Strona 1 z 1
[B4 ABK Coupe] brak katalizatora czy zapłon ?
: 03 sty 2008, 23:14
autor: tumbo
witam byłe ostatnio u mechanika który robił mi rozrząd.. po tej wymianie oczywiście ustawiał zapłon. po tych manewrach wydech chodzi jak traktor i strzela podczas schodzenia z obrotów jak syrenka . a co najgorsze mam wrażenie ze podczas wchodzenia na obroty silnik sie zamula...majster uważa ze spaliny sie nieodpowiednio wydostają czy cos.. ?? powiedział tez ze zapłon był kompletnie źle ustawiony... Teraz silnik chodzi naprawde równiutko i bardzo cicho ale podejrzanie głośno słychać tłumik i te strzały . Dodam jeszcze ze kat jest wycięty i zamiast niego jest wstawiona rura.. I teraz pytanie czy mechanik zmyśla czy mówi prawde ??
pozdr.
Tomek
: 04 sty 2008, 01:11
autor: Doc
tumbo, sprawdzenie zapłonu lampą to nie jest wiele roboty. Sprawdź to u kogoś innego. Ja jednak obstawiałbym wydech skoro w międzyczasie wyciąłeś katalizator.
Poza tym w ABK sonda jest zdaje się w katalizatorze. Jak to rozwiązałeś ? No chyba, że w coupe jest inaczej, ale wątpie.
: 04 sty 2008, 01:19
autor: pawelbicz
Objawy, które opisaleś czyli strzelanie w dolot przy schodzeniu z obrotów i głośniejsza praca mogą świadczyć o przestawionym zapłonie.. (na moje oko zbyt wczesnym)
Podjedż do innego mechanika niech sprawdzi dla pewności..
: 04 sty 2008, 09:33
autor: czarekj
ok
: 04 sty 2008, 10:34
autor: japan
Temat ustawienia zapłonu wielokrotnie wałkowany ale mam takie pytanie czy można go ustawić tylko lampą czy też kożystając z oprogramowania w jednym z bloków jest podgląd na kąt wyprzedzenia i na podstawie jego wykonać tą czynność?
: 04 sty 2008, 13:35
autor: czarekj
japan pisze:Temat ustawienia zapłonu wielokrotnie wałkowany ale mam takie pytanie czy można go ustawić tylko lampą czy też kożystając z oprogramowania w jednym z bloków jest podgląd na kąt wyprzedzenia i na podstawie jego wykonać tą czynność?
Wartość kąta wyprzedzenia widziana w okienku programu to wielkość zmienna regulowana przez sterownik i nie może służyć jako odniesienie do ustawiania aparatu zapłonowego.
Przy prawidłowo ustawionym aparacie zapłonowym wartości w oknie będa zbliżone do zera.
: 04 sty 2008, 22:02
autor: kamilB4
albo pasek przeskoczył jeśli robiłeś rozrząd,może nie popatrzył na znaki na silnkiu i założył pasek nie tak jak trzeba.
[ Dodano: 2008-01-04, 22:05 ]
chyba że z sondą jest coś nie tak po wycięciu tego kata.
: 06 sty 2008, 13:42
autor: tumbo
Dzięki Koledzy za wszelkie sugestie jutro jade naprawić tłumik tak aby nie robił buuuu
zobaczymy a w piątek lub czwartek pojade niech obejrzy go mechanik. Napewno podziele się z Wami efektami. Co do kata to był wycięty juz wcześniej zanim kupiłem auto i wcześniej chodziło troszke głośniej ale ogólnie prawidłowo. Bede szukał najpierw w tym wydechu.. Bo na moje laickie uchi to silnik cyka jak zegarek, tak jakby sie dusił tymi splainami od dołu ..bo od 3 tysi juz jest ok.. No nic jutro jade po klei do majstrów i zobaczymy
pozdr. i jeszcze raz dzięki za odp.
Tomek
[ Dodano: 2008-01-09, 00:03 ]
Więc juz jestem po wymianie całego układu wydechowego, oczywiście katalizatora nie wstawiłem bo jest zbyt drogi ale wymieniłem oba tłumiki a w miejsce kata wstawiono mi taką puszke
nie wiem .. to chyba tłumik jakiś. W każdym razie w aucie jest o nieeeebo ciszej i problem strzelania przy schodzenie z obrotów zniknął w 80% bo czasami coś tam cichutko brzęczy ale to raczej przyjemne
co do dławienia sie silnika to ten problem tez juz jakby zniknął. Pozostaje mi miec nadzieje ze tłumik rozwiązał problem.
pozdr.
Tomek
[ Dodano: 2008-01-13, 16:09 ]
po krótkim okresie użytkowania stwierdzam ze dalej nie jest tak jak powinno.. jutro jade sprwdzić zapłon..