Strona 1 z 2

[B3 6a/ACE digi 1 G60] Faluje, wypada zapłon, dymi

: 01 lut 2025, 23:25
autor: Risen1543
Witam, audi 80 2.0 16v 6a/ace digi 1 z g60. Auto dziwnie się zachowuje, mierzyłem ciśnienie paliwa, regulator 4barowy, auto trzyma 3.5 bara około a na obrotach ciśnienie spada delikatnie a powinno raczej wzrastać ? (,jak miałem założony 3 barowy regulator to ciśnienie było 2.5bara i po dodaniu gazu spadało na 2 bary) , po zdjeciu podciśnienia z regulatora trzyma cały czas 4 bary na sztywno, jak chwilowo szczypcami zaciskam powrót to ciśnienie rośnie jak na filmiku. Tak powinno być, czy jednak pompa nie daje rady? Listwa 1.8t ,a wtryski szare 037 906 031 F, wtryski sam czyściłem, nowe oringi, kapturki i filterki
https://youtube.com/shorts/bgxYUE7C-NQ? ... pFF_EZvrMz
Czy podciśnienie w kolektorze jest prawidłowe? Nigdzie nie znalazłem informacji na ten temat ile powinno być w g60 na jałowym podciśnienia w kolektorze. Map sensor mam 2 bary, nie ori, przelutowany i wyprowadzony na zewnatrz ERA 551495A, wąż do niego ma 97 cm dlugosci i 3 mm średnicy, to muszę poprawić. Podpialem go do króćca przy 3 wtryskiwaczu licząc od rozrządu, w kolektorze.
Ogólnie auto raz chodzi ok, a raz nie do końca, potrafi wypaść zapłon czasami, faluje sobie, przy zmianie biegów szarpnąć, dymi na szaro, pali jakoś sporo mam wrażenie bo wskazówka spada w oczach.
Do tej pory wymieniłem całą wiązkę od ecu do silnika na nową, nowa sonda ntk z grzaniem, cewka, hall, przewody, kopułka nowe, świece miałem 3 komplety na kazdych to samo, ale wymienię na nowe bo te 3 komplety to nie nowe, stukowy 1 sztuka jest podlaczona do ecu i wkrecilem go na 4 cyl, czyli ten od grodzi, a chyba powinien być na 2? Niebieski czujnik ma okolice 200 ohm na rozgrzanym, copot ustawilem 1-3pin na 420 ohm, było nim kręcone i na 500, 300,700 i 100 innych wartości i to niewiele wnosi. Zaplon 6 stopni na lampę i znacznik na kole w okienku, zgodnie z procedurą, przepustnica wyczyszczona, szukałem nieszczelności w dolocie ale niby wszystko ok, auto startem psikalem, dymem szukałem, zaslepialem i nic sie nie zmienia rozrząd sprawdziłem, łącznie z łańcuchem i jest ok, łańcuch jest nowy.
Spędziłem przy tym bolidzie sporo czasu i wydałem trochę na to wszystko już, a dalej nie jest tak jak powinno być. Tu wstawiam 2 filmiki ze wskazaniami z sondy na multimetrze, auto w obu przypadkach rozgrzane, a odstęp czasowy miedzy nagrywaniem to pare minut dosłownie. Wszystkie filmiki nagrywane były z odpietym od ecu regulatorem wolnych obrotów bo kupiłem go urzywanego od abk i coś z nim nie tak bo obroty na nim skaczą jak chcą, czasem jest ok, a czasem trzyma 2krpm, i na nim wolno schodzi z obrotów od 2k. Swoją drogą czy regulator wolnych obrotów 037906457C i 037906457D będą działać z tym digim, bo ten c można w rozsadnych pieniądzach kupić na allegro a ten d to z dalekiego wschodu tylko.
https://youtube.com/shorts/6F2k5SterEo? ... kBPNKd-3Ff
I
https://youtube.com/shorts/XdxX29qWZlo? ... 2TMF44HZis
Ja podejrzewam coś z tym paliwem, podcisnienie w kolektorze i jak to nic z tych rzeczy to zostaje ecu, no chyba że ktoś z Was ma jakiś inny pomysł na co zwrócić uwagę.

Re: [B3 6a/ACE digi 1 G60] Faluje, wypada zapłon, dymi

: 02 lut 2025, 20:11
autor: maciek889
Risen1543 pisze:
01 lut 2025, 23:25
auto trzyma 3.5 bara około a na obrotach ciśnienie spada delikatnie a powinno raczej wzrastać ?
Na biegu jałowym jak podnosisz obroty bez obciążenia to będzie zawsze spadać ciśnienie paliwa bo pociśnie większe w kolektorze. Chyba że podczas jazdy jak dasz gaz w podłogę to spada. Nie masz w pobliżu kogoś z szerokopasmowa sondą w aby zbadać AFR przy gazie w podłodze.

