Strona 1 z 4

[B4 ABT+LPG] Regulator ciśnienia paliwa

: 22 sty 2008, 15:09
autor: dzanks
a ja nadal walcze z ciezkim odpalaniem na benzynie rano i sie nie poddaje :-) jak w temacie mam pytanie gdzie i czy wogole jest regulator cisnienia paliwa w silniku ABT ? dzięki z góry za odpowiedź

: 22 sty 2008, 18:11
autor: madazaw
Witam, walczę z tym samym problemem. Regulator jest pod obudową filtra powietrza. Mały kwadratowo-okrągły bobek 2cm/2cm, przykręcony na 4 śrubki, do zespołu wtryskowego.
Opisz mi do czego doszedłeś z tym odpalaniem, co sprawdziłeś, co sprawdzasz itp.
Tymczasem

: 23 sty 2008, 14:09
autor: dzanks
brak mi słów na to ogolnie zaczynam myśleć ze ten silnik ABT a dokladnie jego zasilanie paliwem jest ogolnie do bani niedosc ze jest delkatnie mowiac nie za żwawy to do tego takie jaja się dzieja - na gazie odpala dobrze na paliwie za zadne skarby - wymaga długiego krecenia juz 2 razy wyladowalem ako do zera - od tamtej pory odpalam na gazie rano w dzien nie ma problemu
dziwna sprawa bo po wymianie filtra paliwa problem zupelnie zniknal na 2-3 tygodnie moze ktos mi to wytlumaczyc bylem pewien ze pompa paliwa ale ona daje cisnienie 1,2 bara ( zreszta jak jest takie cisnienie na cieplym silniku to raczej nie ma opcji ze rano bedzie duzo niższe?? dobrze by było rano zmierzyć cisnienie przed odpaleniem???) czyli cisnienie pompy książkowe
jestem bliski zakupu używanego monowtrysku calego tylko ze to wydatek ok 150zł i nie ma pewności czy nie pochodzi z auta z przebiegiem grubo ponad 300 000 km kazdy sprzedawca mowi " PAnie nie jezdzil na gazie i mial 160 000 km na liczniku.." ale chyba zaryzykuje i to kupie co mowicie bo juz zaczynam sie wku...iać po malu
Mam jeszcze 2 auto które sie nazywa Cinquecento 900cm i ono pali na dotyk nawet przy
-30 stopniach - jak tak dalej pojdzie to sie przesiąde do lata do cieniaska:-(

: 23 sty 2008, 14:13
autor: WOJTEK26
A sprawdzałeś czujnik temp do kompa ten niebieski ( rano spróbuj odłaczyc wtyczke od niego i wtedy odpal).

: 23 sty 2008, 14:14
autor: dzanks
madazaw pisze:Witam, walczę z tym samym problemem. Regulator jest pod obudową filtra powietrza. Mały kwadratowo-okrągły bobek 2cm/2cm, przykręcony na 4 śrubki, do zespołu wtryskowego.
Opisz mi do czego doszedłeś z tym odpalaniem, co sprawdziłeś, co sprawdzasz itp.
Tymczasem
- sprawdziłem pompe paliwa cisnienie- 1,2 Bar
- wymienilem filtr paliwa (pomoglo w 100% ale na 2 tygodnie)

w planach: zmiana monowtrysku
podmiana pompy paliwa na jakis czas

[ Dodano: 2008-01-23, 14:17 ]
WOJTEK26 pisze:A sprawdzałeś czujnik temp do kompa ten niebieski ( rano spróbuj odłaczyc wtyczke od niego i wtedy odpal).
tak wymieniony zostal na czujnik firmy HELLA czyli nie najtańszy i zero efektu

: 23 sty 2008, 14:40
autor: WOJTEK26
Rano zrób tak zdejmij filtr powietrza z obudowa żebys widział wtryskiwacz i niech druga osoba zakręci rozrusznikiem czy podaje paliwo. A podłączałeś pod Vaga możliwe że uszkodzony czujnik położenia przepustnicy lub nie czyta predkości obrotowej silnika. A powiedz jeszcze jak silnik sie rozgrzeje i przełaczysz na PB to pracuje normalnie?? lub po uruchomieniu na LPG przełacz na Pb i zobac zco sie bedzie działo na zimnym.

: 23 sty 2008, 21:14
autor: Brother_red
- wymienilem filtr paliwa (pomoglo w 100% ale na 2 tygodnie)

A to dziwne.... i tym bym sie narazie kierował. Może masz totalny syf w zbiorniku paliwa. Zrób jak pisze WOJTEK26 będzie wiadomo jak wogóle z dostawą paliwa do wtrysku.

