Strona 1 z 4
[80 B4 2.0 ABK] Wymiana przepływomierza
: 02 sty 2008, 20:00
autor: Krzysztof_Suliko [usunięt
Witam serdecznie.
Zamierzam wymienić przepływomierz powietrza w swojej niuni. Czy wystarczy go tylko przekręcić i podpiąc wtyczke, czy trzeba resetowac komputer i programowac go od nowa? Lub robić cos innego ?
Pozdrawiam
Krzysztof
: 02 sty 2008, 20:26
autor: Kokolino
Moim zdaniem to ędziesz musiał podjechać na VAG-a celem wykasowania usterki przepływomierza i ewentualnie sprawdzić czy prawidłowo pracuje. Niedawno była gdzieś bardzo burzliwa dyskusja na temat resetowania kompa. Napewno sprawdzenie na VAG-u nie zaszkodzi.
Jak znam życie to jak coś poknociłem to Czarek lub Danek mnie zaraz poprawią <ok>
: 02 sty 2008, 20:35
autor: Krzysztof_Suliko [usunięt
VAGa mam, wiec moge sam wykasować błędy, ale czy odpięcie klemy (-) na kilka minut nie wystarczy ??
: 02 sty 2008, 20:38
autor: czarekj
Zakładaj przepływomierz i po problemie. Kasować nic nie musisz, no chyba ze masz za dużo grosza w kieszeni i chcesz go wydać na mechanika, ale naprawdę nie ma potrzeby. Co najwyżej zostanie Ci "wpis" w pamięci, że taki bład był, ale to niczemu nie przeszkadza. Jeżeli przepływomierz będzie sprawny to autko będzie jeździło bez problemu.
Przed odpaleniem silnika przeczyść świece, bo po zbyt bogatej dawce są pełne nagaru a kilka wypadniętych z tego powodu zapłonów może znów spowodować wystrzał i awarię dolotu.
Jaki masz układ wtryskowy Digifant 1.6 czy 1.75?
: 02 sty 2008, 20:54
autor: Krzysztof_Suliko [usunięt
czarekj pisze:Jaki masz układ wtryskowy Digifant 1.6 czy 1.75?
037 906 022 EE DIGIFANT 1.6 1046PMC 11 <<<<---- to odczytał VAG
: 02 sty 2008, 21:20
autor: czarekj
ok
: 02 sty 2008, 21:21
autor: Krzysztof_Suliko [usunięt
Czarku, a mozesz napisać mi kawe na ławe jak to zrobić ? VAGiem umiem odczytać błedy i je skasować
: 02 sty 2008, 22:03
autor: czarekj
ok
: 03 sty 2008, 09:29
autor: Danek
Krzysztof_Suliko pisze:ale czy odpięcie klemy (-) na kilka minut nie wystarczy ??
Niestety nie w ABK
. W wielu innych silnikach ale nie w ABK.
: 03 sty 2008, 10:40
autor: audiktom
czarekj. ma rację błąd zostanie ale on w niczym nie zawadzi chyba że nie przeżyjesz z myślą o błędzie, ja miałem odpięty i nic się nie działo.
: 03 sty 2008, 12:39
autor: Krzysztof_Suliko [usunięt
Danek pisze:Krzysztof_Suliko pisze:ale czy odpięcie klemy (-) na kilka minut nie wystarczy ??
Niestety nie w ABK
. W wielu innych silnikach ale nie w ABK.
Danku, czy chcesz powiedzieć że nie wystarczy tylko podpiąć i jeździć ? Z kasowaniem błedów niema problemu bo to sam moge zrobić. VAGa mam w wersji 3.112 ANG z crackiem. Moze być tak jak mówil Czarek... że weście w nastawy podstawowe nic nieda
To reasumując wszystkie wypowiedzi; jak zrobic z tą przepływką aby było dobrze ??
Pozdrawiam
K.
: 03 sty 2008, 14:53
autor: Danek
Krzysztof chodziło mi o to, że odpięcie aku w ABK ani nie skasuje błędów, ani nie wprowadzi ECU w tryb adaptacji. Czynności, które należy wykonać po wymianie przepływki opisał dokładnie Czarek, więc nie będę się powtarzał
.
: 03 sty 2008, 15:45
autor: czarekj
Danek powtarzaj, powtarzaj, ja już nie mam siły tłumaczyć.
Krzysztof postaraj się nas zrozumieć, w tym co piszemy nie ma filozofii.
Podłącz ten przepływomierz i ciesz się jazdą. Nic złego się nie stanie jak tej adaptacji VAG-iem nie wypróbujesz. VAG-a wyślij na razie na urlop.
Widzę, że zbytnią pomocą można tylko namieszać komuś w głowie. O godz. 17 oczekujemy meldunku, że wykonałes zadanie i wszystko działa tak jak trzeba.
Jako "patron" silników ABK nie dopuszczam możliwości by jakikolwiek silnik tego typu "poszedł spać" z niesprawnością. Nie pasuje tak zaczynac nowego roku.
Żartuję oczywiście. Jakby co to pytaj śmiało.
: 03 sty 2008, 16:39
autor: pajak100
Najlepiej zamontować laptopa na stałe w kabinie. Wtedy przed każdym uruchomieniem auta mozna sobie kasować błędy :mrgreen:
Ja u siebie odpinałem wszystko co możliwe , na dzień dzisiejszy silniczek krokowy mam odpięty- chyba okazał się zbędny w tym samochodzie. A Vaga na oczy auto nie widziało pewnie z pięć lat. Chodzi jakoś świetnie, to po co komplikować :shock:
[ Dodano: 2008-01-03, 16:42 ]
Spawaniem na podpiętym akumulatorze mój komputer również się nie przejmuje :mrgreen:
Czekam jeszcze tylko na piorun, niech uderzy w kabinę, moze to poprawi mapy wtrysków :shock:
: 03 sty 2008, 17:52
autor: madazaw
Wiatm, a czy istnieje coś takiego jak te adaptacje opisane powyżej, ale dla silnika ABT? Oczywiście nie chodzi mi o przepływomierz ale o inne gadżety. 8-)