Strona 1 z 1
[2.0ABT] niedogrzany silnik
: 05 lut 2021, 11:37
autor: Mateuszja20
Witam
Trochę poczytałem, zanim stwierdziłem że napiszę ten post. Bo już nie mam pojęcia, a mianowicie chodzi o to że temperatura silnika na zegarze nie rośnie. Cały czas stoi w miejscu. Wymieniłem najpierw czujkę ktura znajduję się w lewym dolnym rogu chłodnicy. Na chwilę jak bym było Dobrze a za chwilę to samo. Wyczytałem tu na forum że jeśli zmostkuje piny w kostce, przekrece na zapłon i jeśli wiatrak się włączy to znaczy że spalona czujka. Zaraz po wymianie było ok. A potem sprawdziłem i wiatrak się znowu włącza. Wymieniałem wczoraj termostat, dałem nową czujkę, odpowietrzyłem. A wskazówka temperatury ani drgnie. I już nie wiem, jakieś pomysły? Może gdzieś jeszcze jest jakaś czujka o której nie wiem..
Re: [2.0ABT] niedogrzany silnik
: 05 lut 2021, 11:43
autor: Pieterb
Mateuszja20 pisze: ↑05 lut 2021, 11:37
Może gdzieś jeszcze jest jakaś czujka o której nie wiem..
no pewnie że jest - czujnik szary 3-pin na króćcu przy głowicy lub też masz uszkodzenie w samym liczniku - wszystko do sprawdzenia, bo Ty widzę kombinujesz ale nie tam gdzie trzeba
Re: [2.0ABT] niedogrzany silnik
: 05 lut 2021, 11:44
autor: maciek889
Nie ten czujnik wymieniałeś jeśli chodzi o wskaźnik temperatury, bo na chłodnicy tylko załącza wentylatory. A i tak pewnie nie pokazuje przez niełączący styk wskaźnika z płytą liczników albo regulator napięcia liczniku nie łączy.
Re: [2.0ABT] niedogrzany silnik
: 05 lut 2021, 11:52
autor: Mateuszja20
Szary czujnik?
Miałem cały czas przed oczami. Nawet nie pomyślałem o nim nawet. Mam nadzieję że to będzie właśnie przyczyna.
A nie to co pisał drugi kolega o stykach i regulatorze napięcia ale jeśli jednak by tak było to co należy zrobić??jak to naprawić?
Re: [2.0ABT] niedogrzany silnik
: 05 lut 2021, 11:55
autor: Pieterb
tym tematem się zainteresuj
przelaczniki-zespolone-zegary-stacyjka/ ... t3534.html wszystko na forum jest. Piszesz że przeglądałeś forum ale to chyba bardzo słabo coś mi się wydaje
Re: [2.0ABT] niedogrzany silnik
: 05 lut 2021, 21:53
autor: maciek889
O regulatorze było często pisane. Nawet licznika nie trzeba wyjmować tylko wykręcić go aby mieć dostę. Przy problemach z regulatorem zwykle razem z temperaturą opada też poziom paliwa. A łączenie wskaźnika temp. z licznikiem jest na dwóch śrubkach, czasem ich ruszenie pomaga a czasem trzeba rozkręcić licznik i oczka z którymi się styka zlutować na nowo ze ścieżką na płycie licznika.
Re: [2.0ABT] niedogrzany silnik
: 10 lut 2021, 18:48
autor: Mateuszja20
Całkiem całkiem się naczytałem akurat.
Ale fakt, o tym co mi wyslales ten link, o tym nie czytałem
Odrazu zapytałem tutaj gdzie i jak to naprawić
Ale źle formułowałem pytania których szukałem. I jakimś cudem nie dowiedziałem się o tym czujniku temperatury wody/silnika. A sama nazwa jakoś zaskakująca nie jest, więc nie mam pojęcia jak to się stało
moja nie uwaga
Ale mniejsza już o większość, udało się. To był ten nieszczęsny czujnik. Dziękuję wszystkim którzy bstarali mi się pomóc. A strona i ludzi tutaj są serii świetni, nie raz już ktoś mi tu pomógł.
Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam