[80 B3 1.8 E LPG] wyciek płynu chłodzacego z pompy wodnej??!
: 29 gru 2007, 16:01
autor: fabio86
Panowie!!!
Dziś zauważyłem wyciek pod autem:/... otworzyłem maskę i zlokalizowałem... wyciek z pompy wodnej jeśli dobrze nazywam tą część ...( wybaczcie ale totalnym laikiem jestem w tych sprawach). Rano przed wyjazdem z domu... zauważyłem ze jest troszkę za mało płynu w zbiorniczku wyrównawczym więc dolałem. Ten wyciek jest trochę dziwny bo wybiło to co dolałem, wyciek chyba ustał bo ze zbiorniczka już nie ubywa.
Dodam ze temperatura jest odpowiednia 90 stopni, nie ma żadnych innych "dolegliwości"
powiedzcie co trzeba naprawić, czy tez wymienić... czy zrobię to sam?? <mikolaj>
załączam fotostory!!
: 29 gru 2007, 16:34
autor: Solskier
Jeżeli cieknie napewno z pompy, a nie z któregoś weża, to pozostaje kupić nową pompe, koszt około 70zł wiec nie duży. Odrazu podopowiem Ci jakiej firmy wrazie czego, SKF albo Febiego Bilsteina, zresztą temat o pompie wody niedawno był na forum to mozesz poszukać sobie i poczytać. Wymiana jest prosta, jesli choć troche masz zwiazek z mechaniką i sam coś majsterkujesz to dasz rade. Jedyne co to odpowiedno naciągnąć pasek i odpowietrzyć ukłąd ot cała filozofia montarzu.
: 29 gru 2007, 16:48
autor: fabio86
NO niestety to na pewno pompa ..bo przeprowadziłem dokładne oględziny!!:/ myślę ze sobie poradzę z wymianą.... bo jest łatwe dojście....a co do odpowietrzania to też tego pełno na forum jest więc no problem:D
dzięki za informacje!!
a da sie jeździć z takim wyciekiem czy grozi to poważnymi konsekwencjami??:P
: 29 gru 2007, 16:50
autor: goldi j51
witaj da rade jeżdzić tylko czesto muśisz kontrolować stan płynu a wymiana to godzina roboty i spokój
: 29 gru 2007, 17:05
autor: fabio86
Świetnie...
mam tez problemy z ciepłym powietrzem z nagrzewnicy... gdy jeżdżę po mieście jest lekko ciepłe.. na trasie lodowate... czy to może mieć związek z pompą?? coś w stylu .. nie ma przepływu gorącego płynu??..... rury doprowadzające płyn do nagrzewnicy są gorące.ale miękkie... sory za off topic ...ale może to ma związek z pompą...
Prześledziłem wszystkie tematy mówiące o powyższym problemie z nagrzewnica:D
: 29 gru 2007, 17:26
autor: goldi j51
wymien tą pompe dobrze odpowietrz układ jest dużo na temat odpowietrzania na forum i wtedy zobaczysz czy bedzie jakaś poprawa ogrzewania piszesz żę temperature masz 90 stopni czyli termostat i czujnik temperatury masz dobry jeśli dalej ogrzewanie bedzie słabe no to zostaje ci nagrzewnica do wymiany
: 29 gru 2007, 18:36
autor: Brother_red
Będziesz wywałał pompę to zobacz sobie przy okazji termostat. Piszesz, że trzyma 90*C to faktycznie powinno być git.. ale zobacz ten termostat. Jak bedziesz to robił na chłodnym silniku to w momencie kiedy zdejmiesz wąż od termostatu to nie powinno nawet ciut lecieć znaczy, że jest zamknięty i dobrze trzyma. Może to nagrzewnica...zapchana, albo jeszcze numer z przełącznikiem ciepłe/zimne. Sprawdź czy klapka się całkowicie otwiera i zamyka w tunelu nawiemu.
