Strona 1 z 3

[audi B3] kontrolka od ukladu chlodzacego

: 18 gru 2007, 10:51
autor: FamE
Witam. Mam taki problem ze kontrolka od wody caly czas mi miga i zaczyna wtedy jak sie auto rozgrzeje ale termomentr pokazuje moze 70 stopni albo mniej od czego moze to zalezec. Z gory dziekuje i pozdrawiam

: 18 gru 2007, 11:13
autor: Danek
A nie masz czasem czujnika poziomu płynu? Jeśli tak to sprawdź czy masz odpowiedni poziom w zbiorniczku.

: 18 gru 2007, 12:12
autor: czester-11
hmmm ja tez cos podobnego mam czasem jak bujnie autkiem to mryga i gasnie, tak sie dzieje jak sie gwaltownie skreci, plyn niby na stan jest

: 18 gru 2007, 14:39
autor: a.malek
A wymieniałeś może płyn chłodzący na zimę?? ja miałem podobny schiz, ale przestała migać jak układ się dobrze odpowietrzył.

: 18 gru 2007, 17:25
autor: czester-11
plyn mam zimowy czaly czas na zimowym jezdze
, u mnie jest urwany wezyk od odpowietrzenia chlodnicy jest zaslepiony wkretem to moze to dlatego ??
moze jakos odpowietrzyc ?? a.malek a ty jak odpowietrzales

: 18 gru 2007, 17:36
autor: lukkrak25
Ja bym proponował aby jednak zrobić tak jak powinno być - bez wkręta.
Ja jak odpowietrzam to nalewam płyn do zbiorniczka do momentu aż nie będzie ubywał (czasami luzuję opaskę na przewodzie z silnika do nagrzewnicy). Potem zakręcam zbiorniczek i odpalam. kontroluję temperaturę do momentu otwarcia termostatu. Potem tylko uzupełnienie ewentualnego niedoboru i jest ok.
A kontrolka to miga u mnie tylko gdy jest za mało płynu w zbiorniczku.
Pozdrawiam

: 18 gru 2007, 17:59
autor: czester-11
tylko ze niema jak ulamane jest,trzeba by bylo cos dokleic jakas rurke

: 24 gru 2007, 23:14
autor: a.malek
U mnie jest wkręt na przewodzie idącym do nagrzewnicy. Nalalem plynu po korek, na zakreconym zbiorniku odpalilem silnik, ogrzewanie na maksa (bez nawiewu- chodzi o to, żeby nagrzewnica była otwarta) i czekałem aż skoczy temp. płynu a przy tym jego ciśnienie. co jakiś czas wykrecałem wkręta, żeby spuścić powietrze i tak aż wiatraki się nie załączyły. potem spuścić/ dolać płynu i jest git. Pozdrawiam

: 25 gru 2007, 15:35
autor: Danek
a.malek pisze:na zakreconym zbiorniku odpalilem silnik, ogrzewanie na maksa (bez nawiewu- chodzi o to, żeby nagrzewnica była otwarta)
W Audi w obwodzie nagrzewnicy nie ma zaworu, więc nie ma potrzeby włączania ogrzewania. Płyn przez nagrzewnicę płynie cały czas, niezależnie od tego czy ogrzewanie masz ustawione na max czy na minimum :-) .

: 25 gru 2007, 16:31
autor: czester-11
to jak ja mam odpowietzryc u siebie??
bo niemam tego wezyka od zbiorniczka do chlodnicy.

a i mryga mi na dolach zakretach ta dolna kontrolka taki wykrzyknik w kolku, to to jest od tego czujnika w zbiorniczku wyrownawczym????

: 25 gru 2007, 18:31
autor: Danek
czester-11 pisze:a i mryga mi na dolach zakretach ta dolna kontrolka taki wykrzyknik w kolku
to jest prawdopodobnie kontrolka od płynu hamulcowego Kolego, a nie od chłodzącego :-) . Odpowietrzanie układu chłodzenia robisz standardowo. Napełniasz układ, odpalasz silnik i odkręcasz odpowietrznik na wężu do nagrzewnicy, jeśli go nie masz to popuszczasz delikatnie powietrze korkiem na zbiorniczku wyrównawczym. Możesz w czasie nagrzewania silnika pościskać węże, żeby szybciej przepchnąć powietrze do góry układu.

: 25 gru 2007, 21:41
autor: czester-11
Danek pisze:
czester-11 pisze:a i mryga mi na dolach zakretach ta dolna kontrolka taki wykrzyknik w kolku
to jest prawdopodobnie kontrolka od płynu hamulcowego Kolego, a nie od chłodzącego :-)
racja sprawdzalem w ukladzie chodzenia jest wszystko ok. a plynu hamulcowego mialem ponizej minimum!!!!!!!!!!!! :roll: :shock: dobrze ze to sprawdzilem,
a wiec takie pytanko jeszcze nie bede nowego tematu zakladal, jak sie odpowietrza uklad hamulcowy. tzn od ktorego kola? bo jakas kolejnosc jest chyba, ?? tak mi sie cos przypomina ale niepamietam

, dzieki Danek za ta podpowiedz z plynem hamulcowym.
<mikolaj>

: 25 gru 2007, 22:45
autor: Danek
Zaczynasz od najdalszego koła od pompy czyli w tym wypadku kolejność: prawy tył, lewy tył, prawy przód, lewy przód. Kluczyk w pozycji zapłon, ręczny spuszczony <ok> .

: 26 gru 2007, 00:39
autor: markus_2884
Witam mam również problem z temperaturą płynu chłodzącego.
Opisze swój przypadek.
Posiadam Audi B3 silnik 1.8 S + GAZ.

Kontrolka od temperatury mruga, wskaźnik pokazuje temperaturę prawie 120 stopni, ale jak sprawdzam temperaturę miernikiem elektronicznym na króćcu koło czujnika to wskazanie jest ok 87 90 stopni max-em. Głowica była sprawdzana i planowana, sprawdzany też był kolektor ssący (czy nie ma pęknięć w kanale wodnym) po złożeniu wszystkiego są dalej te problemy, więc wymieniłem jeden czujnik na króćcu (ten dolny) i termostat już wymieniłem i dalej nic, włożyłem licznik od audi kolegi i wskazanie temperatury takie samo. Stan cieczy jest ok, odpowietrzona też powinna być ok, ponieważ wody w naczyniu wyrównaczym nie ubywa wentylator na chłodnicy się włącza wszystkie węże są gorące. Myślałem na początku że nie ma obiegu i że woda się grzeje przy głowicy i dlatego takie wskazania, ale nawet pompę wodną wymieniłem (nie na nową ale 100% sprawną) i dalej to samo. Już nie wiem w czym może być problem????? Pomocy.

I takie pytanie od czego jest ten górny czujnik na króćcu może być w nim przyczyna?

: 26 gru 2007, 00:48
autor: czester-11
thx Danek pojutrze sie biore.