.

: 13 sty 2020, 16:10
autor: Pieterb
h/k pisze:PieterB, sam przewód?
to może być za mało dobrze by było zdjąć pokrywę i tam to sitko wyczyścić ale sporo zależy od stanu zabrudzenia.

: 13 sty 2020, 21:32
autor: h/k
Rozumiem, rzeczywiście pamiętam dosłownie obklejone skwarami to sitko w AAM jak była robiona głowica.
A sezonowo to jak wnioskuję zostaje myć ten latwo demontowalny metalowy przewod odmy.