Strona 1 z 1
[B2 R5] pekniecia w glowicy miedzy zaworami
: 18 sty 2008, 00:03
autor: knastol
witam,
kiedys tam, pojawil sie problem z glowica - mechanik stwierdzil pekniecia miedzy zaworami, prawdopodobnie dlatego auto nie chcialo za bardzo jechac (slabsze sprezanie, wycieki, kran z rury wydechowej itd) - kupilem na allegro glowice - po rozpakowaniu okazalo sie ze ma jeszcze wiecej pekniec niz moja - odeslalem, zamowilem kolejna, tym razem miala byc bez pekniec - to samo - popekana...
czy to jest standard w tych silnikach ze to peka? (pisze w tych, bo wiem ze glowice pasuja od 80 i 100, niewazne czy 2.0, 2.1, 2.2, 2.3, byle 10v i do 89 roku)
czy nie mam sie tym przejmowac i szukac winy w innym miejscu? gdzie mozna kupic dobra glowice?
szukalem czy na forum juz ktos mial taki problem i nie znalazlem - jesli temat sie powtorzyl, to prosze tylko o linka i przepraszam
dzieki wielkie z gory za pomoc
pozdrawiam
: 18 sty 2008, 00:11
autor: Dobry_K
Hej jezeli chodzi o takie pekniecia to jest jeden efekt a mianowicie albo przegrzanie glowicy albo bardzo duzy przebieg. Ta dolegliwosc bardzo często lapie TD poniewaz te diesle nie maja intercoolera wiec sie przegrzewaja a TDI tego problemu juz nie maja. Skora masz popekana to szukaj uzywanej albo nowe ale nie wiem gdzie ale jak cos to nowa bo stara nie wiadomo w jakim stanie i ile przejechala, pozdro
: 18 sty 2008, 00:24
autor: knastol
hehe - nowa slyszalem ze cos kolo 3 tys pln - nie dziekuje - uzywana od 150 pln do ...
czytalem wlasnie na forach vw, ze ludzie sie tym zbytnio nie przejmuja, o ile pekniecia nie sa zbyt duze, cokolwiek mialoby to oznaczac...
: 18 sty 2008, 00:35
autor: Motostacja pl
Ja mam 1,6 TD Intercooler i głownice mam również popekaną miedzy zaworami. Z tego co słyszałem to popraostu ten typ tak ma i za wiele nie ma co sie przejmować. I faktycznie się tym nie przejmuje. Autko śmiga i za dużo problemów to z nim nie ma.
Dobry_K pisze:Ta dolegliwosc bardzo często lapie TD poniewaz te diesle nie maja intercoolera
A tu się kolega myli bo z tego co wiem to wszystkie 1,6 TD wychodzące w latach 88-91 miały Intercooler, no chyba że ktoś złapał dzwona i sie go pozbył. ICka nie miały chyba 1,9 TD o ile się nie mylę.
Ktoś na forum pisał kiedyś że głowice te pękają gdyż ścianki pomiędzy zaworami są za cienkie. Ot taka wada fabryczna można by powiedzięć.
: 18 sty 2008, 08:44
autor: foxbat
ja miałem w moim dieselku głowicę popękaną między zaworami i nie wpływało to w żaden sposób na pracę silnika. I nie wpływa do tej pory - 22 lata i ponad 400.000km. to jest wada fabryczna, ale chyba to muszą być spore pęknięcia żeby coś niedobrego się zaczęło dziać
: 18 sty 2008, 10:24
autor: knastol
dzieki wielkie
okazalo sie ze sa jakies dziwne slady tez "miedzy cylindrami" na glowicy i moze to nie pekniecia powodowaly to dziwne zachowanie, tylko pewnie stare sruby do glowicy, ktorych nie szlo dobrze dokrecic - wydmuchalo uszczelke...
ok, teraz pytanie - jakimi peknieciami sie nie przejmowac, a jakimi przejmowac - chodzi mi o wielkosc tych pekniec, glebokosc, szerokosc... wlos jest ok rozumiem, a 2 wlosy?
wyczytalem gdzies ze jak pospawam to moge z niej zupe ugotowac...
pozdrawiam
: 18 sty 2008, 11:27
autor: Dobry_K
LUDZIE co wy tu piszecie.