: 30 gru 2007, 15:18
autor: fabio86
klapki sprawdzone... to pierwsze na co zwróciłem uwagę:D... zobaczę co sie będzie działo po wymianie pompy:D
i w zwiazku z tym mam pytanie:D. na obrazku poniżej ponumerowałem rury odchodzące od pompy.... czy kolejność ich odłączania jest obojętna??
ponumerowałem też śruby widoczne na fotce.... ale je to odkręcam jak leci:D chyba
: 30 gru 2007, 15:31
autor: Szymek Okrutnik
jeżeli chodzi o nagrzewnicę to stawiam ze jest ona zapchana syfem. ale łatwo jest ja odepchać jeżeli posiadasz kompresor. Wystarczy zdjać dwa węże (na prawo od aku na ścianie grodziowej) i odepchać ja spreżonym powietrzem. Efekt gwarantowany. Nie zapomnij po tej operacji nalać w układ świeżego płynu albo przynajmniej przefiltruj stary płyn. Przy wymianie pompy wodnej zalecam delikatne odkrecanie śrubek mocujących pompę do obudowy termostatu bo bardzo lubią sie ukręcać zwłaszcza jak nie były ruszane przez 15 lat :mrgreen: płyn spuszczaj na ciepłym silniku - wtedy termostat jest otwarty i spłynie wszystko. po załozeniu pompy i wyczyszczeniu nagrzewnicy zalecam przepłukanie układu ciepłą wodą. Miłej pracy.
: 30 gru 2007, 15:48
autor: fabio86
dzieki za rady...
mam jeszcze jedna kwestię: na intercars zauważyłem taką rzecz... jest pompa wody ( chyba z obudową) gdzie sa podłączenia dla tych rur... po prostu cała jak widac na fotkach przedstawionych wcześniej przeze mnie i jest (chyba bez obudowy) czyli bez podłączeć o połowę tańsza.... kupować ta bez obudowy prawda.??
a i do kolegi Solskiera pompy bildsteina i skf kosztują ( te bez obudowy) 120zl... za 70 dych w intercars dają 4max .... i chyba wybiorę ta własnie
aha... i jeszcze jedno .... to ja nie musze tych rur odczepiać..od pompy?? bo jak wymienię sam wkład to chyba nie bedzie potrzeby:D to takie moje spostrzeżenia z ogledzin
Sory za to ze tak męczę:D wasze zdrowie w sylwka wypije:D
: 30 gru 2007, 20:03
autor: Brother_red
fabio86 najlepiej zrobisz jak wejdziesz w dział download i pobierzesz książkę " Sam reguluję i naprawiam audi 80" Tam masz dobrze opisane jak wygląda wymiana pompy wody...są ilustracje.
: 31 gru 2007, 00:25
autor: fabio86
heheh dzięki.... mam od dłuższego czasu ta książkę w formie e- booka.... i zaglądałem tam..aczkolwiek moja wersja jest troche poprzestawiana:/ i w ogóle inna od tej zamieszczonej tu w downloadzie! ale ściągnąłem i jest super... wszystko opisane pięknie
jeszcze raz dzięki:D
pozdrawiam
[ Dodano: 2008-01-02, 00:42 ]
Koledzy może coś poradzicie??:D
żeby wymienić ta pompę muszę zdjąć osłony, górna ok 3 śrubki i moja... ale dolna kłopot. muszę wykręcić kolo pasowe... są te 4 śrubki... ale cholera koło się kreci a poza tym jest ciasne dojście... poradźcie jak wy to robiliście?? jakiegoś klucza używaliście do trzymania koła?? w którą stronę odkręcać??:D
: 11 lut 2012, 19:39
autor: danielfp
Witam. Czy moze ktos mi podpowiedziec od czego jest ten waz oznaczony numerem 1. U mnie jest on pusty w srodku niema tam plynu i zastanawiam sie co jest przyczyna