Strona 1 z 2
[B4 2.0 ABT 1992] Ciężkie palenie, wysokie obroty
: 30 lis 2020, 16:42
autor: B480
Witam raz jeszcze.
Prośba o pomoc. Silnk ABT 2.0, rok 1992. Audi zakupione z następująca przypadłością (samochód sprowadzony):
1. Silnik dosyć ciężko odpala i od razu wchodzi na wysokie obroty, które nie spadają, mimo rozgrzania i jazd samochodem.
2. Dosyć wolno wskaźnik łapie temeraturę podczas jazdy.
3. Od razu po włączeniu stacyjki - bez odpalania - włącza się wiatrak, który cały czas pracuje, nawet na rozgrzanym już silniku. Nie wyłącza się.
Samochód wygląda na taki, który nie jeździł zbyt wiele, byc może długo stał.
Dziekuję za ewentualną pomoc i uwagi, tym bardziej, że warsztat w którym byłem dzis odmówił diagnostyki i naprawy. Za stary samochód i nie ma wejścia na komputer.
Nie maja czasu na zabawy.
Pozdrawiam.
Re: Silnik 2.0 ABT. 80 B4 1992
: 30 lis 2020, 20:12
autor: Pieterb
B480 powiem tak wszystko na forum opisywane dziesiątki razy albo więcej
w dodatku skoro od razu po jakichś mechanikach śmigasz którzy naprawiają pewnie nowe cacka - gdzie i sporo pewno zarobią. To wcale się nie dziwię że Ciebie zbyli - bo sam nie raz widywałem takie przypadki.
Może więc szukaj mechaników innych którzy troszkę pamiętają starszą mechanikę - no i chcą przede wszystkim naprawić.
A komputer jest i wtyczka też jest w miejscu na bezpieczniki, tyle że nie widziałem jeszcze warsztatu który by miał taką przejściówkę
ps chyba że masz trochę pojęcie o mechanice i chęci szukania - to przejrzyj forum a na pewno znajdziesz to co Cię interesuje.
ps 2 popraw temat bo niezgodny z regulaminem!
Re: [B4 2.0 ABT 1992] Ciężkie palenie, wysokie obroty
: 30 lis 2020, 21:52
autor: B480
Poprawiony,
@Pieterb Zgoda, niemniej zawsze milej miec kompetentną, zwięzłą odpowiedź w jednym miejscu.
To jest paradoks. Auto stare, z mechaniką chyba dosyc prosta, a nie ma kto naprawić.
Nie pierwszy to raz ze starszym autem taki fakt wystepuje.
Trzeba szukac hobbysty. Co za czasy
Gdybym miał warunki, hobbystycznie sam bym ogarniał tematy. Nauczyłbym się. Trzeba sie spieszyć. Za chwilę nie będzie od kogo, to będzie eksluzywna robota
ps. Auto odjechało na lawecie dziś wieczorem do mechanika, który chciał się tym zająć. Mieszka 15 km ode mnie.
Re: [B4 2.0 ABT 1992] Ciężkie palenie, wysokie obroty
: 01 gru 2020, 08:42
autor: Kociemb
Skoro auto pojechalo do mechanika to pewnie nie ważna już diagnoza hehe
1. Na dzień dobry po zakupie kable i świece co do odpalania. Co do obrotów to lewe powietrze w dolocie, może podstawka wtrysku ? Albo układ sterowania biegiem jałowym
Ale nie wiem jak to tam jest zrobione czy tam jest jakiś silniczek krokowy czy co
2. A skąd wiesz że wolno łapie ? Zimno jest to raczej wolno się silniki grzeją
. Ewentualnie do kontroli termostat, można płyn zmienić jak pradawny
3. Wiatrak podłączony na krótko bo albo się termowłącznik popsuł albo było co gorsza coś nie halo z układem chłodzenia że się nie wyrabiał...
4. A przejsciówka o której pisał Pieterb kosztuje 30zł
https://allegro.pl/oferta/adapter-przej ... gLUS_D_BwE
Re: [B4 2.0 ABT 1992] Ciężkie palenie, wysokie obroty
: 01 gru 2020, 10:09
autor: h/k
Skąd jesteś? Mam tu u siebie mechanika, może ogarnie auto po znajomości.