Jak głowica jest popękana to albo ja trzeba pospawac (jesli sie da) a jesli nie to trzeba kupowac nowa.
Nie ma mowy o tym zeby popękana chodzila dobrze i juz wiec jesli masz pęknięcia to szukaj nowej bo za pol roku rozleci Ci sie silnik i wtedy bedziesz mial problem, pozdro
: 18 sty 2008, 12:03
autor: knastol
dziekuje i doceniam kazda odpowiedz - za kazda jestem tak samo wdzieczny
jesli mialbym prowadzic ranking odpowiedzi to jest tak:
jezdzic dalej - ok 10
spawac - 2
absolutnie nie spawac - 1
trzeba jednak pamietac ze kazda z tych osob uzalezniala to od wielkosci tych pekniec...
: 18 sty 2008, 16:02
autor: Szymek Okrutnik
Hmmm... Drodzy panowie. Głowice diesla i benzyniaka rożnią sie między sobą znacznie... o ile nie widziałem jeszcze nie popękanej głowicy w remontowanym dieslu audi lub vw i nie robiło to żadnego problemu bo moj golf na popękanej głowicy ktora wg was powinna sie rozlecieć przejechał 600tyś km i stopień sprezania wynosił do końca 23-24. W Tdi głowice już tak nie pękają ale nawet jeżeli już to też nie powinno być problemu. W silniku benzynowym może być juz większy problem, głowica może być z innego materiału, temp może być wyższa no i benzyniak kreci sie wyżej niż diesel. Mimo wszystko zdecydowanie odradzam spawanie głowicy ponieważ spawane miejsca są już osłabione i popękają bardzo szybko... Czyli jeżeli kogoś denerwują te pęknięcia i autko jeżdzi słabo to jedynie wymiana głowicy na nową lub używaną ale nie popękaną.Pozdrawiam
: 18 sty 2008, 23:10
autor: knastol
dzieki - jutro montuje stara glowice, napisze jaki efekt
: 18 sty 2008, 23:51
autor: Dobry_K
Niech mi ktos napisze jaka jest cena wymiany uszczelniaczy i koszt ich samych.
Poza tym ciekaw jestem ile by kosztowaly nowe pierscionki
oczywiscie do ABK 2.0 E 115KM
: 18 sty 2008, 23:54
autor: Motostacja pl
Koszt samych gumek to sprawy groszowe. Coś chyba około 20 złotych, oczywiście zależy od firmy.
: 19 sty 2008, 14:35
autor: knastol
witam,
z zakladania glowicy nici - okazalo sie ze sie "wygła"...
wiec ponowne planowanie, jakies tam scieranie, docieranie itd
w miedzy czasie zamowilem kolejna glowice, podobno bez pekniec, choc zaledwie za 130 pln...
wiec dalsza relacja z polu boju za tydzien
: 19 sty 2008, 15:36
autor: Dobry_K
no to powodzonka
: 28 sty 2008, 09:59
autor: knastol
witam
mam glowice bez pekniec - wydaje sie ze ma mniejsze gniazda zaworowe, wiec wieksze troche sa odleglosci miedzy nimi, wiec moze nie popeka
problem w tym ze musze ja splanowac i poczekac na kilka elementow jeszcze - koles wyslal mi glowice bez popychaczy, walka i mostkow...
narazie zakladam stara... zobaczymy jakie beda efekty... powinna byc gotowa w tygodniu...
pozdrawiam!
[ Dodano: 2008-02-12, 17:54 ]
witam po przerwie
zalozylem glowice z peknieciami i silnik pracuje bez zarzutu - mam za to inne pytania, ale to juz w nowych tematach
dzieki za pomoc i pozdrawiam!