Strona 1 z 1

[B3 1.8S PM] Nierówne obroty, brak mocy po odpaleniu przy chłodzie.

: 22 wrz 2020, 06:05
autor: jarzynekk
Witam wszystkich bardzo serdecznie.

Nabyłem i ja audi 80 B3. Był problem z odpalaniem przy zimnym silniku w szczególności teraz przy niższych porannych temperaturach. Wymieniłem świece, kable, kopułkę i palec. Odpala w porządku (nie trzeba już pompować podałem gazu). Ale jest problem nietrzymania obrotów, braku mocy, objaw jakby niewystarczającej ilości paliwa? Silnik przy niższych obrotach jakby nie palił na wszystkie cylindry. Po przejechaniu kilku kilometrów problem stopniowo maleje aż zanika po rozgrzaniu silnika. Czy może być to wina czujnika temperatury wody (ten niebieski czujnik? Czy błędna praca ma wpływa na załączenie ssania? Proszę o odpowiedź, mile widziana instrukcja co, gdzie jak sprawdzić/wymienić.

Dodam że w aucie jest instalacja LPG której nie używam i zamierzam wyrzucić. Obecnie jeżdżę na benzynie. Na lpg takiego problemu nie było aczkolwiek instalacja wydaje mi sie że była przerególowana na bogatą mieszankę. Na pełnym zbiorniku zrobiłem 180km

Re: [B3 1.8S PM] Nierówne obroty, brak mocy po odpaleniu przy chłodzie.

: 22 wrz 2020, 11:45
autor: maciek889
Zobacz czy łącznik przewodu od serwa hamucowego w miejscu gdzie wchodzi do kolektora nie jest pęknięty. Też zobacz czy tzw. "podstawę gaźnika" masz szczelną. Zobacz też czy odłączeniu na 15 minut akumulatora się nie poprawi.

Re: [B3 1.8S PM] Nierówne obroty, brak mocy po odpaleniu przy chłodzie.

: 22 wrz 2020, 14:21
autor: jarzynekk
Zerknę jak będę w domu. W tym silniku nie ma gaźnik. Jest monowtrysk.

Pozdrawiam

Re: [B3 1.8S PM] Nierówne obroty, brak mocy po odpaleniu przy chłodzie.

: 22 wrz 2020, 18:29
autor: maciek889
Wiem że nie ma gaźnika dlatego napisałem że tak zwaną i do tego nazwę z cudzysłowie.

Re: [B3 1.8S PM] Nierówne obroty, brak mocy po odpaleniu przy chłodzie.

: 25 lis 2020, 20:31
autor: jarzynekk
Okazała się przedmuchana uszczelka głowicy. Przy okazji zrobiłem kompleksowy remont. Tłoki, głowica, uszczelniacze. Gaz wyrzucony. Silnik chodzi bardzo dobrze. Odpala bez zarzutu. Jest tylko jeden problem. Sam z siebie podwyższa obroty do 2000 tyś. Zazwyczaj Max równo 2000. Dzieje się to po odpaleniu. I przy wcisnietym sprzęgle podczas jazdy. Samo z siebie znika żeby znowu wrócić. Przygazowanie do ponad 2000 sprawia że wraca do właściwych obrotów. Co to może być? Przy remoncie przepustnica została przeczyszczona. Silnik krokowy? Czy warto zamiennik czy używamy sprawny Bosch? Czy lepiej cały monowtrysk używany sprawny? Przyznam szczerze że trwa zauroczenie autkiem którego jak byłem dzieckiem zazdrościłem sąsiadowi. Trochę kasy wrzuciłem i nie żałuję bo egzemplarz w bardzo ładnym, kompletnym stanie, nie bity. Ale irytują mnie te obroty ;-] Proszę o pomoc.