Strona 1 z 1

[ JN ] Nie trzyma obrotów

: 09 maja 2024, 09:26
autor: Arcziquattro
Witam. Mam audi 80 b3 1.8 JN, chodzi tylko na Pb. Problem jest w tym że nie trzyma obrotów. Po odpaleniu zimnego silnika przez chwilkę trzyma 900, później spada na sam dół, kilka razy podniosą się same i spadną, wtedy obroty są minimalne, trzęsie autem, gdy wcisnę pedał do końca zapłon odcina przy około 5000 obr. Gdy się nagrzeje trzyma w okolicach 800 obr. Podczas jazdy ją coś "trzyma", nie zbiera się do końca jakby za mało paliwa dostawała. Proszę o podpowiedzi co może być przyczyną. Pozdrawiam.

Re: Nie trzyma obrotów

: 09 maja 2024, 12:59
autor: Leo
jn jest na mechanicznym ?

Re: Nie trzyma obrotów

: 09 maja 2024, 14:56
autor: Arcziquattro
Tak, mechaniczny wtrysk.

Re: [ JN ] Nie trzyma obrotów

: 10 maja 2024, 09:09
autor: Leo
to zainwestuj w elektroniczny wtrysk, bo do ładu nie dojdziesz. To, co wydasz na mechaników i ustawianie wtrysku, to wydasz na elektroniczny wtrysk i będzie OK.

Re: [ JN ] Nie trzyma obrotów

: 11 maja 2024, 10:36
autor: Arcziquattro
Ten silnik chodził bardzo dobrze w aucie przywiezionym z Niemiec, po przełożeniu nie trzyma obrotów prawidłowo. Z nim nie było problemu. Ktoś ma inne rozwiązania niż wtrysk elektroniczny?

Re: [ JN ] Nie trzyma obrotów

: 11 maja 2024, 14:08
autor: Pieterb
Szczelność układu dolotu to podstawa ale równie dobrze pompa paliwa może nie daj ile trzeba. Dużo sprawdzania na piechotę bo tam nie da się inaczej.
Jestem tak jeszcze taki zawór dodatkowego powietrza do sprawdzenia też.
Pozostaje poszukać Sam naprawiam i tam wsio o jn jest

Re: [ JN ] Nie trzyma obrotów

: 11 maja 2024, 15:54
autor: maciek889
Arcziquattro pisze:
11 maja 2024, 10:36
Ten silnik chodził bardzo dobrze w aucie przywiezionym z Niemiec, po przełożeniu nie trzyma obrotów prawidłowo. Z nim nie było problemu. Ktoś ma inne rozwiązania niż wtrysk elektroniczny?
A silnik był przełożony też razem z wtryskiem? Jak da się odpalić w wyjętym rozebranym filtrem powietrza aby dało się popchnąć przepływomierz możesz zobaczyć czy jak wymusisz w ten sposób wzbogacenie mieszanki to czy praca silnika się poprawi.
Ale dobrze by było też sprawdzić ciśnienie paliwa i ustawienie zapłonu jeśli ruszany był aparat zapłonowy albo zmieniany pasek rozrządu.
Ciśnienie paliwa bez manometru można pobieżnie sprawdzić przez sprawdzenie czy z regulatora ciśnienia wraca paliwo co mniej więcej opisywałem w tym wątku: silniki-czterocylindrowe/gasnie-nie-rea ... 11195.html

W tym temacie: silniki-pieciocylindrowe/regulacja-co-t97541.html chyba opisywałem w przypadku gdy masz sprawną sondę lambda jak wyregulować mieszankę.