Strona 1 z 1

[B4 2.0 ABT 90KM] Bierze olej i czuc spaliny z wlewu oleju

: 07 sty 2008, 21:56
autor: Manolo
Witam wszystkich,
Moj przypadek strescilem w temacie- Moja Niunia B4 rocznik 94 z 2litrowym ABT bierze olej- calkiem sporo,ponad 0,5litra na 1000km. Sporo wylewa sie spod glowicy-pogodzilem sie z mysla wymiany uszczelki pod glowica,ale co wiecej zrobic przy tej okazji? Uszczelniacze zaworow napewno, prowadnice tez?Moze kompletny remont glowicy?
Dodatkowo wykonalem doswiadczenie i otwarlem korek wlewu oleju na pracujacym silniku- bije powietrzem,po dodaniu gazu przestaje,czyli chyba norma? Ale pewnie juz nie norma,ze to powietrze ma zapach spalin? Dym z wlewu to nie jest,ale chyba tak byc nie powinno?
Wydaje mi sie,ze cale nieszczescie zaczelo sie przy wymianie oleju po kupnie- byla karteczka przyczepiona,ze zalany 5W-50,wiec wlalem taki sam ale Mobil1,teraz jest caly czarny no i schodzi-pewnie wyplukal caly syf i przy zmianie na gestszy moze sie zatkac na iment?
Poradzcie co zrobic z tym fantem,z gory dziakuje.
Pozdrawiam,
Tomek

: 07 sty 2008, 22:14
autor: Dobry_K
HEj moim zdaniem na spokojnie posluchaj.
Jezeli wali Ci olej spod glowicy na uszczelce to jest jasna sprawa ze trzeba to zrobic, poza tym jesli masz kase to proponuje wymienic uszczelniacze.
Niestety jak by to ujac ale to bedzie taki maly remont, poza tym ja mam usiebie full mineral :d i prawda jest taka ze stare golfy, passaty, audi kiedys tylko taki olej widzialy i coooooo i teraz maja po 500 tys i jezdza a niestety te full syntetyki oleje to daja dobre smarowanie ale tylko tam gdzie jest ono pod cisnieniem. Wiec zrob to i ciesz sie jazda :))

: 07 sty 2008, 23:08
autor: Manolo
Hej,
dzieki za odpowiedz.
Co rozumiesz przez "maly remont?
Uszczelka glowicy no i uszczelniacze zaworow dodatkowo-na bank,bo koszt niewielki,pytanie czy cos wiecej, i czy zapach spalin spod korka swiadczy o kiepskim stanie cylindrow i tlokow/pierscieni? To juz byloby gorzej,ale to chyba mechanik po zdjeciu glowicy bedzie w stanie stwierdzic..
No i mowisz,zeby zalac mineralnym-ale czy to nie niesie za soba ryzyka wyplukania tego szlamu i pozatykania kanalikow w wale korbowym,co w konsekwencji moze doprowadzic do zatarcia?
Tomek

: 07 sty 2008, 23:16
autor: grzesiek79
Manolo pisze:Uszczelniacze zaworow napewno, prowadnice tez?
Całkiem niedawno robiłem głowicę.Też wciągał oleju ale w mniejszych ilościach. Po wymianie uszczelniaczy, prowadnic ( już nie wspominając o uszczelce ) widać znaczną poprawę :lol: Przy okazji ściągniętej głowicy zrobiłem też jej szlif.
Manolo pisze:Wydaje mi sie,ze cale nieszczescie zaczelo sie przy wymianie oleju po kupnie- byla karteczka przyczepiona,ze zalany 5W-50,wiec wlalem taki sam
Na takiej karteczce przeważnie jest też podany stan licznika, przy jakim była poprzednia wymiana. jeśli jest spora różnica pomiędzy takim zapisem a stanem faktycznym - ja bym temu nie wierzył.

: 08 sty 2008, 18:48
autor: Manolo
A prowadnice zaworow warto zrobic, tak jak uszczelniacze, przy wymianie uszczelki? To chyba wiaze sie z wizyta w zakladzie szlifierskim?Podobnie z planowaniem glowicy-robi sie zawsze?
Na karteczce byl napisany przebieg,wynikalo z niej,ze byla to poprzednia wymiana oleju.

: 08 sty 2008, 19:12
autor: Kokolino
W karteczki się nie wierzy. Natomiast jak już głowicę ściągniesz to obowiązkowo planowanie wymiana uszczelniaczy i ewentualnie prowadnic, ja bym jeszcze dotarł zawory i śmigał aż miło. <ok>

: 09 sty 2008, 12:34
autor: Lisek
witam cie kolego z tym "oplutym "silnikiem to sprawa moze byc bardzo prosta ja nie twierdze, że masz popszednie rady sa złe bo uszczelniacze masz szajs jak tak ci olej bierze ale z tem przeciekami to moja rada taka bo juz takie cos widziałem sprawdź czy masz drożna odmę czyli ten gumowy wąż z pokrywy zaworów do obudowy filtra .widziałem zaplute silniki albo które ciężko paliły lub asły na wolnych obrotach szczególnie to widac na lpg. jak ona bedzie zaklejona szlamem to bedzie sadzic olej bo gazu które cie wydzielaja w silniku nie ma gdzie ujść i wtedy sadzi uszczelki.

pozdraweiam Lisek

: 09 sty 2008, 13:40
autor: msanchez
podłacze sie do tematu. ja kiedys miałem zawolony ten weżyk od odmy ale troche go przeczysciłem. co jest jezeli mi rzuca olej to filtru powietrza ?? tez mi strasznie duzo bierze tego oleju około 1litra na 1000. moze nawet wiecej. dodam ze przejechane mam silniczek 350 tys bez remontu

: 09 sty 2008, 19:39
autor: Manolo
Odma dobry pomysl-sprawdze,ale to nie pomoze juz teraz na to co sie porobilo.
Planowanie to chyba mechanik nie zrobi sam,tylko bedzie musial jechac z glowica do zakladu szlifierskiego?To samo z docieraniem zaworow?
A prowadnice po czym poznac,ze sie kwalifikuja do wymiany?
Przy okazji napewno zmienie plyn chlodniczy i olej-juz niedlugo musialbym itak,tylko na jaki?Skoro nie wiem czy przedtem nie byl gestszy,to moze ryzykowne jest zalewac gestym teraz,bo moze pozatykac kanaliki syfem ktory sie wyplukal?

: 10 sty 2008, 12:03
autor: Darecki3037
kolego te prowadnice zaworów nie sa zadnym majątkiem bodajże 8zł szt , uszczelniacze również nawet zawory drogie nie są bo po 15-20zł/szt. jak już sciągniwsz głowice to nie ma sie co bawić w półremonty tylko zrobić wszystko jak należy żeby więcej tam nie zaglądać. mnie to kosztowało 500zł +100zł za pospawanie pękniętego kolektora wydechowego.

: 19 sty 2008, 15:30
autor: kojtek
Kolega Darecki3037 ma rację!Raz a porządnie!Chyba że planujesz zmienić auto?Nie ma co szukać odpowiedzi na forum i tak Cię czeka wydatek,więc głowicę zrób całą jak podpowiadają koledzy i będziesz spokojny na dłuższy czas.