Strona 1 z 1

[80 B4 ABK]niskie obroty i brak temperatury

: 14 sty 2008, 21:15
autor: rafalaudi1
problem z moim silnikiem jest nastepujacy:gdy silnik sie nagrzeje(mozna tak powiedziec) obroty utrzymuja sie na poziomie 700-750obroto(ponizej 3kreseczki od zera) -z moich doswiadczen motoryzacyjnych wydaje mi sie ze to powinno byc 900-1000obrotow.
ciekaw jestem co to moze powodowac? jaka przyczyna?
czasem obroty skacza :!:
kolejny problem to niska temp.silnika nawet po dlugiej jezdzie,nigdy nie przekracza 70stopni celcjusza(chlodnica cala oslonieta kartonem) , pewnie czujnik temperatury-mam racje?

na dniach bede wymienial sonde lambda i mysle nad wymiana silnika krokowego moze jeszcze przydalo by sie wymienic ten niebieski czujnik od temperatury

P.S.przekaznik nr 30 juz wymieniony

: 14 sty 2008, 22:11
autor: Danek
Obroty biegu jałowego dla ABK to 820 +/-50 także wydaje mi się blisko normy :-)
rafalaudi1 pisze:ciekaw jestem co to moze powodowac? jaka przyczyna?
czasem obroty skacza :!:
A podpinałeś VAG-a?
rafalaudi1 pisze:kolejny problem to niska temp.silnika nawet po dlugiej jezdzie,nigdy nie przekracza 70stopni celcjusza
A termostat?

: 14 sty 2008, 22:40
autor: rafalaudi1
Danek, jutro jade sprawdzic go na kompie powinny mi wyjsc bolaczki silnika.
a co do termostatu to chyba wlasninie on wiec bede musial go doliczyc do nowych zakupow.
jest jeszcze inny problem bo cieknie mi plyn z ukladu chlodzenia i kiedys jak odkrecilem korek na pojemniku wyrownawczym(bo brakowalo) nagle zasyczalo i poziom sie podniusl do gory-nie wiem czy nie jest zapowietrzniony(istnieje taka mozliwosc wogole)bo w calym ukladzie chlodzacym sa tajemnicze dzwieki bulgotania podzczas nagrzewania

: 15 sty 2008, 10:35
autor: mariuszekk
rafalaudi1 Miałem dokładnie ten sam problem z temperaturą! wymieniłem termostati wszystko jest git! A co do tych obrotów to proponuje sprawdz jeszcze katalizator moze jest przytkany! ;-)

: 15 sty 2008, 19:09
autor: audiktom
kolego pierwsze wymień sobie termostat około 30 zł. a odpowietrznik jest z boku akumulatora na wężu chłodniczym taki czarny koreczek z ząbkami na śrubokręt odpalasz brykę i odpowietrzasz, a z tymi obrotami to ja bym sprawdził czujnik niebieski bo on lubi robić takie figle koszt około 17 zł.

: 15 sty 2008, 19:17
autor: Doc
rafalaudi1 pisze:i kiedys jak odkrecilem korek na pojemniku wyrownawczym(bo brakowalo) nagle zasyczalo i poziom sie podniusl do gory-nie
Jeśli silnik był gorący to normalne.

Masz do wymiany termostat, sprawdzenie układu zapłonowego i czujnika temp, ewentualnie skorygowanie ustawienia zapłonu.
Nie będzie to kwestia krokowego, ani jak sądzę sondy. Gdyby tak było, objawy byłyby bardziej odczuwalne.
Jeśli silnik nie kuleje, obroty biegu jałowego masz ok.