Strona 1 z 1

[B4 2.0 ABT + LPG] Drugi zapłon

: 24 gru 2007, 14:12
autor: Bull
Witam,
Mam dziwny problem. Kiedy odpalam auto, nawet na mrozie zapala praktycznie "od kopa". Jednak kiedy je zgaszę i spróbuje odpalić jeszcze raz jest problem - muszę "pokręcić" zanim zaskoczy. Dodam, że na ciepłym silniku nie ma problemu.
Ktoś ma pojęcie co sie dzieje?

: 24 gru 2007, 14:37
autor: Kokolino
Witam.
Sądze że nie ma się czym przejmować. U mnie jest taki sam objaw i myślę że jest to spowodowane tym iż na zimnym silniku mieszanka nie jest odpowiednio odparowywana i może występować efekt chwilowego przylewania bądź nieotrzymywania przez cylindry mieszanki. Zauważyłem że objaw ten występuje dość częśto we wszystkich markach samochodów nawet w fabrycznie nowych. Dlatego ja się tym nie przejmuje i poprostu zimnego auta nie gaszę od razu. Pozdrawiam.

: 24 gru 2007, 15:04
autor: wilu8
Potwierdzam tą przypadłosc choc u mnie wystepuje bardzo żadko, zimny silnik musi pochodzic z 2-3 minuty zeby go zgasić , dobrze jest odczekac chwile przed ponownym rozruchem , przy przełonczeniu odrazu na gaz i zgaszeniu również kłopot z uruchomieniem może wystepować na zimnym silniku lech chwila odczekania eliminuje ten problem , jak wiemy zimny silnik dostaje sporo paliwa wiec jest napewno tym spowodowane ;-) :-/

: 24 gru 2007, 19:11
autor: krychu
Jezeli gasisz na lpg i kiedy chcesz odpalic nastepnie na benzynie musisz nim dlugo krecic. To przyczyna moze tkwic w puszczajacym elektrozaworze przy parowniku, co powoduje zalanie kolektora ssacego gazem i w chwili odpalania silnik sie zalewa i trzeba nim pozniej krecic.

: 26 gru 2007, 21:50
autor: madazaw
witam, aaa...to ciekawe z tym parownikiem, mam taki problem u siebie łapie sie każdej możliwości i wszystko jest niby ok, od VAGa po świece. Może faktycznie to wina tego parownika. A gdyby tak zrobić trick i na noc odpiąć przewód z zasilaniem gazowym ...może być taka metoda do sprawdzenia, albo zakręcić butlę z gazem i wypalić cały wodór aż zgaśnie, zostawić na noc i rano trach na benzynce..może akurat

: 26 gru 2007, 22:28
autor: krisiun1
madazaw Przełącz na gaz i na pracującym silniku zdejmij jeden z przewodów na elektrozaworze jeśli masz przed parownikiem to najlepiej ten to spowoduje spalenie całego gazu w układzie i w rezultacie silnik zgaśnie.Potem wyłącz instalkę i możesz próbować na PB do woli.Nie musisz zakręcać butli.Przy okazji sprawdzisz czy elektrozawór zamyka się czy przepuszcza.

pozdrawiam

: 26 gru 2007, 22:33
autor: madazaw
ok, dziękować