Strona 1 z 1

[80 B4 2.0 ABK LPG] Układ wydechowy z 80 2.3

: 15 gru 2007, 18:10
autor: Dobry_K
Witam wszystkich i zarazem mam pytanie a mianowicie chodzi mi o wydech z 80-ki z motorem 2,3 litra. Bardzo mi sie podoba praca tego silnika a zarazem jego wydech i dzwiek jaki sie z niego wydobywa. Z tego co widzialem to jest to jedna rura zakonczona na koncu dwoma koncowkami i mam pytanie, czy da sie tak zrobic aby auto z motorem 2.0 pracowalo i mialo taki dzwiek jak motor 2.3 litra ( wiem o tym ze tam jest 5 garow) i co zrobic aby tak chodzilo ?? :)

: 15 gru 2007, 19:27
autor: nitro20
Sam juz sobie odpowiedziałes 5 garów i to przez to jest taki dzwięk ten 5 cylinder to jest róznica, jedyne co u siebie możesz zmienić to tylko stożek i wymiana tłumika na np. oryg remus fajny dzwięk ale nigdy nie bedzie to to samo co 2,3 ng

Ps . Temat nie tu gdzie trzeba silniki diesla a piszesz o benzyniakach

: 15 gru 2007, 19:33
autor: kamilB4
Nic sie nie da zrobić żeby tak chodziło,ten silnik pracuje już tak sam od siebie,nic Ci nie da przkładka samego wydechu do R4 niestety,jak chcesz to zrób swapa na 2,3 R5 i będziesz miał upragniony dzwięk ,a słyszałeś może jak chodzi silnik V8 ?? jeśli nie słyszałeś to szkoda.

Dobry

: 15 gru 2007, 20:50
autor: Dobry_K
No wiesz swapa mozna zawsze zrobic i nieraz sie zastanawiam jak chodzi ten motor ale w tym motorze 2.3 jest cos super, ta praca kurcze jak ona mi sie podoba ale ciekaw jestem jak np. pracuja gary w tym silniku czy i kiedy w jakiej fazie zalacza sie ten piaty gar ?
Jesli ktos wie to prosze o odpowiedz, pozdro

: 15 gru 2007, 21:45
autor: pajak100
Właśnie 2.3 jest kiepską podrubą dżwięku V8 :mrgreen:

: 15 gru 2007, 21:55
autor: Marcin26
R5 a V8 macie co porownywac gratuluje <ok>

: 16 gru 2007, 02:06
autor: Doc
Dobry_K pisze:2.3 jest cos super, ta praca kurcze jak ona mi sie podoba ale ciekaw jestem jak np. pracuja gary w tym silniku czy i kiedy w jakiej fazie zalacza sie ten piaty gar ?
Załącza się tylko na wstecznym ;-)
A poważnie... Jak ma się załączać ? To jest rzędowe 5 cylindrów tak jak w BMW bywają rzędowe 6 cylindorwe. Wał korbowy, tłoki, poczytaj o budowie silników spalinowych.

: 17 paź 2008, 22:11
autor: d3lta
A ja myślałem że on pyta o sekwencję zapłonu, jak to będzie: 1,4,2,5,3? Strzelałem :-)

: 17 paź 2008, 23:23
autor: shellah
Widzę że w swoim 2.0 masz lpg-niestety muszę cię zmartwić(jak już pewnie wiesz)nasze silniki nie tolerują gazu tak jak masz u siebie.To już mój drugi motor z 5 garami i jest to samo także jeśli 2.3 NG to tylko benzyna lub bardzo droga instalka LPg :-P

[ Dodano: 2008-10-17, 23:26 ]
ale bardzo przyjemnie mruczy po 4 tys. <ok>

: 18 paź 2008, 07:15
autor: Darecki3037
Jeśli chodzi o dźwięki to najładniejszy zawsze ma boxer w drugiej kolejności v-ka a na szarym końcu rzędówka.

: 22 paź 2008, 00:47
autor: greegwhite
d3lta pisze:A ja myślałem że on pyta o sekwencję zapłonu, jak to będzie: 1,4,2,5,3? Strzelałem :-)
1-2-4-5-3 <ok>

: 22 paź 2008, 10:42
autor: luk_OP_Q89
NG jest "podróbką(dzwiękową) V8-chyba dla głuchoniemych ;-) Dwie różne konstrukcje,dwa różne dzwięki,dwa różne silniki.Najwspanialszy bokser?Hmm...mam w pracy(w salonie) STI 2008r.stoi sobie przed moim biurkiem <ok> i powiem wam że na seryjnym wydechu(porównując z N-kowym którym miałem przyjemność łyknąć pare wiknli) gada jak kanarek z ukręconymi jajami ;-)Wydech ważna sprawa.Najładniejsze V8 jakie słyszałem to 7-litrowe V8 Forda w replice Cobry na omalże wolnych bocznych wydechach.Wrażenia wizualno/dzwiękowe to rzecz gustu <piwo>

P.S.mam dla powównania w pracy Evo X -2008r.Jak go pierwszy raz odpaliłem to myślałem że się zapłacze-gada jak zwykła R4,żadnych rasowych pomruków.
Seryjne wydechy zaczynają mnie dobijać ;-) .

Tak na wszelki wypadek gdyby ktoś wpadł na pomysł że kit posówam: WWW.NDNS.PL tam pracuje.Pozdrawiam <ok>