Strona 1 z 3
[80 B4 2.0 ABT] Problemy z ABT
: 17 gru 2007, 11:03
autor: el_scorpion
Witam
Ostatnio miałem awarię w moim niedawno kupionym audi 80.
Odkąd go kupiłem na zimno po nocy miałem lekki problem z gaśnięciem silnika po odpaleniu. Radziłem sobie z tym po prostu dodając lekko gazu. Ostatnio jednak z rana przejechałem się kawałek po czym na światłach auto zgasło. Odpaliłem je więc jeszcze raz i po dodaniu gazu obroty zaczęły falować i nigdzie już nie dało się pojechać ponieważ gasł gdy tylko próbowałem ruszyc.
Co może być przyczyną takiej awarii?
: 17 gru 2007, 11:09
autor: Danek
Witam.
Moim skromnym zdaniem do sprawdzenia/wymiany: nastawnik przepustnicy, TPS, czujnik temperatury (niebieski). Na początek sprawdź VAG-iem czy ECU zarejestrował jakieś błędy.
: 23 gru 2007, 18:54
autor: Bastek
Podłączę się do tematu. Ostatnio moja ABT dostała ode mnie wycisk. Przejechałem w ciągu dnia ok 500 km. W pewnym momencie na trasie zauważyłem, że gdy chciałem zmienić bieg na wyższy po wciśnięciu sprzęgła obroty się wieszały, tzn. silnik osiągał np. 2,5 tyś obrotów, wciskałem sprzęgło i... obroty nie spadały tylko utrzymywały się na tym poziomie. Objawy te zauważyłem jadąc na gazie, na benzynie nie sprawdzałem
: 08 mar 2008, 18:08
autor: el_scorpion
czesc
Dziś byłem na kompie. Oto wyniki:
00516 - kontakt biegu jałowego; błąd niezakodowany
00515 - Przetwornik Halla
00282 - Pozycjoner przepustnicy przyspieszenia; błąd niezakodowany.
Byłbym wdzięczny gdyby ktoś podpowiedział mi teraz jak to naprawić (co wymienić a co może da się jeszcze uratować)
: 08 mar 2008, 18:44
autor: Danek
Czyli jednak nastawnik przepustnicy oraz dodatkowo czujnik Halla w aparacie zapłonowym. Chyba, że silnik w trakcie czytania błędów nie był uruchomiony to wtedy błąd halla jest zawsze i nie należy się nim przejmować.
Niestety nie bardzo kojarzę co to za zwierz ten pozycjoner - przypuszczam, że również chodzi o nastawnik przepustnicy ale nie mam pewności.
: 08 mar 2008, 18:53
autor: el_scorpion
Jak był wyłączony to właśnie był nastawnik przepustnicy i czujnik halla, a jak włączony to nastawnik i ten pozycjoner. Czyli co, krokowy do wymiany czy jakaś regulacja wchodzi w grę?
: 08 mar 2008, 19:14
autor: MiQ
Witam
Google wyrzuca mi np.: "00282 Serwomotor pozycji przepustnicy". To nie może być nic innego, niż nastawnik, tylko inaczej nazwane.
: 08 mar 2008, 20:06
autor: Danek
Czyli tylko nastawnik przepustnicy. Hall jest ok.
: 08 mar 2008, 20:51
autor: el_scorpion
Silnik też trochę nierówno chodzi, co jakieś 2-3s czuć wyraźnie drgnięcie silnika mocniejsze nież normalne wibracje. Może to mieć coś wspólnego?
Rozumiem że ze starym krokowcem na śmietnik?
: 08 mar 2008, 21:05
autor: Danek
To drgnięcie to może być wypadający zapłon z powodu np. ubogiej lub bogatej (mocno) mieszanki. Stary nastawnik na złom, bo najczęściej pękają mikrostyki i nie bardzo jest jak je naprawić.
: 09 mar 2008, 07:32
autor: el_scorpion
Tylko czy ta bogatość/ubogość mieszanki jest spowodowana złym działaniem nastawnika? Myślałem że on odpowiada jedynie za obroty na biegu jałowym.
: 09 mar 2008, 12:26
autor: Danek
Najczęściej jest to spowodowane awarią czujnika temperatury do ECU, regulatora ciśnienia paliwa, uszkodzoną sondą lambda ale uszkodzenie nastawnika może potęgować efekt. Zakładam, że instalacja WN jest 100% sprawna (świece, przewody, kopułka, palec) bo te elementy również mogą powodować wypadanie zapłonów jeśli są zużyte.
: 17 mar 2008, 12:27
autor: el_scorpion
Danek dzięki wielkie za dotychczasową pomoc.
Wymieniłem nastawnik i jest ok. Pozostał jedynie problem z wypadaniem zapłonów. Będę musiał więc sprawdzić cały układ zapłonowy bo chyba to nie czujnik/sonda/regulator ciśnienia skoro nie wyszło to na komputerze.
: 17 mar 2008, 13:32
autor: Danek
el_scorpion pisze:Będę musiał więc sprawdzić cały układ zapłonowy bo chyba to nie czujnik/sonda/regulator ciśnienia skoro nie wyszło to na komputerze.
Usterki regulatora ciśnienia może nie wykazać na VAG-u. Chyba, że w w trakcie badania widać, że np. czas wtrysku jest już najkrótszy możliwy, a mieszanka dalej za bogata to wtedy można podejrzewać, że regulator daje za wysokie ciśnienie w wyniku czego za dużo benzyny jest wtryskiwane. Podobnie w drugą stronę czas najdłuższy z możliwych, a mieszanka uboga. To rodzi podejrzenie, że ciśnienie za niskie.
Podjedź na analizator spalin, spisz wyniki (wszystkie) i zapodaj. Zmierz ciśnienie sprężania. No i sprawdź dokładnie cały układ WN.
: 20 mar 2008, 16:22
autor: el_scorpion
Jaki w ABT jest układ zapłonowy (TSZ, VEZ, KE-Motronic) ? I co w nim może ewentualnie powodować takie wypadanie zapłonów. Dodam że cewka, przewody, kopułka są ok. Świece są prawie białe choć nie wiem czy to ma znaczenie w tym silniku.