Strona 1 z 1

[B4 2.0 ABK] Olej na uszczelce głowicy

: 08 lut 2020, 23:09
autor: elektronic
Witajcie, problem jak w temacie. Pojawił się jakiś wyciek oleju między głowicą a uszczelką, dodatkowo w zaznaczonym miejscu co jakiś czas pokazuje się bąbelek, jakby powietrze wychodziło. Czyżby uszczelka się skończyła?

Obrazek

: 08 lut 2020, 23:20
autor: Krzysiek 84
Po króćcu może spływa coś płynu trochę.

Przemyj zmywaczem do hamulców i obserwuj i obadaj tam przewód przy króćcu.
Bo widać , że inny odcień ten plastik ma na dole.

Ewentualnie zlać trochę płynu , zdjąć gumowy przewód , umyc to dokładnie z resztek płynu i odtłuścić , skręcić dobrą opaska , ale nie ślimakową i obserwować.

: 09 lut 2020, 08:34
autor: Jarewa
To jest typowa usterka dla silników Pb puściła uszczelka pod głowica.. Zobacz czy odma drożna..

: 09 lut 2020, 19:50
autor: xRead
Leci z kanału powrotnego do miski oleju ten 2 a 3 garem :) Jeździłem z tym 3 lata w tym 4 razy nad morze. Nic się nie działo specjalnego ale, że miałem urlop i mi się nudziło to zrobiłem z tym porządek :) Tam na uszczelce jest taki gumowy oring i w tym miejscu robią się wżery na bloku i głowicy

: 09 lut 2020, 21:10
autor: elektronic
Widzę że będę miał kolejną robotę przy aucie, bo nie lubię jak mi coś z silnika cieknie.
xRead pisze: Tam na uszczelce jest taki gumowy oring i w tym miejscu robią się wżery na bloku i głowicy
To mnie trochę zmartwiłeś. Pewnie trzeba będzie blok szlifować?

: 09 lut 2020, 22:17
autor: xRead
Blok stary gruby żeliwny kloc ;) Wystarczy oczyścić ;) Głowica po planowaniu pewnie zniknie to a uszczelka zrobi swoje. Ale akurat nie musisz mieć czegoś takiego to nie szkodliwe pocenie się silnika :)

: 10 lut 2020, 17:08
autor: h/k
Co ile wymieniasz płyn chłodniczy i jaki lejesz? Może to mieć pewny wpływ na degradację wszelkich uszczelek i powierzchni, w tym głowicy.

: 10 lut 2020, 18:20
autor: xRead
Jeśli chodzi o mnie to Dynagel 2000 wymiana co rok

: 11 lut 2020, 21:39
autor: h/k
OK, a kolega elektronic co ile zmienia?
Pamiętajmy, że niedbalstwo poprzedników może się też zemścić po długim czasie.

Zahaczam o tę kwestię, bo pół roku temu zmieniłem płyn z Petrygo Q na jakieś zlewy z kanistra, niby też Petrygo i się dziwne rzeczy dzieją. <niedowiarek> Płyn się rudy robi, co na orlenowskim w oryginalnym opakowaniu kompletnie nie miało miejsca nawet po dwóch latach. Jak dla mnie ewidentnie korozja układu (oczywiście na dniach robię płukankę i wlewam Dynagel 2000+) i stąd przypuszczenia co kiepski/stary płyn może narobić w układzie.

: 12 lut 2020, 12:44
autor: elektronic
Więc z końcem 2017-go kupiłem na Motoneo MANNOL AG13 ZIELONY, (i chyba jakoś w tym czasie też zalałem układ, ale wziąłem za mało i dolałem bodajże z K2, bo wcześniej kojarze go miałem, no ale to już nie pamiętam dokładnie). W tamtym roku kupiłem Płyn G11 4CAR. Ale teraz rozwaliłem sobie chłodnicę i jak założę nową to zaleję K2 (kupiłem koncentrat). Wcześniejszych płynów nie pamiętam. I jeszcze jedna ciekawostka. Sporo wcześniej przestała grzać nagrzewnica (ale i tak jeździłem mimo tego) to ją wziąłem przepłukałem. Ile tam rudego było...

: 13 lut 2020, 00:11
autor: Krzysiek 84
Ja zalewam Febi G12.

Kiedyś to też miałem zalewane Kuler K2 , ale nic nie działo się i nie miałem z nim problemów.