Strona 1 z 1

100 C3 1.8 - Wymiana gaźnika na monowtrysk

: 08 maja 2023, 20:18
autor: Dawdzio
Witam wszystkich serdecznie.
Konto załozyłem podczas krótkiego okresu posiadania wspaniałej Audi 80 B4 2.0 ABT z LPG. Świetny samochód, ale nie zgraliśmy się. Teraz znów zaszła potrzeba posiadania jakiegoś normalniejszego auta i tym razem padło na 100 C3. Trafił mi się egzemplarz trochę zapuszczony, ale jakoś sprawny.
Właśnie jakoś...
Przebieg ma już księżycowy, a nawet zaczał wracać, jestem o włos od 400 tysięcy. Jasne, że z LPG. Silnik najsłabszy z możliwych - 1.8 w odmianie SH, czyli z przesadnie skomplikowanym japońskim gaźnikiem Keihin. To skomplikowanie mocno daje mi się we znaki. Samochód od początku jeździ identycznie jak 30 konne Cinquecento 700. Nie wymagam cudów, lecz przez tydzień miałem okazję jeździć Passatem B3 kombi 1.8 i szedł jak wściekły, więc coś jest mocno nie tak, szczególnie że Audi jest równie słabe na gazie.
Pierwsza myśl skupiła się na gaźniku Weber z Poloneza, mam już nawet mniej więcej co trzeba. Później jednak pojawiła się myśl druga o montażu monowtrysku. Jakby nie patrzeć gwarantuje on znacznie mniej zmartwień spowodowanych suchym gaźnikiem i przełączaniem paliw benzyna/gaz.

Czy może ktoś robił już taką przeróbkę i jest w stanie podpowiedzieć mi co konkretnie potrzebuję? Albo może ma ktos tutaj Audi 1.8 z monowtryskiem i moglibyśmy porównać auta, żeby zorientować się w niezbędnych elementach?
Z tego co wiem ten sam silnik był stosowany w 80 B3.
A może macie jakieś pomysły co jeszcze skontrolować? Chodzą mi po głowie zawory, szczególnie że ostatnio przez chwilę klekoczą po odpaleniu. Sprężanie niby w porządku, wszystkie cylindry podobnie, minimum 12 bar - mierzone na zimno. Jedna ze świec obrasta brudem. Pali jakiś litr oleju na 1000km.

Re: 100 C3 1.8 - Wymiana gaźnika na monowtrysk

: 08 maja 2023, 20:35
autor: maciek889
Audi 100 i 80 z wtryskiem mają ECU wtrysku wewnątrz kabiny, więc trzeba praktycznie zdejmować całą deskę aby wsadzić, przynajmniej w przypadku osiemdziesiątki. Pewnie też kolektor ssący trzeba będzie wymienić bo gaźniki mają inne rozstawy tych gum/podstaw gaźnika. Nawet różniły się pomiędzy pierburgiem a keihinem. Chyba najłatwiej by było wstawić wtrysk z golfa II lub III bo tam wszystko jest pod maską wiązka i ECU. Będzie to trochę partyzancko wyglądać ale powinno być sporo szybsze w montażu. Obudowa filtra powietrza też może być trochę inna. Potrzebujesz też najlepiej niskociśnieniowej elektrycznej pompki paliwa max 1,5 bara (albo 1bar już nie pamiętam).
Ale jak masz LPG to gaźnik powinien wystarczyć aby dał radę odpalić samochód na zimnym silniku i miał sprawne obie przepustnicę i na dobrze wygregulowanym lpg powinien jechać dobrze. Chyba że jeszcze zapłon masz źle ustawiony.

Re: 100 C3 1.8 - Wymiana gaźnika na monowtrysk

: 09 maja 2023, 16:55
autor: h/k
Może zapłon był grzebany i ktoś go bardzo mocno opóźnił, auto wtedy zamula.
Jak tyle pali oleju to sprawdż czy nie kopci po odpaleniu na zimnym, jeśli tak to wymien uszczelniacze zaworowe, wlej jakiś przyzwoity olej (a może już dostał) i zmień go po kilku tysiącach km.
Jeśli hydropopychacze klepią dość mocno to może pomyśl o ich wymianie, ale wpierw zmierz ciśnienie oleju na ciepłym.

Re: 100 C3 1.8 - Wymiana gaźnika na monowtrysk

: 09 maja 2023, 21:05
autor: maciek889
Jak klepią po odpaleniu to jeszcze nie ma tragedii. Szczególnie że teraz wymiana wszystkich ośmiu to pewnie koszt ponad dwóch stówek. Miałem silnik w któryś ze dwa klepały cały czas i samochód jeździł OK. Ale też ale brał i zanim wyklepało wałek rozrządu to poszedł do huty bo też olej brał i jeszcze poszła uszczelka pod głowicą.