Witam
Mam problem z Audi 80 B4 silnik 2.0 115 KM (kod silnika ABK) rok 1994. Chodzi o to że samochód jest mułowaty to znaczy trochę słaby nie ma tej mocy co powinien mieć. Auto sprowadzone jest z Niemiec . podłączałem go do komputera i nie ma w pamięci zapisanych żadnych błędów, wymieniłem filtr paliwa też nic nie pomogło, filtr powietrza też jest nowy. Kopułka i kable wysokiego napięcia są w porządku zauważyłem że świece ni e są brązowe tylko okopcone na czarno. Auto zachowuje się normalnie po za tym że jest słabe zapala normalnie obroty są równe nie przerywa nie ma problemów z zapalaniem. Nie wiem już co robić co mi doradzicie?
Pozdrawiam
: 06 sty 2008, 15:31
autor: Dobry_K
hej, moim zdaniem moga byc tego dwie przyczyny a mianowicie :
1. To ze w aucie jest liche paliwo.
2. To jest to ze ktos ustawiaja rozrzad w Twoim aucie zle go ustawil, mogl przesunac o jeden lub dwa zabki i takie sa objawy. Moj mechanik jakis czas temu robil Tigre takiemu kolesiowi z motorem 1.4 16v. Po zakupie koles nie byl zbytnio zadowolony bo byl bardzo slaby a jak sie potem okazalo to rozrzad byl zle ustawiony i stad bral sie spadek mocy. Po prawidlowym ustawieniu auto mu tak wymiata ze ho ho ho. Daj znac co bylo ale sprawdz ten rozrzad!!!!
: 06 sty 2008, 15:50
autor: bigkamil
oki. sprawdze rozrząd. mam jeszcze jedno pytanie gdy auto chodzi na wolnych obrotac i odkręce korek wlewu oleju to spada silnik z obrotów i głupieja obroty czy tak powinno być??
: 06 sty 2008, 16:07
autor: Dobry_K
Hej, jak Ja kupowalem moje auto to tak samo bylo. Przy odkręceniu korka wlewu oleju byl odczowalny spadek obrotow samochodu i to mnie wystraszylo. Ale byl wtedy moj mechanik i powiedzial ze to jest zalezne od tego jak w aucie jest rozwiazany sposob podawania powietrza. W naszych autach seria ABK jest tak iżżżżż część powietrza podawana do motora pochodzi z odpowietrzenia komory wału korbowego i tak ponoc ma byc, wiec luss, poza tym sprawdz ten rozrząd bo kto wie co z nim jest.
Poza tym jest do niego na dyle dobre dojscie ze mechanik po rozebraniu obudowy moze ci zaraz powiedziec po tzw. "znakach" czy jest dobrze ustawiony czy nie, pozdro
: 06 sty 2008, 16:16
autor: bigkamil
ok. sprawdze ten rozrząd tylko szczeże mówiąc wolałby to zrobić samemu bez warszatatu. mugłby mi ktoś napisać jak ma być ustawiony ten rozrząd jak to jest z tymi znakami. moze jakiś opis jezeli to mozliwe. pozdrawiam
: 06 sty 2008, 16:26
autor: Kokolino
Kolego użyj szukajki bo na temat ABK to na tym forum książkę już napisano.
: 06 sty 2008, 16:41
autor: bigkamil
szukałem i nieznalazlem nic konkretnego o ustawieniu rozrządu w tym silniku. jest jeden temat o tym ale nikt tam nic nie odpowiedzial
pozdrawiam
bigkamil, a napisz jeszcze czy czasem Ci za duzo nie pali. Okopcone swiece moga wskazywac na problemy z za poznym zaplonem lub ze zbyt bogata mieszanka. Sprawdz ten rozrzad a poza tym napisz jak podlaczales sie do vaga? silnik musi byc rozgrzany i lambda musi pracowac zeby komputer zarejestrowal blad mieszanki (np za bogata).
: 07 sty 2008, 17:06
autor: bigkamil
jutro sprawdze ten rozrzą. wydaje mi sie że spalanie jest wmiare wporządku ale tak dokładnie to ciężko mi powiedzieć. do podpięcia vag-a pojechałem do warsztatu i tam gościu mi sprawdził i nie było żadnych błędów do warsztatu mam 30 km więc w czasie sprawdzania auto było rozgrzane
pozdrawiam
: 18 sty 2008, 11:32
autor: Dobry_K
No i jak auto juz dobrze chodzi czy nadal slabe i co bylo ?
: 18 sty 2008, 11:42
autor: piter905
Żeby wymienić pasek rozrządu to na kole pasowym wału korbowego trzeba odkręcać tą centralną śrube czy te cztery mniejsze?? Pytam bo będe sie brał niedługo za wymiene rozrządu. Silnik ACE.
: 18 sty 2008, 13:38
autor: WOJTEK26
Na poczatek do sprawdzenia jest cisnienie paliwa w listwie wtryskowej i sonda Lambda, jeżeli sonda bedzie podawać zły pomiar to komp tego nie wykryje tylko bedzie korygował do sygnału z sondy. Poza tym sprawdź też Lmm czy sie nie przycina i czy podaje włąściwe rezystancje przy otwieraniu.
: 26 maja 2013, 00:53
autor: bialas1
Chłopaki dzisiaj coś mi się popsuło w moim ABK. Brak mocy na 1,2,3 biegu, na wyższych idzie juz normalnie. Temperatura tak samo niższa czy wyzsza, to samo. Na niższych gaz w podloge i idzie albo bardzo powoli albo wcale... na benzynie i na gazie (sekwencja) tak samo. Jeśli stane i przygazuje na biegu jałowym samochod wszystko wraca do normy i jedzie normalnie. Macie jakieś pomysły?