[B4 ABK] Wentylatory chłodnicy nie działają
: 28 lis 2020, 22:46
Witajcie. Proszę o wskazówki, bo już trochę zaczynam się gubić. Problem wygląda następująco:
Mam Audi Coupe z silnikiem ABK, w zestawie z manualną klimatyzacją. Aktualnie nie włączają się w ogóle wentylatory. Stojąc w korku wskazówka leci do 100 stopni i nic. Spada dopiero jak zaczynam jechać - temperatura spada na zegarach do 90 i stoi. Kiedyś w okolicach połowy między 90 a kolejną kreską słychać było, że zaczyna chodzić wiatrak. Teraz nic. Dodam, że ogrzewanie działa normalnie.
Stało się tak PO wymianie pompy wody i zdejmowaniu chłodnicy - był robiony rozrząd razem z pompą wody i po oględzinach zauważyłem, że chyba ściągali chłodnice przy okazji. Ponadto zauważyłem także po tym, że odpinali przewody chłodnicy od rezystora/opornicy wentylatorów (jest jedna nowa nakrętka, pozostałe zostały stare, więc też wykluczyłem, że np odpieli wszystko i potem źle podłączyli kabelki). Oprócz tego wymieniany był duży górny wąż, bo zwyczajnie puszczał płyn (ten co idzie od króćca przy głowicy do chłodnicy i chłodnicy oleju).
Oprócz tego wentylator nie chodzi nawet po zgaszeniu silnika (a chodził wcześniej!).
Teraz jeszcze o stanie faktycznym pozostałych rzeczy: czujniki niebieski i szary zamontowane nowe z ASO pół roku temu. Podobnie jak termostat i termowłącznik wentylatorów (też oba z ASO, też mają kilka miesięcy). Zegary osobiście naprawiałem ostatnio, włącznie z kalibracją wskaźników i do tej pory było ok, więc nie wiem czemu teraz nagle miałby się zepsuć wskaźnik. Dodam, że wskaźnik paliwa pokazuje ok. Sprawdziłem bezpieczniki - OK. Gdy odpale klimatyzację załącza się 1 bieg wentylatora. Zrobiłem "zworkę" na kostce do termowłącznika - chodzi zarówno 1 i 2 bieg.
Płynu jest na max dolane, nic nie ubywa aktualnie.
Wiem, że najproście stwierdzić - padł termowłącznik, bo nie chodzi, a niby reszta sprawdzona. Tylko jakoś nie chce mi się wierzyć, że po pierwsze padł w miarę nowy czujnik kupiony w serwisie, a po drugie że padł akurat teraz przy okazji tej wymiany.
Czy jest jakaś inna opcja, że one nie chodzą? Zapowietrzony układ? Ja nie ruszałem się tego tematu, tym bardziej, że mam obawy przed odkręceniem odpowietrznika - głównie o to, że już go nie zakręcę/urwę itp.
Mam Audi Coupe z silnikiem ABK, w zestawie z manualną klimatyzacją. Aktualnie nie włączają się w ogóle wentylatory. Stojąc w korku wskazówka leci do 100 stopni i nic. Spada dopiero jak zaczynam jechać - temperatura spada na zegarach do 90 i stoi. Kiedyś w okolicach połowy między 90 a kolejną kreską słychać było, że zaczyna chodzić wiatrak. Teraz nic. Dodam, że ogrzewanie działa normalnie.
Stało się tak PO wymianie pompy wody i zdejmowaniu chłodnicy - był robiony rozrząd razem z pompą wody i po oględzinach zauważyłem, że chyba ściągali chłodnice przy okazji. Ponadto zauważyłem także po tym, że odpinali przewody chłodnicy od rezystora/opornicy wentylatorów (jest jedna nowa nakrętka, pozostałe zostały stare, więc też wykluczyłem, że np odpieli wszystko i potem źle podłączyli kabelki). Oprócz tego wymieniany był duży górny wąż, bo zwyczajnie puszczał płyn (ten co idzie od króćca przy głowicy do chłodnicy i chłodnicy oleju).
Oprócz tego wentylator nie chodzi nawet po zgaszeniu silnika (a chodził wcześniej!).
Teraz jeszcze o stanie faktycznym pozostałych rzeczy: czujniki niebieski i szary zamontowane nowe z ASO pół roku temu. Podobnie jak termostat i termowłącznik wentylatorów (też oba z ASO, też mają kilka miesięcy). Zegary osobiście naprawiałem ostatnio, włącznie z kalibracją wskaźników i do tej pory było ok, więc nie wiem czemu teraz nagle miałby się zepsuć wskaźnik. Dodam, że wskaźnik paliwa pokazuje ok. Sprawdziłem bezpieczniki - OK. Gdy odpale klimatyzację załącza się 1 bieg wentylatora. Zrobiłem "zworkę" na kostce do termowłącznika - chodzi zarówno 1 i 2 bieg.
Płynu jest na max dolane, nic nie ubywa aktualnie.
Wiem, że najproście stwierdzić - padł termowłącznik, bo nie chodzi, a niby reszta sprawdzona. Tylko jakoś nie chce mi się wierzyć, że po pierwsze padł w miarę nowy czujnik kupiony w serwisie, a po drugie że padł akurat teraz przy okazji tej wymiany.
Czy jest jakaś inna opcja, że one nie chodzą? Zapowietrzony układ? Ja nie ruszałem się tego tematu, tym bardziej, że mam obawy przed odkręceniem odpowietrznika - głównie o to, że już go nie zakręcę/urwę itp.