Strona 1 z 1
[80 B4 2.0E ABK] Problem z pracą silnika
: 16 sty 2008, 22:41
autor: profesor
Witam! Mam poważny problem z pracą silnika. Posiadam Audi 80 B4 2,0E 115 km ABK. Samochód po przekroczeniu temperatury 90 stopni zaczyna delikatnie pływać na obrotach i nieraz potrafi zgasnąć. Przy próbie utrzymania stałej prędkości np. 40km/h samochód zaczyna szarpać. Natomiast kiedy poruszam się z prędkością powyżej 100km/h jedzie normalnie. Co to może być. Silnik jest po remoncie [wymienione: panewki (oprócz panewek głównych wału), pierścienie, uszcelniacze zaworowe] i dodatkowo wymieniłem: przepływomierz na nowy, czujnik położenia przepustnicy na nowy, cewkę zapłonową, czujnik halla, przewody, świece, kopułkę, palec rozdzielacza, sondę lambdę. Silniczek krokowy miałem sprawdzany w warsztacie i jest podobno ok. Remont silnika moim zdaniem się powiódł, ponieważ silnik nie bierze oleju i ma większą kompresię (13,5). Skończyły mi się już pomysły co może być z tym silnikiem. P O M O C Y !!!!!!!!!!!!
Proszę nie zapominać o kwadratowych nawiasach w nazwach tematów!
cobra
: 16 sty 2008, 23:18
autor: Lenio21
a przekaznik nr 30 sprawdzałes? jak to czarekj pisał, ze na poczatku lepiej sprawdzic ten przekaznik
spróbuj pod vaga podłaczyc i poszukac usterki... nowe nie zawsze znaczy dobre. Masz gaz założony?
: 16 sty 2008, 23:28
autor: profesor
a za co jest ten przekaźnik odpowiedzialny? Był podłączany pod komputer i nie wykryto żadnych błędów. Gazu nie ma (miał przed remontem, ale nie był on używany i został zdemontowany).
: 17 sty 2008, 06:47
autor: czarekj
OK.
: 17 sty 2008, 22:09
autor: profesor
Niestety nie znam procedury ustawiania zapłonu w tym samochodzie. Prosiłbym o więcej informacji na ten temat. Zapłon był ustawiany w warsztacie, ale nie jestem pewien czy został on dobrze ustawiony.
I jeszcze prosiłbym o podpowiedź co do "ustawień podstawowych" komputera, co dokładnie muszę zrobić.
Przekaźnik numer 30 został dziś wymieniony i wydaje się, że jest już dobrze, ale chciałbym doprowadzić wszystkie szczegóły do końca.
Pozdrawiam
: 18 sty 2008, 00:51
autor: Doc
profesor, zapewne winą był kultowy w tym modelu przekaźnik, tak żywotny jak inne włoskie elementy, a nawet całe włoskie auta.
Sprawdź jeszcze ewentualne nieszczelności typu zaślepka gumowa serwa, węże, odmy i wszelkiej maści gumowe węże w których tłoczy się powietrze. ABK jest czuły na to i potrafi upierdliwie kuleć.
Co do zapłonu, to też nie każdy kowal umie go w tym silniku ustawić. Prawiliśmy o tym na forum. Mistrz czarekj ustawiał mi dwukrotnie, wiec wiem, że nie jest to banalne, ale i nie trudne jak się ma wiedzę.
Zapłon ustawiasz na 6 stopni przy 2300 obrotów wcześniej blokując komputer-sterownik.
Sterownik zablokujesz odłączając na włączonym silniku wtyczkę z czujnika temperatury i przegazowaniu trzykrotnym powyżej 3500 obr/min. Można również zablokować sterownik VAGiem.
: 18 sty 2008, 21:39
autor: profesor
A który to jest czujnik? Ten niebieski (2 pinowy) czy szary (3 pinowy)?
: 18 sty 2008, 21:43
autor: czarekj
Niebieski.