Chyba że na wąskopasmowe podczas przyspieszania masz cały czas poniżej 0,5V to jest źle.

Re: [B3 6a/ACE digi 1 G60] Faluje, wypada zapłon, dymi

: 02 lut 2025, 21:22
autor: Risen1543
Dzięki za odzew, niestety nie mam nikogo kto ma takie sprzęty 😕 jutro podłącze zegary tak żebym widział je podczas jazdy, zamienię ten regulator ciśnienia paliwa na 3 barowy, podłącze multimetr do sondy żeby mieć go w kabinie i pośmigam trochę autkiem, napiszę jutro co pokazuje podczas jazdy.

Re: [B3 6a/ACE digi 1 G60] Faluje, wypada zapłon, dymi

: 02 lut 2025, 23:17
autor: maciek889
Ten dobór wtrysków, map sensora i ciśnienia paliwa to sprawdzony przez kogoś czy tak to wszystko wsadziłeś na chybił trafił w nadziei że zadziała?

Re: [B3 6a/ACE digi 1 G60] Faluje, wypada zapłon, dymi

: 03 lut 2025, 03:27
autor: Risen1543
Wtryskiwacze to oryginał z kompletu ze sterownikiem, takie informacje znalazłem (https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=81658).Ja całej przekładki nie robiłem, parę lat temu kupiłem auto i już tam digi zamiast mechanicznego siedział, powoli staram się doprowadzić auto do ładu, bo tak sobie postanowiłem, chociaż wiem że finansowo ta decyzja jest bez sensu, ale liczyłem się z tym i zdecydowałem że postaram się robić co tylko będę w stanie sam, ucząc się przy tym, o tym co robię. Co do ecu to jest to digi 1 o numerach 037 906 022 cn. Map sensor doboerałem sam, ale przelutował mi go gość który zajmuje się elektroniką, pytałem go czy ten map sensor bedzie ok to strwierdził, że niby tak. Dobrałem go po informacjach o charakterystyce pracy jakie znalazłem w internecie, zamieszcze zdjęcia czym się sugerowałem. Ciśnienie paliwa dla digiego w g60 powinno być oryginalnie na poziomie 3bar, z tego co szukałem informacji jeżeli ktoś montuje digi do 16v to piszą że powinno się najlepiej zostać przy oryginalnych wtryskiwaczach z g60, które były razem ze sterownikiem fabrycznie, zazwyczaj mowa jest o zielonych wtryskach 037 906 031 D o wydajnosci około 250 przy 3 barach i regulatorze 3.5 bara, że niby taki zestaw najlepiej się spisuje, moje wtryski są wydajniejsze bo mają 308 wydajności i myślę że regulator 3 barowy powinien tu zostać i praktycznie powinno być podobnie, choć to tylko moje 'zdaje mi się' więc możliwe, że się mylę.

Re: [B3 6a/ACE digi 1 G60] Faluje, wypada zapłon, dymi

: 03 lut 2025, 08:15
autor: maciek889
około 250 przy 3 barach i regulatorze 3.5 bara, że niby taki zestaw najlepiej się spisuje, moje wtryski są wydajniejsze bo mają 308 wydajności i myślę że regulator 3 barowy powinien tu zostać i praktycznie powinno być podobnie, choć to tylko moje 'zdaje mi się' więc możliwe, że się mylę.
Wg. kalkulatora 250 po podniesieniu ciśnienia o pół bara daje 270. Niby 12% ale zwykle sterownik ma korekty z sondy na poziomie +/- 20%. Tylko ciekawe czy używa tych korekt dla gazu w podłodze gdzie aktywna korekta z sondy wąskopasmowej (jak jak przy tym silniku) się wyłącza.

Re: [B3 6a/ACE digi 1 G60] Faluje, wypada zapłon, dymi

: 03 lut 2025, 15:21
autor: Risen1543
Zrobiłem pomiary podczas jazdy, ogólnie poszedłem do auta i pierwsze co zrobiłem to zamieniłem regulator na ten 3 barowy i wymieniłem wężyk pod maską od stalowego przewodu do listwy wtryskowej (zasilenie) z 6mm średnicy wewnetrznej na 8mm. Resztę widać na filmiku, myślałem że ciśnienie spada bo gdzieś paliwo wycieka na łączeniu, ale wszystko suche.

