Strona 1 z 1
[80 B4 2.0 ABK 115KM] - CO TO ZNACZY EURO TR2
: 16 gru 2007, 22:25
autor: Dobry_K
Witam, mam takie pytanie do Was a mianowicie w mojej ksiazce od 80 - tki jest dolaczona taka dodatkowa karta opisujaca podlaczenie jakiegos ukladu o nazwie EURO TR2 i widac ze to juz w Niemczech bylo robione poza tym pod maska w okolicach zbiornika na plyh hamulcowy jest owa kostka i a niej wlasnie pisze EURO TR2 czy EURO 2, czy moze ktos wie po co to jest ??
: 16 gru 2007, 23:24
autor: czarekj
Jeżeli auto działa bez problemu to się tym nie przejmuj. Chodzi o to że w Niemczech dokładane były właśnie takie układy jak wymieniłeś by auto spełniało obowiązujące normy czystości spalin a przez to opłaty mogły być mniejsze.
: 17 gru 2007, 08:17
autor: WOJTEK26
dokładnie to jest układ podnoszacy norme spalin, w twoim przypadku na Euro 2 dzieki czemu Niemcy maja większe zniżki w opłatach. Jeżeli masz lub chcesz założyc LPG to wyrzuc to ustrojstwo, ja miałem cos takiego i gazownicy pierwsze co to wywalili ten układ
Hmm
: 17 gru 2007, 11:08
autor: Dobry_K
Heja, wiecie co ja mam ten uklad i zalozylem 3 miesiace temu gaz jednopunktowy a mam wielopunktowy wtrys ( jak to mowia niemcy full szpryca) no ale gazownicy nic mi nie odlaczali jak bylo tak jest i to jest nadal podlaczone (chyba) bo nie ma jak sprawdzic czy jest czy nie, poza tym auto chodzi dobrze i pali mi tak 11L / 100km mysle ze to jest dobry wynik
: 17 gru 2007, 13:52
autor: WOJTEK26
Popraw opis i dokladnie oznaczenie silnika. A co masz na mysli pisząc gaz jednopunktowy :?:
: 17 gru 2007, 14:05
autor: rumi_1984
siema!! tez mam takie cos w swoim ABK... cale szczescie ja zalozyłem sekwencje wiec ten układzik nie ma najmniejszego wpływu.... Słyszalem jednak od znajomych mechanikow ze przy z zwykłej instalacji (z mikserem) bylby problem z ustawieniem odpowiedniej mieszanki....czy cus:]
: 17 gru 2007, 14:57
autor: Dobry_K
rumi_1984 pisze: cale szczescie ja zalozyłem sekwencje
No to ile Ci pali na sekwencji ? I jakiego typu masz ta sekwencje i opisz kwestie przelaczania gazu / przy jakich obrotach/ przy jakiej temperaturze/ i jak chodzi na benzynie i na gazie/ Pytam o to poniewaz juz mam sekwencje w innym aucie i taki facet z Czewy tak mi spieprzyl auto ze nie chcialo chodzic na benzynie i rowniez na gazie ale po paru miesiacach ustawil i juz jakis czas mam spokoj.
Jezeli chodzi o moj silnik to jest to 2.0 na wielopunktowym wtrysku (115KM) ale LPG zalozylem zwykle czyli jednopunktowy wtrysk - to chyba II generacja bo jest zalozony wtrysk gazu przed przeplywomierzem, mysle ze wiecie o co chodzi. Poza tym auto chodzi bardzo dobrze, obroty tez trzyma bardzo dobre w granicach 1000 obr, poza tym nie gasnie i nie faluje.
: 17 gru 2007, 15:03
autor: WOJTEK26
Sekencja nie przełacza sie przy obrotach tylko zależnie od temp silnika najczęściej około 60stopni chodź mozna ustawic próg przełączania na 40stopni. Skoro masz 115KM to masz ABK i instalcje mieszalnikowa II generacji. Spalanie sekwencji na mieście jest wieksze niz mieszalnikowej LPG poniewaz dłużej jedzie sie na PB niz na LPG przez co koszty sa wieksze. Jeżeli chodzi o trase to wtedy sekwencja pokazuje co potrafi conajmniej 0,5 l mniej na setke czyli przy normalnej jeździe około 8,5l
: 17 gru 2007, 15:09
autor: Dobry_K
NO wiem wiem ze na sekwencji potrzebna jest temperatura i obroty bo tak mam w swoim aucie.
Najpierw musi osiagnac rzadana temperature i potem rzadane obroty i wtedy sie przelacza. Co do spalania to wiem ze jezdzac w miescie trzeba troszke lac paliwka bo zanim sie nagrzeje to troche chodzi na benzynie. Ja akurat nie mam zalozonego czujnika temperatury i nawet teraz odpalam auto i po okolo 2 do 3 min naciskam gaz i mi sie przelacza bez zadnego problemu.
Ale przyznam ze spalanie na sekwencji jest imponujace 8.5 hmm to fajnie
: 17 gru 2007, 21:20
autor: rsdziadek
WOJTEK26 pisze:Jeżeli chodzi o trase to wtedy sekwencja pokazuje co potrafi conajmniej 0,5 l mniej na setke czyli przy normalnej jeździe około 8,5l
W życiu nie osiągnąłem takiego wyniku, ale to pewnie kwestia techniki
: 18 gru 2007, 01:01
autor: czarekj
Stare powiedzenie mechaników głosi, że:
"Silnik spala albo paliwo, albo zawory"
: 18 gru 2007, 09:25
autor: WOJTEK26
Mi na normalnej instalacji jadąc w trasie do 120 to 9-9,5 na setke po mieście około 11.5
: 18 gru 2007, 11:59
autor: arti029
u mnie w sekwencji jest tak ustawione że przełącza sie przy 20stopniach i 1200 obrotach a pali mi około 10 l w trasie a 12 po mieście
a jak komuś spala 8,5 l to chyba nie przekracza 90 km/h i biegi zmienia najwyżej przu 2000 obrotów silnika
ja na pewno tak nie jeżdżę hehe
: 19 gru 2007, 14:28
autor: vasyl22
ja mam to w ABT i jest jakas kostka niby odpieta ale z niej wychodza kable i 2 podbiete sa do cewki nie wiem sam czy ma to jakis tam wpływ na daiałnie czy nie czy jak to wywale to nic sie nie stanie a moze lepiej cosik bedzie doradzcie