Re: ustawienie zapłonu 1.8s audi 80b3
: 22 lip 2025, 08:28
Witam serdecznie mam pytanko co prawda kwestia ta już niejednokrotnie była poruszana, aczkolwiek wolą uściślenia pozwoliłem sobie założyć nowy temat. Mianowicie najprawdopodobniej mam przestawiony zapłon w audi 1.8s z 89 rocznika na gaźniku gdyż powyżej 3 tysięcy obrotów mozolniej się wkręca na obroty, aczkolwiek poza tym nie widzę żadnych nieprawidłowości chodzi płynnie choć wydaje mnie się, iż czasami ma za niskie obroty jednakże silnik chodzi pięknie wręcz go nie słychać.
Podejrzewam, że poprzedni właściciel nie zwrócił uwagi na pasek pośredni gdy zmieniał pasek rozrządu i mógł się nieco rozjechać, a co za powyższym rodzi się pytanie czy mogę to skorygować lampą ustawiając zapłon na 6 stopni czy zwalić pasek rozrządu i ustawić wg. znaków.
p.s. koło pośrednie w punkcie GPM jak zdejmę kopułkę to palec ma być skierowany na wycięcie w aparacie zapłonowym tj. na cylinder nr 1 ?
ponadto jak to wygląda z podciśnieniem odpiąć czy nie ponieważ na forum jest informacja, że nie ma takiej potrzeby natomiast w książce ewidentnie są wskazania aby był odłączony ( jeżeli tak to czy go zaślepić i gdzie w takim razie ) poniżej link do zdjęcia z książki:
https://zapodaj.net/plik-hKEnFWey2o
Podejrzewam, że poprzedni właściciel nie zwrócił uwagi na pasek pośredni gdy zmieniał pasek rozrządu i mógł się nieco rozjechać, a co za powyższym rodzi się pytanie czy mogę to skorygować lampą ustawiając zapłon na 6 stopni czy zwalić pasek rozrządu i ustawić wg. znaków.
p.s. koło pośrednie w punkcie GPM jak zdejmę kopułkę to palec ma być skierowany na wycięcie w aparacie zapłonowym tj. na cylinder nr 1 ?
ponadto jak to wygląda z podciśnieniem odpiąć czy nie ponieważ na forum jest informacja, że nie ma takiej potrzeby natomiast w książce ewidentnie są wskazania aby był odłączony ( jeżeli tak to czy go zaślepić i gdzie w takim razie ) poniżej link do zdjęcia z książki:
https://zapodaj.net/plik-hKEnFWey2o