Zamieniłem regulator na 4 bary i tak to wyglądało

Ciśnienie już tak nie spada do 0,może to była kwestia powietrza w wężu i listwie, auto gaśnie bo regulator powietrza jest odłączony. Telefon mi padł więc podjechałem po ładowarkę i dalszą jazdę już widać

Podczas jazdy lambda pracowała bez problemów, wykonałem 2 pomiary lambdy od 1500 do 6200 czyli odcinki
https://youtube.com/shorts/TN0K4bRrU58? ... wzpBjqwGtr

https://youtube.com/shorts/r8Wb0bnmwGg? ... YqwPti-0IW

Podczas jazdy od około 5800rpm czuć że auto już tak nie ciągnie, do tej odcinki, ciśnienie paliwa podczas jazdy nie wzrastało ani razu do 4bar, a po odłączeniu podciśnienia momentalnie pokazuje 4 i tak się trzyma. Po zgaszeniu auta, ciśnienie stało na 3.2 bara, nic nie ruszałem przez 30 minut i po tym czasie manometr pokazywał 3 bary. Nie mam pojęcia o co tu chodzi. Wieczorem przejdę się i na zimnym włącze zapłon i zobaczę ile napompuje i czy tak będzie to spadało jak na filmikach, zamienię na ten 3 barowy regulator i też sprawdzę czy jest inaczej niż na filmie.

Re: [B3 6a/ACE digi 1 G60] Faluje, wypada zapłon, dymi

: 03 lut 2025, 15:53
autor: Leo
przestań szukać problemu w paliwie. Kompresję zmierz.

Re: [B3 6a/ACE digi 1 G60] Faluje, wypada zapłon, dymi

: 03 lut 2025, 16:15
autor: Risen1543
Kompresję mierzyłem, auto rozgrzane, hall odłączony, przepustnica otwarta
1cyl 11 z kawalkiem bar
2cyl 11 bar
3cyl 11,5bar
4cyl 11 bar
Jest w miarę równo.

Re: [B3 6a/ACE digi 1 G60] Faluje, wypada zapłon, dymi

: 03 lut 2025, 20:35
autor: Leo
chujowo ale stabilnie, fakt.

Re: [B3 6a/ACE digi 1 G60] Faluje, wypada zapłon, dymi

: 03 lut 2025, 20:59
autor: Risen1543
Właśnie byłem w garażu i udało mi się mam nadzieję pokazać o co tak w sumie chodzi 😕 podczas wczesniejszej jazdy tego nie było. Wiem że 11 bar kompresji to szał nie jest i brakuje mu trochę do 14,ale tu nie o to chodzi, problem leży w elektryce, lub ewentualnie w zasilaniu paliwem. Na tych nagraniach wszystko widać.
https://youtube.com/shorts/EmgS2Rk87Dg? ... AuhYXAocqQ

Na tym filmiku auto odpaliłem i sobie chodziło cały czas a lambda stała poniżej 0.1v, po wciśnięciu gazu lambda zaczyna oscylować i na wolnych znowu wraca do 0.1



Tu widać problem, auto pracuje i podczas jazdy czy manewrowania po wciśnięciu sprzęgła auto spada z obrotów i gaśnie a czasami jest ok.
Na gazie z odłączonym krokowcem tego problemu nie ma, gaz to stag 2 w na blosie, nie jest wyregulowany bo parownik jest do wymiany albo regeneracji, przed testami odłączałem klemy aku żeby zresetować ecu i dzisiaj dopiero po nagrywaniu wieczorem przełączyłem na gaz. Jak podłączyłem krokowy to na benzynie auto czasami wolno spada z obrotów od 2k, trzyma zależy jak mu się spodoba czasem 1k czasem 1.2k rpm, i niemilosiernie dymi, czuć benzynę w spalinach, po odłączeniu krokowca auto tak nie faluje i dymi zdecydowanie mniej, na gazie trzyma około 2krpm z podłączonym krokowcem, z odłączonym trzyma ciutkę więcej niż na benzynie ale i tak poniżej 1k pomimo że lambda chodzi cały czas na bogato wtedy. Co myślicie na ten temat? Ja myślę że problemem jest w układzie paliwowym, czyli po tych pomiarach raczej wtryskiwacze, lub faktycznie ten ecu ma jakieś zimne luty czy coś, bo niemozliwe jest że raz chodzi i wszystko jest jak trzeba a czasami sobie gaśnie i sonda stoi. Jak sonda stoi na 0.1 ecu to widzi i powinien podlać paliwa żeby lambda skoczyła na bogato i wskazała koło 0.9v, a tak nie jest, jeżeli sonda była by uwalona to po dodaniu gazu też by niewiele się działo, no i ta sytuacja jest losowa.

