Strona 1 z 4
[ B4 2.0 ABK ] falujące obroty
: 11 sty 2008, 21:14
autor: audiktom
mam pytanko może ktos mi wytłumaczy dla czego tak sie dzieje? gdy silnik ma tak do 80° obroty jałowe są ok. jakieś 860 obr./min. i stoją w miejscu ale gdy się już zagrzeje tak do 90° obroty są wyższe delikatnie około 1000 obr./min. spadają delikatnie kołysząc się od 950 do 1050 nie wiem czy to opisałem zrozumiale?
: 14 sty 2008, 19:37
autor: Lenio21
sprawdź czujnik temperatury dla ECU, ten niebieski
: 14 sty 2008, 19:40
autor: Kokolino
Lenio21 pisze:sprawdź czujnik temperatury dla ECU, ten niebieski
A do tego jeszcze bym umył przepustnicę i krokowca.
: 14 sty 2008, 19:47
autor: audiktom
właśnie tak pomyślałem, a czy czujnik od ABT jest taki sam?
: 14 sty 2008, 20:31
autor: Kokolino
Będzie pasować od silników ABK, ABT, ABM, AAZ, 1Z nr kat 025 906 041A. Bynajmniej tak pokazuje ETKA.
: 14 sty 2008, 20:55
autor: Danek
Hmmm, a sonda lambda sprawna? Bo padająca sonda daje podobne objawy.
: 14 sty 2008, 21:01
autor: czarekj
ok
: 14 sty 2008, 21:08
autor: Danek
czarekj pisze:Zabrzmi banalnie i prymitywnie to co powiem, ale osobiście nie zaczynam jakiejkolwiek diagnostyki silnika ABK bez sprawdzenia przekaźnika numer 30.
Hehe słynny przekaźnik nr 30, coś jak słynny "zielony kabelek" w Poldolocie :mrgreen: . Sorry za off-top, ale nie mogłem się powstrzymać od tego skojarzenia.
Wracając do sprawy rzeczywiście może to być też ów przekaźnik.
: 14 sty 2008, 21:36
autor: rafalaudi1
ja kupilem przekaznik nr 30 made in germany miejmy nadzieje ze bedzie lepszy a kosztuje tylko 25zł -to tak zeby cena sie nie martwic bo nie drogie a pomaga
: 14 sty 2008, 21:52
autor: jjanek
ja dałem za przekaznik 19zł i to był strzał w dziesiątke warto spróbować
: 14 sty 2008, 21:56
autor: Doc
U mnie podobnie działo się z pękniętą kopułką. Warto sprawdzić kopułkę, palec, przewody.
Ponadto minimalna nieszczelnosc na gumowych weżach bedzie dawac tego typu objawy w ABK. Zaslepka serwa, weze gumowe wszelakie wizualnie dobrze sprawdzic.
: 14 sty 2008, 22:23
autor: audiktom
sonda sprawna wymieniałem, a jeśli chodzi o ten przekaźnik to znajduje sie on w podszybiu tam gdzie reszta bezpieczników?
: 14 sty 2008, 22:45
autor: rafalaudi1
: 14 sty 2008, 23:10
autor: rzecik
u mnie byla sonda, nawet jak nowa kupilem to tez byla do dupy, wkoncu kupilem uzywana ze sprawdzonego silnika
ale ta nowa sonda napsula mi krwi! Ecu nic nie pokazywalo, a sonda wysylala dobre sygnaly, na pomiarze miernikiem tez bylo ok, ale wkoncu ktos poszedl po rozum do glowy i ja zastapil uzywana
i pomoglo
ale zanim to sie stalo, oj ludziska nie wiecie co ja przeszlem
wymienilem - przeplywomierz, silniczek krokowy, aparat zaplonowy, palec, kopulke, swiece, przewody, wywalilem kata, kupilem nowe ECU, kupilem ten czujnik temperatury, wyczyscilem przepustnice i kolektor... masakra, ale nic wszystko sie przyda
)
: 15 sty 2008, 11:33
autor: kontestator
dzieki za zdjęcie i info gdzie ten cholerny przekaznik jest wczoraj dwie godziny szukałem gnoja i nie wpadłem na pomysł aby zalukac pod tą pułkę