Strona 1 z 1

ABT + LPG problem z układem chłodzenia

: 29 maja 2024, 00:14
autor: reditodie
Prośba o poradę
Audi się gotuje, wywala płyn przez korek, najbardziej gwałtownie po zgaszeniu silnika.
Robiłem test UPG od zimnego silnika, przez pierwsze kilka minut tester nie zmienił koloru, zrobił się zielony dopiero gdy płyn zaczął parować co dzieje się bardzo szybko, lecz obecnie w układzie jest sporo demineralizowanej wody - wcześniej zawsze był płyn chłodniczy, po prostu nie chcę zalewać płynem dopóki nie znajdę usterki.
Chłodnica się nagrzewa, węże dolny i górny są gorące ale nie puchną.
Wentylator odpala dopiero gdy na zegarze pokazuje 100 stopni.
Próbowałem odpowietrzyć układ przez odpowietrznik przy nagrzewnicy, szybko znowu się zapowietrza.

Jak sprawdzić pompę wody ?
Ogrzewanie działa słabo, czy to możliwe że takie rzeczy dzieją się przez przytkaną nagrzewnicę ?

Co i w jakiej kolejności sprawdzać zanim zrzucę głowicę ?

Re: ABT + LPG problem z układem chłodzenia

: 29 maja 2024, 11:40
autor: maciek889
Jak test na UPG daje wynik pozytywny to chyba nie ma co szukać gdzieś indziej. Jakby się gotował przez zatkany układ chłodzenia albo niesprawną pompę wody to raczej test na UPG by nic nie wykazał bo one działają na zasadzie wykrywania węglowodorów (niespalone paliwo) albo CO2 (wynik spalania paliwa) a bez walniętego UPG tych gazów nie będzie w układzie.

Re: ABT + LPG problem z układem chłodzenia

: 29 maja 2024, 13:46
autor: Leo
w tych autach to już może być wszystko, ale ja już bym zaczynał robić głowicę na takie objawy.

Re: ABT + LPG problem z układem chłodzenia

: 29 maja 2024, 13:51
autor: reditodie
Macie rację, nie ma chyba sensu się łudzić, chociaż ten test wyszedł taki niejednoznaczny, ale skoro olej jest w porządku to pewnie jest tylko jakiś niewielki przedmuch i dlatego barwi na zielono a nie żółto.

Re: ABT + LPG problem z układem chłodzenia

: 30 maja 2024, 20:43
autor: h/k
Jeśli faktycznie masz przedmuch, to zapewne kanał wodny do cylindra.
W poprzedniku Golfie i obecnej Audi miałem takie objawy, charakterystyczne było na ciepłym bąbelkowanie na przelewie zbiornika, drugi przypadek prawdopodobnie jezdził z przedmuchem trochę czasu.
To wymieszanie chłodziwa z olejem nie zawsze musi występować, a i to nie zawsze wskazuje na uszczelkę glowicy - może też być uszkodzona chłodnica oleju, a w młodszych autach EGR czy jakiekolwiek inne dyrdymały na skrzyżowaniach olej-płyn.