[ B4 2.0 ABK ] spalanie na biegu bez dodawania gazu
: 14 sty 2008, 19:16
autor: audiktom
Zastanawiam się już jakiś czas czy nasze audice na pełnym wtrysku jadąc np. z góry na biegu nie dodając gazu maja jakieś spalanie? czy działa to jak diesel? bo słyszałem że japońskie samochody np. mazda mają spalanie zerowe, odpowie mi ktoś na to pytanie?
: 14 sty 2008, 19:20
autor: czarekj
Przy hamowaniu silnikiem sterownik silnika odcina zupełnie dopływ paliwa, tak, że zużycie chwilowe wynosi 0. Niestety nie pamietam przy jakich obrotach silnika paliwo zaczyna być ponownie podawane.
: 14 sty 2008, 19:24
autor: Kokolino
Jak zwykle Czarek ma rację to się nazywa cut-off o ile dobrze pamiętam i jest chyba we wszystkich samochodach na wtrysku z katalizatorem ale pewny nie jestem.
szkoda kolego że nie pamiętasz bo mnie to jeszcze bardziej ciekawi może sobie jeszcze przypomnisz, dziękuje bardzo za tą odpowiedź.
: 14 sty 2008, 19:36
autor: Kokolino
Przy Audi to nie wiem ale przy Fiatach to paliwo podawane jest od 1400 obrotów przynajmniej w większości.
: 14 sty 2008, 19:42
autor: audiktom
czyli z tej stronki co dał Labiel paliwo jest dopiero podawane przy obrotach jakie są na biegu jałowym, he dobrze to ktoś wymyślił.
: 15 sty 2008, 12:55
autor: WOJTEK26
Jeżeli prędkość obrotowa przekracza 1400 i jest zamknieta przepustnica( hamowanie silnikiem) komputer nie otwiera wtryskiwaczy, jeżeli auto jest na LPG to niestety to nie działa.
: 15 sty 2008, 13:06
autor: grabon.a
Dlaczego to nie działa na LPG?? Przecież przepustnice są zamknięte i nie ma podcisniena w układzie.
: 15 sty 2008, 13:09
autor: WOJTEK26
Układ LPG nie ma takiej mozliwości żeby rozpoznać hamowanie silnikiem i odciąć dopływ gazu do silnika. A układ przepustnicy nigdy nie jest zamkniety szczelnie tylko ma położenie ustawione fabrycznie z małą szczelina i zawsze bedzie zasysał gaz
: 15 sty 2008, 13:27
autor: czarekj
WOJTEK26 pisze:Układ LPG nie ma takiej mozliwości żeby rozpoznać hamowanie silnikiem i odciąć dopływ gazu do silnika. A układ przepustnicy nigdy nie jest zamkniety szczelnie tylko ma położenie ustawione fabrycznie z małą szczelina i zawsze bedzie zasysał gaz
Sterowniki LPG (Bingo, Al 700) są wyposażone w funkcję cut-off i realizują odcięcie gazu przy zmniejszaniu sie obrotów silnika. Nie wiem na ile jest to skuteczne i jak mocno przymyka się trzpień silnika krokowego, ale funkcja jako taka jest i działa.
: 15 sty 2008, 13:29
autor: grabon.a
No to mnie czarekj, pocieszyłes
: 15 sty 2008, 13:33
autor: Motostacja pl
A jak się ma sprawa panowie w przypadku starszych Diesli tak jak na przykład 1,6 TD SB. Tu nie ma bowiem żadnych przepustnic, nie ma komputera, wszystko działa na zasadzie mechanicznej.
: 15 sty 2008, 13:47
autor: WOJTEK26
czarekj pisze:
WOJTEK26 pisze:Układ LPG nie ma takiej mozliwości żeby rozpoznać hamowanie silnikiem i odciąć dopływ gazu do silnika. A układ przepustnicy nigdy nie jest zamkniety szczelnie tylko ma położenie ustawione fabrycznie z małą szczelina i zawsze bedzie zasysał gaz
Sterowniki LPG (Bingo, Al 700) są wyposażone w funkcję cut-off i realizują odcięcie gazu przy zmniejszaniu sie obrotów silnika. Nie wiem na ile jest to skuteczne i jak mocno przymyka się trzpień silnika krokowego, ale funkcja jako taka jest i działa.
Krokowiec zamyka sie jedynie do położenia min ( ustawionego dla biegu jałowego) ale nie całkowicie.
: 15 sty 2008, 14:21
autor: czarekj
Chciałem tylko zauważyć, że ta cyferka w okienku jest chyba wartością w procentach.
Cut-off ustawione na 100% to całkowite zamknięcie silnika.
No ale oczywiście mogę się mylić.