: 23 sty 2008, 21:49
autor: dzanks
WOJTEK26 pisze:Rano zrób tak zdejmij filtr powietrza z obudowa żebys widział wtryskiwacz i niech druga osoba zakręci rozrusznikiem czy podaje paliwo. A podłączałeś pod Vaga możliwe że uszkodzony czujnik położenia przepustnicy lub nie czyta predkości obrotowej silnika. A powiedz jeszcze jak silnik sie rozgrzeje i przełaczysz na PB to pracuje normalnie?? lub po uruchomieniu na LPG przełacz na Pb i zobac zco sie bedzie działo na zimnym.
no ok dzieki sproboje tak zrobic rano a jak sie nie pojawi paliwo na przepustnicy???? to gdzie szukac przyczyny pompa jednak? (przypomne ze mierzone bylo cisnienie fakt na cieplym silniku i pokazalo 1,2 BAR)??

po podlączeniu pod kompa nie wyskakują żadne błędy (jedynie emulacja sondy-masa ale tak powinno byc na gazie zreszta na gazie chodzi idealnie zarówno zimny jak i cieply

tez podejrzewalem syf w zbiorniku ale po tych 2 tygodniach zdjelismy filtr paliwa i sie okazalo ze nie bylo w nim syfu ani wody takze naprawde dziwna sprawa

a co myslicie jakby wlac jakis preparat do czyszczenia wtryskiwaczy np Motul Fuel Cleaning

: 23 sty 2008, 22:56
autor: Brother_red
Nie trać kasy na te perfumy. Jak nie będzie paliwa na wtryskiwaczu, to od wtrysku do zbiornika musisz wszystko sprawdzić. Zdejmij z wtrysku przewód paliwowy(zasilanie- strzałka w kierunku wtrysku ) i zobacz jak będzie szło paliwo i czy wogóle bedzie szło. Jak coś nie tak to wtedy pompa, bo napewno się przewody paliwowe nie zapchały ;-)

: 24 sty 2008, 08:28
autor: dzanks
no ok zdejme też wężyk z paliwem i zobaczymy jaki będzie efekt! dzieki za rady

(i dziękuje ze nie piszesz ze mam wymienic niebieski czujnik temperatury - bo z niektórych postów wynika ze jest on lekarstwem na wszystkie problemy silnika ABT ;-) )

: 24 sty 2008, 09:14
autor: WOJTEK26
Jeżeli paliwo bedzie podawać pompa a nie wtryskiwane to albo uszkodzony wtryskiwacz, przerwa w obwodzie między ECU a wtryskiem( ale to wyszłoby na Vagu) lub usterka w ECU

: 24 sty 2008, 11:00
autor: Danek
WOJTEK26 pisze:to albo uszkodzony wtryskiwacz, przerwa w obwodzie między ECU a wtryskiem( ale to wyszłoby na Vagu) lub usterka w ECU
Niekoniecznie Wojtku :-( . W ABT możesz odciąć wtrysk, a ECU nie zarejestruje żadnego błędu :-( . Natomiast co do uszkodzenia ECU to mało prawdopodobne, aczkolwiek możliwe, ale nie wiem czy Vag coś by pokazał.
dzanks, myślę, że to jednak coś z pompą albo znowu zapchany filtr paliwa. Jak masz mało paliwa w zbiorniku to może tak być, że pompa zaciąga jakiś syf i zapycha filtr, skoro wymieniłeś filtr i 2 tygodnie miałeś spokój. Ciśnienie może być normalne ale jak filtr jest zapchany to wydajność układu zasilającego może być za mała i silnik ma za mało paliwka. Ciśnienie mierzyłeś na jałowym czy na wysokich obrotach? Zmierz ciśnienie na całkowicie zimnym silniku i na podwyższonych obrotach.

: 24 sty 2008, 11:35
autor: dzanks
ok Danek zrobie tak jak radzisz - ale jak juz w innym wątku pisalem - zdziwilem sie bardzo jak po zdjętej pokrywie filtra powietrza tak jak radzili koledzy auto odpalilo na dotyk - wymienilem filtr i czekam co sie bedzie dzialo - ciekawe czy jest to mozliwe ze przez filtr powietrza takie mogly byc skutki ( przyznaje sie bez bicia ze filtr byl zasyfiony i to ostro nie mam pewnosci ile przejechalem na nim km) - jak to nie pomoze to napewno mierze cisnienie na zimnym i zlece mechanikom wyciągnięcie zbiornika i czyszczenie z wymiana filtra paliwa!

: 25 sty 2008, 09:10
autor: Danek
Przyszło mi jeszcze jedno do głowy. Mianowicie pisałeś, że ciśnienie paliwa to 1,2 bara. W związku z tym wysnułem taką teorię: zużyty wtryskiwacz nie pracuje już tak szybko jak kiedyś i ECU nie nadąża go zamykać odpowiednio wcześnie bo podaje już najkrótszy możliwy czas otwarcia. Ponieważ ciśnienie jest wysokie (górna granica normy) to wtryskiwacz podaje zbyt dużo paliwa i zalewa silnik. Ale to tylko taka moja teoria (myślę mało prawdopodobna choć możliwa).

: 25 sty 2008, 09:28
autor: dzanks
DANEK - po zdjęciu pokrywy filtra powietrza auto odpalilo na dotyk wczoraj rano - wiec zainwestowalem 19 zł w nowego Filtrona i wczoraj w dzien po kilkugodzinnym postoju nie mialem problemow z odpaleniem podobnie dzisiaj rano odpalilem od razu - czyli problem byl z brakiem dostepu powietrza na wtrysk - mam tylko nadzieje ze efekt utrzyma sie dlugo! (filtr powietrza byl strasznie zasyfiony i nie byl wymieniany dosc długo :roll: )