Również i ja spotykałem się czasem z odmową chociażby prostej diagnostyki VAGiem, a przecież to tylko OBD1... W końcu sam z pomocą forów (w tym tego) to ogarnąłem na tip top.
Re: [B4 2.0 ABT 1992] Ciężkie palenie, wysokie obroty
: 01 gru 2020, 10:53
autor: Kociemb
A no i chodzący non stop wentylator też może zaburzać nagrzewanie silnika czy utrzymanie przez silnik temperatury
Re: [B4 2.0 ABT 1992] Ciężkie palenie, wysokie obroty
: 01 gru 2020, 12:28
autor: Pieterb
My to wiemy - My mam namyśli ludzi którzy troszkę pasjonują się motoryzacją i mają te auta od lat. Niestety mechanicy to już niekoniecznie a powodów pewnie kilak co najmniej.
Re: [B4 2.0 ABT 1992] Ciężkie palenie, wysokie obroty
: 01 gru 2020, 14:01
autor: maciek889
Ja tam wolę naprawiać 80tki. Ludzie którym naprawiałem Audi z lat 80-90' jak przyjeżdżają z czymś po 2004 roku to ich zbywam ale mechaniką zajmuje się hobbystycznie.
1. Pewnie nastawnik biegu jałowego nie działa
2. termostat albo wskaźnik świruje
3. trzeba na początek odłączyć czujnik na chłodnicy a jak nie wyłączy się to szukać dalej.
Re: [B4 2.0 ABT 1992] Ciężkie palenie, wysokie obroty
: 01 gru 2020, 14:45
autor: B480
Dziękuję wszystkim za odzew i sugestie.
Jestem ze Swietokrzyskiego, Skarżysko-Kamienna.
Z moich ustaleń wynika, że są dwa typy nastawnika biegu jałowego 4-pinowy i 6-pinowy.
4-pinowy to ten chyba: auto jest, info z dat na częsciach, 04.1992.
Nastawnik 4-pinowy
To oczywiście moje ustalenia, nie mechanika.
Re: [B4 2.0 ABT 1992] Ciężkie palenie, wysokie obroty
: 02 gru 2020, 10:19
autor: h/k
Niestety, to namiarami na swojego mechanika nie pomogę - jestem z woj. pomorskiego.
Re: [B4 2.0 ABT 1992] Ciężkie palenie, wysokie obroty
: 02 gru 2020, 22:55
autor: Odis VW
Jak by co, to mam cały kompletny monowtrysk. Zanim moje audi pojechało na złom, to wymontowałem go w całości.
Też było 2.0 abt sedan z 92 roku.
Silnik krokowy jest zamiennik. Na cztery piny.
U Ciebie, obstawiam czujnik temperatury padnięty.
Może też krokowiec, może termostat.
Re: [B4 2.0 ABT 1992] Ciężkie palenie, wysokie obroty
: 06 gru 2020, 12:10
autor: B480
@Odis VW - PW.
Czy po zainstalowaniu innego nastawnika biegu jalowego, konieczne jest strojenie przepustnicy lub innych elementów wtrysku ??
Obrowy spadły - według mechanika - jednak nie do minimalnych, standardowych, które są na biegu jałowym.
Re: [B4 2.0 ABT 1992] Ciężkie palenie, wysokie obroty
: 06 gru 2020, 14:42
autor: maciek889
Może ktoś kręcił śrubką na zderzaku przepustnicy i ECU nie może cofnąć silniczka na tyle aby czujnik w nastawniku wykrył że przepustnica już się nie opiera na nim.
Re: [B4 2.0 ABT 1992] Ciężkie palenie, wysokie obroty
: 06 gru 2020, 14:54
autor: B480
ok, ale co dalej ??
Re: [B4 2.0 ABT 1992] Ciężkie palenie, wysokie obroty
: 06 gru 2020, 20:18
autor: maciek889
Trzeba by zobaczyć czy cofnięci nastawnika zewnętrznym zasilaniem przepustnica przestaje się na nim opierać. Przy okazji sprawdzić ustawienie TPS i drugiego zderzaka przepustnicy.
silniki-czterocylindrowe/pierwotne-usta ... 59167.html