[b3 1.8 JN] Nierówna praca silnika - może wysłużony KE-Jetronic?
: 22 wrz 2020, 10:56
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów.
Obawiam się, że taki temat już był, ale nigdzie nie udało mi się odnaleźć rozwiązania problemu.
Jestem pomimo wszystko szczęśliwym posiadaczem Audi 80 b3 1.8 JN, które odziedziczyłem po ojcu.
Moje problemy z Audiczką zaczęły się od tego, że po odpaleniu gorącego auta, silnik zaczął nierówno pracować. Teraz gdy odpalam zimne auto, to silnik chodzi jak zegareczek, ale po nagrzaniu do około 30 stopni zaczyna świrować i kiepsko się wkręca na obroty. Oprócz tego po kilku miesiącach takiej jazdy zaczął przeciekać nastawnik ciśnienia. Kupiłem na allegro cały przepływomierz powietrza, po wymianie wydawało się, że jest troszkę lepiej. Po kilku dniach jazdy kolejny nastawnik ciśnienia zaczął przeciekać. Sprawdzałem szczelność całego układu - jest ok, zawór dodatkowego powietrza też jest sprawny. Kiedyś zimny silnik nierówno pracował, teraz jest całkiem na odwrót. Myślałem o zmianie wtrysku na wtrysk EFI, chociaż szczerze mówiąc wolałbym oddać autko jakiemuś mechanikowi, który zna się na K-Jetach, ale znaleźć takiego to jakiś cud. Może ktoś z was zna jakiegoś w okolicach Opolskie/Śląskie ? Wymieniałem też filtr paliwa, kopułkę aparatu, palec, przewody wysokiego napięcia, świece, lecz nic nie pomogło. Jeśli ktoś ma jakieś doświadczenie związane z tym tematem to bardzo proszę o pomoc.
Pozdrawiam
Obawiam się, że taki temat już był, ale nigdzie nie udało mi się odnaleźć rozwiązania problemu.
Jestem pomimo wszystko szczęśliwym posiadaczem Audi 80 b3 1.8 JN, które odziedziczyłem po ojcu.
Moje problemy z Audiczką zaczęły się od tego, że po odpaleniu gorącego auta, silnik zaczął nierówno pracować. Teraz gdy odpalam zimne auto, to silnik chodzi jak zegareczek, ale po nagrzaniu do około 30 stopni zaczyna świrować i kiepsko się wkręca na obroty. Oprócz tego po kilku miesiącach takiej jazdy zaczął przeciekać nastawnik ciśnienia. Kupiłem na allegro cały przepływomierz powietrza, po wymianie wydawało się, że jest troszkę lepiej. Po kilku dniach jazdy kolejny nastawnik ciśnienia zaczął przeciekać. Sprawdzałem szczelność całego układu - jest ok, zawór dodatkowego powietrza też jest sprawny. Kiedyś zimny silnik nierówno pracował, teraz jest całkiem na odwrót. Myślałem o zmianie wtrysku na wtrysk EFI, chociaż szczerze mówiąc wolałbym oddać autko jakiemuś mechanikowi, który zna się na K-Jetach, ale znaleźć takiego to jakiś cud. Może ktoś z was zna jakiegoś w okolicach Opolskie/Śląskie ? Wymieniałem też filtr paliwa, kopułkę aparatu, palec, przewody wysokiego napięcia, świece, lecz nic nie pomogło. Jeśli ktoś ma jakieś doświadczenie związane z tym tematem to bardzo proszę o pomoc.
Pozdrawiam