Strona 1 z 1

[80 B3 1.6] Wysokie obroty po nagrzaniu silnika.

: 14 sty 2008, 22:02
autor: cykor79
Witam.
Borykam się z problemem wysokich obrotów przy ciepłym silniku. Do czasu, aż silnik się nie nagrzeje wszystko jest ok (obroty 900-1000), ale kiedy osiągnie temperaturę 70-90 stopni, obroty zaczynają się utrzymywać w granicach 1200-1400. Zarówno na benzynie jak i LPG. Co może być tego przyczyną? Posiadam silnik PP i automatyczne ssanie. Dzięki i pozdrawiam.

: 14 sty 2008, 23:02
autor: bidon999
Witam.
Ja się już kiedyś pytałem i powiedziano mi że jest to najprawdopodobniej nastawnik przepustnicy. Tylko u mnie np. jak wyłącze i zapale silnik np. stojąc na światłach to jakiś czas jest ok. Czy jest to nastawnik nie wiem jeszcze nie wymieniłem, bo cały czas czekam aż koledzy mechanicy dojdą co mi wyje w spomaganiu. Pozdrawiam.
http://www.allegro.pl/item292135435_nas ... a_2ee.html nastawnik wygląda tak.

: 14 sty 2008, 23:19
autor: cykor79
O no właśnie ja mam dokładnie tak samo. Jak wyłączę i włączę silnik to na jakiś czas jest dobrze. Widzę że borykamy się z tym samym problemem :-) Dzięki za odpowiedź i linka. Pozdrawiam! :-D

[ Dodano: 2008-01-15, 00:42 ]
A czy ten nastawnik przepustnicy da się "pomacać" bez rozbierania gaźnika? I czy da się go naprawić lub zregenerować we własnym zakresie?

: 15 sty 2008, 18:29
autor: goldi j51
regenerują nastawnik ale jak oddasz stary koszt około 170 zł nie spotkałem się na forum żęby ktoś sobie go sam regenerował u mnie nastawnik objawiał się tym żę autko od razu chodziło na wysokich obrotach i też mam automatyczne ssanie wyćiągniecie jego to 15 minut roboty jakbyś gdzieś u siebie na miejscu kupił nastawnikto załuż go przy sprzedającym jak jest dobry autko od razu wskoczy na swoje obroty jest możliwosc sprawdzenia tego czy on jest sprawny u speców którzy zajmują się gażnikami u mnie trwało to 5 minut i koszt sprawdzenia 50 zł powodzenia ;-)