[2.0 ABK] Brak iskry, oraz brak komunikacji z ECU
: 04 sie 2021, 09:03
Witam! ABK na gazie sekwencyjnymKumpel robił remont głowicy. Po złożeniu silnika była iskra, silnik palił na dotyk i równo chodziła sobie na wolnych obrotach. Po jakimś czasie chciał Audi przestawić, zapiął wsteczny i chciał ruszyć ale zgasła. I od tamtej pory ABK gubiła iskrę. Więc podmieniane były cewki, aparaty, czujniki halla, świece, przewody, sterowniki przekaźnik 30. Nawet bezpośrednio z cewki do świecy, raz była iskra raz nie, ale jak się pojawiały iskry to marne. Posprawdzałem mu przejścia w kostkach przy silniku i do ECU i były przejścia, zasilanie było na kostce od cewki i od czujnika halla. Nawet gaz został odpięty, żeby sprawdzić czy to nie winowajca, ale nic to nie pomogło. Po jakimś czasie męczenia w końcu pojawiła się iskra na wszystkich cylindrach lecz palił na 2 cylindry. Na 1 i 3 cylindrze palił, a na 2 i 4 nie. Na tych cylindrach sprawdzaliśmy była iskra i też mokre świece. Ustawianie zapłonu nie dawało rezultatów. Dotychczas wspomnę, że była komunikacja ze sterownikiem. Nagle nie mogłem się połączyć z ECU vagiem i zatem zniknęła iskra. Nawet bawieniem się kluczykiem włączając i wyłączając zapłon iskra się nie pojawiała. Więc podmienialiśmy dalej te podzespoły, bezpieczniki całe, przekaźniki. Dalej przejrzałem wiązkę pod kierownicą i wydawała się w porządku. Zaczęlismy rozkładać ręcę, ale kumpel załatwił jeżdżącego dawcę z takim samym silnikiem. Więc wyciągnąłem wiązkę od ECU w stronę silnika i tak zwane podłączyłem na krótko wiązkę w tej co zniknęła iskra. Podłączyłem wszystko na wzór tak jak powinno być i dalej iskry nie ma. Nawet nie było dalej komunikacji z ECU, zwierałem linie K i L i dalej nic, zasilanie szło do sterownika, tak samo jak i do kostki cewki i czujnika halla. Zauważyłem, że po włączeniu zapłonu pompa non stop pracowała. Więc wzięliśmy z dawcy skrzynkę bezpieczników i wiązkę wnętrzna i też na krótko podłączylismy. Z tego taki rezultat, że iskra się pojawia wtedy kiedy się bawię zapłonem włączając i wyłączając. Podczas rozruchu dalej nie ma iskry, nawet bezpośrednio z cewki. Ale przestała pompa pracować podczas rozruchu, a za jakiś czas zaczął palić bezpiecznik nr 13. Więc wszystkiego co mogliśmy sprawdzić, dalej nie pojawia się iskra. Jeszcze możnaby na krótko podłączyć pompę paliwa do wiązki z ECU ale czy coś to da ?
Czy jest ktoś tutaj, ktoś podpowie jeszcze co może być nie tak? Może jakiś błąd zrobiliśmy i nie pojawia się w dalszym ciągu iskra? Za wszelkie porady, podpowiedzi bardzi byłbym wdzięczny, bo już całe kilka dni spędziliśmy i tak na naprawdę nie zdziałaliśmy prawie nic.
Ewentualnie jeśli jest dobry czarodziej z okolic Lublina, Piask, Chełma i chciałby osobiście podjechać i własnym rozumem spróbować jakoś to ogarnąć to kwestia dogadania. Pozdrawiam!
Czy jest ktoś tutaj, ktoś podpowie jeszcze co może być nie tak? Może jakiś błąd zrobiliśmy i nie pojawia się w dalszym ciągu iskra? Za wszelkie porady, podpowiedzi bardzi byłbym wdzięczny, bo już całe kilka dni spędziliśmy i tak na naprawdę nie zdziałaliśmy prawie nic.
Ewentualnie jeśli jest dobry czarodziej z okolic Lublina, Piask, Chełma i chciałby osobiście podjechać i własnym rozumem spróbować jakoś to ogarnąć to kwestia dogadania. Pozdrawiam!