Audi 80 B4 2.0E ABK 95r.
: 07 gru 2023, 16:23
Hej, mam problem z moim Audi 80 2.0 ABK (z gazem- akurat nie ma tutaj wpływu)
Auto jest po remoncie bo uszczelka pod głowicą poszła się .....
Poza rozbieraniem i szlifowaniem głowicy wszystko robiłem sam i tak jestem laikiem.
Silnik nawet odpala o dziwo jednak sytuacja jest nieciekawa:
Napiszę najpierw co mamy nowe - 1 przewód do chłodnicy oraz przewody do świec, świecę i palec oraz kabel od zapłonu (ten środkowy od kopułki), rozrząd (wiadomo), pompa wody - cała, różnego rodzaju śrubki, szpilki do głowicy, uszczelki do głowicy oraz klawiatury, uszczelka do kolektora wydechowego oraz ssącego (to chyba wszystko oraz płyny których nie będę wypisywał)
Co się dzieje z autem: Auto ładnie odpala, nie przerzuca na gaz, gaśnie po kilku minutach (tutaj gaśnięcie wygląda tak że silnikowi spadają obroty i próbuje sobie dodać sam obrotów jednak czasami nie zgaśnie i podskoczą obroty a czasami zgaśnie - z reguły gaśnie, tak jakby paliwa nie dostawał czy podobny objaw - jednak jak trzymamy wyższe obroty silnik nie gaśnie wcale), dosyć wysokie obroty na biegu jałowym 1400-1600 na zimnym a jak się zagrzeje (jakieś 20 min pracy) to z 1200-1300, gaz wolno reaguje, silnik jest głośny, nie telepie silnikiem, chodzi w miarę równo jednak głośno (i tutaj jest ciekawostka - przestawiłem rozrząd o ząbek do tyłu i cichutko chodził silnik - tak wiem źle założyłem rozrząd - następnego dnia odpalam i hałasuje tak samo jak przed przestawieniem rozrządu dlaczego ? nie wiem... i sie zastanawiam czy to wina rozrządu czy czegoś innego)
Moja teoria: do ustawienia zapłon auta (nie bardzo jest gdzie znaleźć mechanika który potrafi na lampe to ustawić w Radomiu - kilku przedzwoniłem i każdy już lampy nie ma), dodatkowo po ustawieniu zapłonu sprawdzić po raz kolejny rozrząd - niby teraz wszystkie znaki są tak jak powinny jednak nie jestem przekonany przez głośną pracę silnika - chociaż może to być wina zapłonu. Jeszcze jeśli to nie pomoże mam zamiar sprawdzić czujnik lambda, zamówiłem już kable do obd1 i znajomy mi komputer w sobote podłączy zobaczymy czy coś pokaże.
Na ten moment to wszystko, jeśli macie inne pomysły lub podejrzenia chętnie wysłucham.
Za błędy lub nieścisłości przepraszam tak jak już napisałem jestem laikiem i na samochodach nie znam się za bardzo, mam umiejętności mechaniczne jakieś jednak nie umywam się do kogoś kto się tym zajmuje.
Auto jest po remoncie bo uszczelka pod głowicą poszła się .....
Poza rozbieraniem i szlifowaniem głowicy wszystko robiłem sam i tak jestem laikiem.
Silnik nawet odpala o dziwo jednak sytuacja jest nieciekawa:
Napiszę najpierw co mamy nowe - 1 przewód do chłodnicy oraz przewody do świec, świecę i palec oraz kabel od zapłonu (ten środkowy od kopułki), rozrząd (wiadomo), pompa wody - cała, różnego rodzaju śrubki, szpilki do głowicy, uszczelki do głowicy oraz klawiatury, uszczelka do kolektora wydechowego oraz ssącego (to chyba wszystko oraz płyny których nie będę wypisywał)
Co się dzieje z autem: Auto ładnie odpala, nie przerzuca na gaz, gaśnie po kilku minutach (tutaj gaśnięcie wygląda tak że silnikowi spadają obroty i próbuje sobie dodać sam obrotów jednak czasami nie zgaśnie i podskoczą obroty a czasami zgaśnie - z reguły gaśnie, tak jakby paliwa nie dostawał czy podobny objaw - jednak jak trzymamy wyższe obroty silnik nie gaśnie wcale), dosyć wysokie obroty na biegu jałowym 1400-1600 na zimnym a jak się zagrzeje (jakieś 20 min pracy) to z 1200-1300, gaz wolno reaguje, silnik jest głośny, nie telepie silnikiem, chodzi w miarę równo jednak głośno (i tutaj jest ciekawostka - przestawiłem rozrząd o ząbek do tyłu i cichutko chodził silnik - tak wiem źle założyłem rozrząd - następnego dnia odpalam i hałasuje tak samo jak przed przestawieniem rozrządu dlaczego ? nie wiem... i sie zastanawiam czy to wina rozrządu czy czegoś innego)
Moja teoria: do ustawienia zapłon auta (nie bardzo jest gdzie znaleźć mechanika który potrafi na lampe to ustawić w Radomiu - kilku przedzwoniłem i każdy już lampy nie ma), dodatkowo po ustawieniu zapłonu sprawdzić po raz kolejny rozrząd - niby teraz wszystkie znaki są tak jak powinny jednak nie jestem przekonany przez głośną pracę silnika - chociaż może to być wina zapłonu. Jeszcze jeśli to nie pomoże mam zamiar sprawdzić czujnik lambda, zamówiłem już kable do obd1 i znajomy mi komputer w sobote podłączy zobaczymy czy coś pokaże.
Na ten moment to wszystko, jeśli macie inne pomysły lub podejrzenia chętnie wysłucham.
Za błędy lub nieścisłości przepraszam tak jak już napisałem jestem laikiem i na samochodach nie znam się za bardzo, mam umiejętności mechaniczne jakieś jednak nie umywam się do kogoś kto się tym zajmuje.