[B3 2.0 3A] Wyłącza się zawór dodatkowego powietrza
: 02 lut 2020, 22:19
autor: xcvz12
Witam juz od długiego czasu borykam się z problemem wyłączającego się zaworu dodatkowego powietrza ( silnika krokowego). Problem polega na tym, że silnik jak się rozgrzeje i zaczne hamować silnikiem to po jakimś czasie zawór przestaje dzialac. Sterownik wyłącza go. Wtedy obroty biegu jałowego są 200-400 obr/min. Po wyłączeniu zapłonu i włączeniu działa spowrotem (robię tak na biegu;)). Silnik wtedy ma normalne obroty ok 800obr/min. Prócz tego tez nie zawsze silnik po wciśnięciu sprzęgła czy tez gazu utrzymuje obroty ( spadają do 200-400 i później rosną do 800)
Zawór dodatkowego powietrza pół roku temu wymieniony.
Jak nie hamuje silnikiem to jest ok
Auto jest zasilane LPG lecz dzieje się to na LPG i PB
Jest to dręczący problem w trasie bo z reguły cały czas się wyłącza
: 03 lut 2020, 16:54
autor: Pieterb
xcvz12 pisze:zaworu dodatkowego powietrza ( silnika krokowego)
to nie jest to samo więc nie wiem o co Ci dokładnie chodzi?
Ale moim zdaniem jest nieszczelność być może na podciśnieniu.
: 03 lut 2020, 18:25
autor: maciek889
W NG ECU porzuca sterowanie tym zaworem zwykle gdy jest problem z czujnikiem położenia klapy przepływomierza. Np. gdy przed odpaleniem napięcie jest ponad 0,2V.
: 03 lut 2020, 19:48
autor: Daro_GST
maciek889 pisze:W NG ECU porzuca sterowanie tym zaworem zwykle gdy jest problem z czujnikiem położenia klapy przepływomierza. Np. gdy przed odpaleniem napięcie jest ponad 0,2V.
Przepływomierz w NG???
: 03 lut 2020, 20:11
autor: Pieterb
Daro_GST pisze:Przepływomierz w NG???
a co nie ma?
: 03 lut 2020, 20:12
autor: Jarewa
Coś taki zdziwiony?? NG posiada przepływomierz...
Niestety macku myśle 3A+LPG = BUUMM i rozwalona klapka....
: 08 lut 2020, 19:03
autor: xcvz12
Chodzi mi o
Odnośnie szczelności to jest wszystko jak ma być
Potencjometr klapy przepływomierza sprawdze jutro
[ Dodano: 2020-02-08, 19:03 ]
Przepraszam za zwłokę odpowiedzi
Winą jest źle ustawiony ten potencjometr klapy przepływomierza
Teraz mam pytanie jak się go ustawia. Próbowałem według różnych poradników lecz jak ustawie 0.05V na zapłonie to na jałowych mam ~1V. Wtedy krokowy wyłącza się od razu po złapaniu temperatury. Jak go ustawilem na biegu jałowym ~0.65V to nie wyłączył mi się ani razu lecz czasem jak się puści nogę z gazu to obroty spadają do 200 i później rosną do 800
Odnośnie potencjometr działa płynnie bez skokow. Został również wyczyszczony. I ten potencjometr jest bez śruby regulacyjnej tylko po przez przesunięcie go się reguluje napięcie
: 23 lut 2020, 10:56
autor: ziemor
xcvz12 pisze:Teraz mam pytanie jak się go ustawia.