Strona 1 z 1

[B4 ABK] Dodatkowe węże przy silniku krokowym

: 15 maja 2021, 11:00
autor: Andrzej_Szpadel
Witam wszystkich, mam pytanie odnośnie dodatkowego wężyka, który jest wpięty między kolektorem dolotowym a silniczkiem krokowym, idzie on do jakiegoś wynalazku przykręconego przy chłodnicy a stamtąd idzie do trójniczka w przewodzie od nagrzewnicy

[Zdjęcie pod maską
(ZDJ bardzo stare ;) )

Chciałbym się do wiedzieć, od czego to jest i czy mogę to wywalić :D, na schematach nigdzie nie widziałem takiego rozwiązania i po wszystkich zdjęciach, które widziałem na internecie krokowiec jest podpięty po prostu krótkim wężem do dolotu.

Re: [B4 ABK] Dodatkowe węże przy silniku krokowym

: 15 maja 2021, 13:19
autor: maciek889
To była wsadzane u niemców aby samochód spełniał wyższą normę emisji spalin (głównie na papierze). Przed czy po rozgrzaniu (stąd podłączenie do węża wody) wpuszcza lewe powietrze do dolotu. W naszych warunkach jedyną funkcje jaką może wykonywać to sprawianie problemów z pracą silnika.

Re: [B4 ABK] Dodatkowe węże przy silniku krokowym

: 15 maja 2021, 15:17
autor: Andrzej_Szpadel
Biorąc się za uszczelnianie dolotu wywaliłem to badziewie spod maski, zostało wywalić trójnik z przewodu od nagrzewnicy i wymienić końcówkę przy serwo hamulcowym bądź cały przewód, ponieważ ma dwie końcówki na rurki do podciśnienia od tego złomu, które zaślepiłem.
Dzięki za informację :) praca silnika się poprawiła, przestał mieć wahania obrotów po rozgrzaniu, te rurki trzymały się dosłownie na niczym i wychodziły bez oporu, miałem też pęknięty łącznik od zaworu odmy w pokrywie rozrządu to założyłem od 1.9 TDi bo od benzyny kosztował 20x więcej.

Re: [B4 ABK] Dodatkowe węże przy silniku krokowym

: 24 maja 2021, 19:22
autor: h/k
Jeśli mówisz o grzybku odmy na pokrywie zaworów to nówkę Topran (wiem, wiem - zazwyczaj firmę omijam, lecz tylko od niej są niektóre nietypowe i potrafią dać radę) ABK kilka lat temu za 50 zł kupowałem. Ten z TDI może identyczny jest, nie mam pojęcia.
Element bocznikujący przepustnicę to dokładnie zawór biegu jałowego, nie silniczek. Czasem warto go wyczyścić i obowiązkowo po tym naoliwić.