[b4 ABT+gaz] Wskazania temperatury
: 08 sty 2008, 21:16
Na samym początku proszę o przyjęcie mojego tematu i nie sugerowanie mi używania "szukajki" bo szukam już trochę czasu i nie mogę nic znaleźć ciekawego w kierunku rozwiązania tego problemu. Z góry dziękuję.
Jechałem sobie rano do roboty i odwrotnie niż zawsze temperatura silnika wg wskaźnika nie wynosiła ok 90* (termostat (chyba Wahler), pompa (SKF), płyn -nowe). Jechałem, jechałem, szybciej, wolniej, trochę po mieście i dalej na połowie "stanu". Myślę sobie, co za samochód, jednego nie opanujesz, a już kolejna rzecz sie psuje :evil: . I teraz tak. Podjechałem pod zakład i otworzyłem maskę. Spostrzeżenia: dolny wąż od chłodnicy gorący, górny wąż dużo od niego chłodniejszy(?), wszystko standardowo napompowane ciśnieniem (korek sie kłania na wyrównawczym, ale to pomijamy:). Dalej, postałem trochę i pogazowałem. Temperatura urosła do jakiś 87* (wg wskaźnika) i oba węże gorące, mało tego, włącza sie holenderski wiatrak na chłodnicy! Moje pytanie, o co temu autu chodzi?
Czy VAG umie przetestować czujniki (szary i niebieski) albo porównać ich wskazania? Czy da radę dodatkowo skonsultować wypowiedzi tych czujników z Panem czujnikiem na reduktorze od gazu? Gadam o czujnikach bo wszystko inne wydaję sie być ok (oprócz tego zimnego węża). Zasięgnąłem w literaturę fachowo obrazkową w ETCE i zobaczyłem że ten szary gad czujnik ma jeszcze na schemacie jakiś włącznik, czego? wentylatora, autodestrukcji samochodu? O ile sie orientuję w temacie wentylator chłodnicy jest załączany czujnikiem również umieszczonym w chłodnicy. Więc po co te utrudnienia z czujniko-włącznikiem. I jedno pytanko: czy w waszych Audi też wentylator przestaje pracować po wyłączeniu zapłonu?
Jechałem sobie rano do roboty i odwrotnie niż zawsze temperatura silnika wg wskaźnika nie wynosiła ok 90* (termostat (chyba Wahler), pompa (SKF), płyn -nowe). Jechałem, jechałem, szybciej, wolniej, trochę po mieście i dalej na połowie "stanu". Myślę sobie, co za samochód, jednego nie opanujesz, a już kolejna rzecz sie psuje :evil: . I teraz tak. Podjechałem pod zakład i otworzyłem maskę. Spostrzeżenia: dolny wąż od chłodnicy gorący, górny wąż dużo od niego chłodniejszy(?), wszystko standardowo napompowane ciśnieniem (korek sie kłania na wyrównawczym, ale to pomijamy:). Dalej, postałem trochę i pogazowałem. Temperatura urosła do jakiś 87* (wg wskaźnika) i oba węże gorące, mało tego, włącza sie holenderski wiatrak na chłodnicy! Moje pytanie, o co temu autu chodzi?
Czy VAG umie przetestować czujniki (szary i niebieski) albo porównać ich wskazania? Czy da radę dodatkowo skonsultować wypowiedzi tych czujników z Panem czujnikiem na reduktorze od gazu? Gadam o czujnikach bo wszystko inne wydaję sie być ok (oprócz tego zimnego węża). Zasięgnąłem w literaturę fachowo obrazkową w ETCE i zobaczyłem że ten szary gad czujnik ma jeszcze na schemacie jakiś włącznik, czego? wentylatora, autodestrukcji samochodu? O ile sie orientuję w temacie wentylator chłodnicy jest załączany czujnikiem również umieszczonym w chłodnicy. Więc po co te utrudnienia z czujniko-włącznikiem. I jedno pytanko: czy w waszych Audi też wentylator przestaje pracować po wyłączeniu zapłonu?