Strona 1 z 1
[B3 1.8i + lpg] Nagle zasłabł i wydmuchuje paliwo do filtra
: 05 sty 2008, 14:47
autor: makar
Dzień dobry,
Mam ogromny problem. W czasie jazdy usłyszałem dudnienie przypominające jakiś przedmuch. Dodałem gazu ale nie uzyskałem wyższych obrotów, jedynie nasilił się odgłos. Silnik stracił moc. Jechałem na lpg, po przełączeniu na etylinę efekty były takie same, silnik nie uzyskał mocy. Po zdjęciu filtra okazało się, że po uruchomieniu silnika wyrzuca on paliwo na zewnątrz - do filtra, tak jakby nie było zasysane, a wręczy wydmuchiwane.
Nikt nie może mi pomóc w określeniu przyczyny oraz znalezieniu rozwiązania tego problemu.
Jeśli ktoś wie coś na ten temat, lub miał podobny przypadek to proszę o poradę.
: 05 sty 2008, 15:33
autor: Kokolino
Prawdopodobnie wypalił się któryś zawór w głowicy albo przepaliło uszczelke pod głowicą między cylindrami. A jak chodzi na wolnych obrotach?
: 06 sty 2008, 10:12
autor: makar
Przepraszam, że dopiero teraz, jeśli można jeszcze dwa zdania. Na wolnych obrotach chodzi w miarę równo, mechanik mierzył ciśnienie w cylindrach itd wszystko jest w porządku. Problem w tym, że nikt nie potrafi stwierdzić, o co chodzi. Bardzo dziękuję za odpowiedź.
: 06 sty 2008, 12:02
autor: Kokolino
A rozrząd był sprawdzany ? Może pasek przeskoczył o jeden dwa ząbki na wolnych będzie chodził w miarę równo a mocy nie będzie i może właśnie pluć paliwem w gaźnik.
: 06 sty 2008, 22:52
autor: makar
Pasek jest OK. Rozrząd był sprawdzany.
: 07 sty 2008, 20:05
autor: szantis
Może jakis zawór w głowicy jest zablokowany i stąd wystepuje "cofka",ale to powinno wyjść przy próbie sprawdznia kompresji. Jedynnie co jeszcze to moze sprawdzić drożność "odmy "...
: 13 sty 2008, 15:43
autor: makar
Witam , odma jest drożna ,ciśnienie w cylindrach prawie 10 atm. Szkoda mi autka bo kochane. :cry:
: 13 sty 2008, 20:02
autor: bidon999
a może się zapłon jakoś przestawił? Jednak ja bym upewnił się z tym rozrządem, jednak mogę się mylić.
: 13 sty 2008, 21:19
autor: andlon
Na 99% przeskoczył pasek rozrządu, miałem kiedyś taki przypadek w Fiacie Uno. Te same objawy: bardzo słaby ledwo sie ciągnął, a jak zdjąłem obudowę filtra powietrza to z gaźnika waliło paliwo do tyłu jak z gejzera - o ile dobrze pamiętam to pasek przeskoczył o 2 zęby - ustawiłem jak trzeba i wszystko wróciło do normy. Prawdopodobnie macher za słabo go napiął.
Inną przyczyną przestawienia rozrządu może być ścięcie klina na wale głównym lub wałku rozrządu.
Sprawdź jeszcze raz dokładnie ten rozrząd.
: 13 sty 2008, 22:08
autor: makar
Dziękuję bardzo za radę, w takim razie sprawdzę rozrząd jeszcze raz.
[ Dodano: 2008-01-27, 18:08 ]
Witam. Witam miło,a tym którzy tak jak ja nie mogli dojść co się stało z moim autem podpowiadam-miałem zapchany katalizator.Dało mi to do wiwatu :lol: Ale już jest OK.Do miłego