Re: [B3 6a/ACE digi 1 G60] Faluje, wypada zapłon, dymi

: 04 lut 2025, 09:53
autor: maciek889
Co do obrotów to może zmierz co pokazuje czujnik TPS (kąta otwarcia przepustnicy). Bo może masz podkręconą przepustnicę na zderzaku i albo źle ustawiony TPS nie widzi że ma przejść w tryb stabilizacji wolnych obrotów.

Re: [B3 6a/ACE digi 1 G60] Faluje, wypada zapłon, dymi

: 04 lut 2025, 10:05
autor: Risen1543
Tps jest podłączony i działa, odpięcie go powoduje wzrost obrotów. On działa 0-1 bo to tylko 2 styczniki, zamknięta przepustnica naciska na przełącznik i łączy obwód, i wtedy ecu widzi że przepustnica jest zamknięta i steruje wolne obroty,a drugi stycznik jest po przeciwnej stronie przepustnicy aby dolać paliwa kiedy przepustnica jest otwarta w dużym stopniu, sprawdzałem oba styczniki na ciągłość obwodu i jest tak jak powinno być.

Re: [B3 6a/ACE digi 1 G60] Faluje, wypada zapłon, dymi

: 05 lut 2025, 09:09
autor: maciek889
Risen1543 pisze:
03 lut 2025, 20:59
Jak podłączyłem krokowy to na benzynie auto czasami wolno spada z obrotów od 2k, trzyma zależy jak mu się spodoba czasem 1k czasem 1.2k rpm, i niemilosiernie dymi, czuć benzynę w spalinach, po odłączeniu krokowca auto tak nie faluje i dymi zdecydowanie mniej, na gazie trzyma około 2krpm z podłączonym krokowcem, z odłączonym trzyma ciutkę więcej niż na benzynie ale i tak poniżej 1k pomimo że lambda chodzi cały czas na bogato wtedy. Co myślicie na ten temat?
Dziwne że przy takich obrotach i zamkniętej przepustnicy nie wpada w cut-off (załącza się odcinanie paliwa dla hamowania silnikiem, gdy obroty są wysokie i przepustnica jest zamknięta). Zwykle tak zachowują się inne silniki, gdy silnik dostaje za dużo powietrza przez zacięty "krokowiec". Wtedy obroty sobie skaczą 1000-1500 obrotów raz-dwa raz na sekundę.

A gdzie masz wpięty MAP sensora jak dawka się zmienia przy odłączaniu,podłączaniu "krokowca"?

Re: [B3 6a/ACE digi 1 G60] Faluje, wypada zapłon, dymi

: 05 lut 2025, 12:35
autor: Risen1543
Krokowiec kupiłem ostatnio używany, na tłoczku jest brudny, muszę go poczyścić, po kupnie zamontowałem i chwilę było ok, ale nie trwało to długo, zaczął wariować na obrotach, ale jak się uspokoił to trzymał te 800 rpm około, poczyściłem trochę go z grubsza i po podłączeniu też dziwnie się zachowywał i wolno spadał z obrotów, ale jak się ustatkował to trzymał właśnie zawsze powyżej 1krpm, co do dawki to właśnie tu jest taka sprawa że sonda zachowuje się tak samo jak i bez niego, wczoraj podmieniłem wtryskiwacze na 0280155825, 176 wydajności przy 3 barach, 12 ohm niestety, takie akurat miałem, mam jeszcze od adr a, ale nie wsadzałem ich jeszcze, po wymianie wtryskiwaczy faktycznie na razie nie gaśnie losowo, polatam na nich jeszcze i zobaczę co będzie się działo dalej. Jutro postaram się zrestartować ecu i popatrze co pokazuje lambda podczas jazdy na nich, na razie patrzyłem tylko na postoju, po dodaniu gazu zachowuje się jak na tamtych wtryskach co miałem. Zobaczę od razu jak zachowuje się lambda po podpięciu krokowca. Na razie założyłem śrubę od gazu zamiast krokowca żeby go poczyścić i żeby na zimnym nie gasł. Dziwne jest to że jak założyłem tą śrubę auto rozgrzane odpaliłem, pochodziło i jak zakręciłem całkiem śrubę, a przepustnica była zamknięta to auto chodziło dalej i nie zgasło a chyba powinno zgasnąć. Jutro zobaczę po zakręceniu śruby ile obrotów spadło i co z lambdą się stanie. Zamówiłem już uszczelkę kolektora ssącego i też ją wymienie na dniach, bo to jest niemożliwe żeby tak się działo bez przyczyny.


@ map sensor jest wpięty wężem 3mm w wyjście z kolektora pod 3 wtryskiwaczem