Strona 1 z 1

[B4 2.0 ABT] Cięcie paska rozrządu

: 09 wrz 2021, 08:54
autor: Pan Misza
Tak jak w tytule, straszną upierdliwością jest ścinanie paska rozrządu. Z tego co mi tata powiedział, to problem był odkąd się auto w rodzinie pojawiło. Wymieniliśmy cały rozrząd, włącznie ze wszystkimi kołami, trochę to zredukowało wg taty cięcie, ale problem nie ustąpił.

Mamy na razie dwie teorie: albo że trzeba wymienić tłumik drgań (tak się ta część przyczepiona do napinacza nazywa? :-D), albo słyszałem, że zjeżdżanie i w konsekwencji cięcie paska może być spowodowane przez śrubkę (podobno była wstawiona jakaś inna, nieoryginalna). Myślę nad tym drugim wariantem, bo przy okazji wymiany rozrządu wymieniona była i śrubka, ale to wciąż zamiennik. Gdzieś ktoś na jakimś forum sugerował, żeby dorwać oryginalną śrubkę z ASO, tylko pytanie, czy po tylu latach jest szansa coś takiego dopaść, a jak nie, to gdzie szukać choćby używki. No i jaki jest numer OEM.

Ostatecznie słyszałem też o możliwości wstawienia napinacza z Passata bodaj, co ponoć rozwiązuje problem cięcia, ale tutaj z kolei pojawia się pytanie, na ile jest to rozwiązanie trwałe i bezproblemowe. Czy później nie trzeba czegoś regulować albo spodziewać się, że coś odmówi współpracy. :-)

Docelowo chciałbym sobie móc zrobić jakąś dłuższą trasę odgruzowaną 80-tką i nie martwić się, że zerwie mi się pasek. :-)

Re: [B4 2.0 ABT] Cięcie paska rozrządu

: 09 wrz 2021, 11:45
autor: maciek889
To numer tego bolca: 058109281

Re: [B4 2.0 ABT] Cięcie paska rozrządu

: 09 wrz 2021, 12:09
autor: Pan Misza
maciek889 pisze:
09 wrz 2021, 11:45
To numer tego bolca: 058109281
To jest na pewno do ABT? Na alledrogo taką znalazłem:

https://allegro.pl/oferta/sruba-pasowan ... 9633097329

W modelach nie ma 80, w treści niby jest, ale zaś w silnikach nie ma ABT. Jest tylko ABK.

Re: [B4 2.0 ABT] Cięcie paska rozrządu

: 09 wrz 2021, 13:44
autor: maciek889
Katalog pokazuje że ABT I ABK idzie to samo: http://www.oemepc.com/audi/part_single/ ... g/e#sec_15

Re: [B4 2.0 ABT] Cięcie paska rozrządu

: 09 wrz 2021, 17:05
autor: Ven0n
Wstaw napinacz z passata/80tki b3 sztywny i po problemie

Re: [B4 2.0 ABT] Cięcie paska rozrządu

: 09 wrz 2021, 19:30
autor: Pan Misza
Ven0n pisze:
09 wrz 2021, 17:05
Wstaw napinacz z passata/80tki b3 sztywny i po problemie
A taka zmiana nie powoduje jakichś swoich problemów albo nie wymaga jakichś głębszych przeróbek?

Re: [B4 2.0 ABT] Cięcie paska rozrządu

: 09 wrz 2021, 23:21
autor: Ven0n
Wymaga zmiany szpilki dedykowanej do sztywnej rolki. Można obecną rolkę zmodyfikować wybijając z niej tą tulejkę i odwrotnie ją przykręcić do bloku(tą stroną co wystawała tulejka) i też powinno pasować. Po taniu możesz zamiast szpilki normalną śrubą też przykręcić, tylko twardszą jakąś byle nie z kupolitu. No albo zastosuj tą szpilkę od b3.
Nie trza nic modyfikować, nic się nie stanie, to tylko powrót do wersji przed tym pseudo usprawnieniem które im nie wyszło i dlatego taki cyrk w tym rozrządzie się robi.

Re: [B4 2.0 ABT] Cięcie paska rozrządu

: 10 wrz 2021, 03:04
autor: Muttley96
A czy sprawdzałeś czy po przykręceniu napinacza bez paska napinacz znajduje się w osi pozostałych kół rozrządu? Kiedyś do ABT dotaczalem jakąś małą tuleje pod napinacz aby odsunąć go trochę od bloku ponieważ był przesunięty i ściągał pasek o jakieś 1.5mm

Re: [B4 2.0 ABT] Cięcie paska rozrządu

: 10 wrz 2021, 09:49
autor: Pan Misza
Ven0n pisze:
09 wrz 2021, 23:21
No albo zastosuj tą szpilkę od b3.
A masz może jej numer i numer rolki?

Chociaż podejrzewam, że nówki i tak będzie ciężko dostać albo nie rady wcale.

Re: [B4 2.0 ABT] Cięcie paska rozrządu

: 10 wrz 2021, 10:11
autor: Ven0n
Nie, bez problemu dostaniesz zestaw. Podjedź do dobrego sklepy motoryzacyjnego i się przekonaj

Re: [B4 2.0 ABT] Cięcie paska rozrządu

: 10 wrz 2021, 10:29
autor: Pan Misza
Ven0n pisze:
10 wrz 2021, 10:11
Nie, bez problemu dostaniesz zestaw. Podjedź do dobrego sklepy motoryzacyjnego i się przekonaj
A do jakiej wersji silnikowej B3 trzeba to wziąć?

Re: [B4 2.0 ABT] Cięcie paska rozrządu

: 10 wrz 2021, 10:54
autor: maciek889
Numer szpilki N 90296401, występowała w silnikach RN,PP,PM,NE, SF,JN,DZ,3A, RU, ABB
Nawet nie trzeba odkręcać całego tego napinacz, wystarczy zdjąć z niego dźwigienkę łączącą z oryginalną rolką aby nie latała i wpadła w rozrząd.